۷۱۱۵۷۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تاکید «گوترش» بر اهمیت حفظ برجام

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با اعلام حمایت از ارزیابی های آژانس بین المللی انرژی هسته ای درباره فعالیت های ایران، گفت آنتونیو گوترش همواره بر اهمیت برجام به عنوان یک دستاورد دیپلماتیک تاکید دارد.

خبرگزاری ایرنا: معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با اعلام حمایت از ارزیابی های آژانس بین المللی انرژی هسته ای درباره فعالیت های ایران، گفت آنتونیو گوترش همواره بر اهمیت برجام به عنوان یک دستاورد دیپلماتیک تاکید دارد.

فرحان حق در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا دبیرکل سازمان ملل درباره کشف فعالیت های مخفی هسته ای تهران با توجه به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی نظری دارد؟ این مطلب را مطرح کرد.وی افزود: دبیرکل سازمان ملل متحد از همه طرف ها می خواهد که آن را اجرا کنند.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: آژانس بین المللی انرژی هسته ای ارزیابی های خود را در این باره اعلام کرده و ما از اقدامات آژانس حمایت می کنیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار مایک پمپئو وزیر خارجه جدید و ضد برجامی آمریکا، نمایشی را برگزار کرد و تعدادی لوح فشرده و زونکن را نشان داد که مدعی بود این ها اسناد مربوط به فعالیت های مخفی ایران است.

او در شرایطی این اظهارات را بر زبان می راند که سرویس های اطلاعاتی غرب و شرق در طول مذاکرات هسته ای، اخبار مشابه آن را در اختیار تیم های مذاکره کننده خود قرار می دادند و با این حال، برای برطرف شدن یک بحران ساختگی، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، آلمان وجمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که راه را برای رفع نگرانی های مطرح شده و همچنین دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای تحت پیمان منع گسترش سلاح اتمی و همچنین بازرسی های سخت گیرانه هموار می کرد.

از دیگر دستاوردهای این توافق بازگشت جمهوری اسلامی ایران به داد و ستدهای تجاری با کشورهای دیگر به خصوص اروپایی ها بود که این موضوع، نگرانی رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی منطقه را برانگیخت.

آن ها همواره کوشیده اند تا با بهره گیری از فضای ایران هراسانه، مطامع خود را دنبال کنند و از نفوذ تاریخی جمهوری اسلامی ایران در منطقه با کشاندن نیروهای بیگانه به آن، جلوگیری کنند.

با آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم آمریکا که با صهیونیست ها رابطه خوبی دارد و با توجه به رویکرد تجاری خود در زندگی شخصی، کشورهای عربی منطقه به خصوص رژیم سعودی را منبع خوبی برای دوشیدن دلار می داند، این روند رو به فزونی نهاد تا جایی که در ماه ژانویه و در مهلت قانون داخلی آمریکا که می بایست تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای ایران را اسقاط کند، مدعی شد که او دیگر در این توافق بین المللی نخواهد ماند مگر آن که اصلاح شود.

با نزدیک شدن به مهلت همین قانون یعنی ۱۲ ماه مه و ادعاهای متعدد کاخ سفید درباره برجام، بنیامین نتانیاهو که کشورش بی توجه به تمام پیمان های بین المللی فعالیت های مخفیانه ساخت بمب اتمی دارد، اجرای نمایشی را برعهده گرفت تا به این وسیله هم افکار عمومی را تحت کنترل درآورد تا هزینه خروج ترامپ از برجام کاهش یابد و هم کاخ سفید را تحت فشار قرار دهد تا از این توافق بین المللی خارج شود.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین درباره اختلاف میان ایران و مغرب هم گفت: در این باره هیچ نظری نداریم.

ناصر بوریطه وزیر خارجه مغرب روز سه شنبه با ادعای این که ایران از طریق حزب الله لبنان از جبهه پولیساریو حمایت می کند، اعلام داشت که روابط خود را با تهران قطع کرد.

مغرب در حالی این ادعا را مطرح کرده که جمهوری اسلامی پیوسته اعلام داشته است، از تلاش های سازمان ملل برای حل مساله صحرای غربی حمایت می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج