۷۱۳۷۴۴
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

تغییر در کابینه روحانی اجتناب ناپذیر است

بوی تغییر اوضاع دولت از هفته قبل شنیده می شد. پیش از اینکه روحانی برای سومین بار در یک سال اخیر کابینه خود را مورد عتاب قرار دهد. همان وقت که در محافل سیاسی زمزمه هایی مبنی بر تغییر کابینه به گوش می رسید اما هنوز گام عملی برداشته نشده بود.

تابناک: شاید این روزها روحانی بیش از هر کس دیگری از کابینه خود انتقاد می کند، به گونه ای که با عتاب، حتی به عملکرد وزرا و اعضای کابینه خود انتقاد می کند و خود در زمره کسانی می رود که پرسشگری از کابینه را آغاز کرده است!

اما در این اوضاع، جدی‌ترین پرسش در مورد روند کلامی که وی در پیش گرفته، این است که آیا تغییراتی در انتظار کابینه است؟

به هر حال بوی تغییر اوضاع دولت از هفته پذشته شنیده می شد؛ پیش از اینکه روحانی برای سومین بار در یک سال اخیر، کابینه خود را مورد عتاب قرار دهد؛ همان وقت که در محافل سیاسی، زمزمه هایی مبنی بر تغییر کابینه به گوش می رسید اما هنوز گام عملی برداشته نشده بود.

هرچند محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری روز دوشنبه با خبرنگاران تأکید کرد که فعلا تغییری در کار نیست، رسانه ها و سیاسیون اما با نوبخت موافق نبوده و با استناد به نارضایتی های موجود، از عملکرد دولت و انتقادهای شخص رئیس جمهور از همکارانش یقین کرده اند که کابینه دوازدهم ترمیم خواهد شد.
گویا مجلس هم با این تغییرات موافق است و جالب آنکه با وجود تکذیب آن از سوی دولت، برخی نمایندگان تغییرات در کابینه را اجتناب ناپذیر دانسته و بر این باورند که دولت ـ خواه، ناخواه ـ در آینده، مجبور به برخی تغییرات در کابینه خواهد شد.

عبدالکریم حسین زاده در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: من موافق این موضوع هستم. سخنان رئیس جمهور، نشان از نوعی نارضایتی از برخی اعضای کابینه دارد. رئیس جمهور بر اساس خروجی که دارد، در پایان دوره توسط مردم قضاوت خواهد شد؛ بنابراین، ایرادی ندارد که بخواهد کابینه خود را ترمیم کند.

این نماینده مجلس گفت: شاید رئیس جمهور در جایی احساس کند، بنا به رویکرد گفتمانی، بعضی از اعضا، همسو نیستند و در جایی ممکن است احساس کند که اعضای کابینه از نظر عمکردی همخوانی ندارند و در واقع عملکردی که مد نظر رئیس دولت است ـ که در چهار سال انجام نمی شود ـ می تواند با تغییرات به موارد مورد نظر خود دست یابد؛ پس تغییر هیچ اشکالی ندارد.

وی افزود: سرانجام با انجام این کار در روز آخر ـ که از سوی مردم قضاوت خواهد شد ـ هیچ محلی از بحث نماند که کاری باید انجام می شده و نشده است. رئیس جمهور هر جایی را که احساس می کند، باید تغییر دهد تا مردم با وی احساس نزدیکی کنند و بدانند که خواسته هایشان در حال پیگیری است.

این نماینده مجلس ادامه داد: من فکر می کنم که تغییرات در کابینه رخ خواهد داد؛ البته بخشی از این تغییرات هم در آینده اجتناب ناپذیر خواهد بود، چون ما در مجلس در حال بررسی لایحه اصلاح ساختار دولت هستیم و برای آن کمیسیون ویژه تشکیل شده است و تعدادی وزارت خانه اضافه خواهد شد و تعدادی نیز جدا می شود؛ بنابراین، طبیعی است که افرادی به کابینه اضافه شوند.

وی در ادامه همچنین یادآور شد: تغییرات صورت خواهد گرفت و ممکن است در همان زمان، رئیس جمهور بخواهد برخی افراد را نیز تغییر دهد و افراد جدید را وارد کابینه کند.

این نماینده مجلس گفت: تصور من این است که دولت از برنامه های خود عقب مانده و خود روحانی هم این را احساس کرده و با توجه به اینکه کشور نیز به یک شوک نیاز دارد، شاید از این طریق بتواند این برنامه ها را عملیاتی کند؛ بنابراین، فکر می کنم در آینده شاهد تغییرات در کابینه باشیم.

این نماینده در پاسخ به این که احتمال تغییرات در کدام بخش از کابینه بیشتر است، گفت: این را نمی شود گفت. تشخیص آن با رئیس جمهور است و اگر کسی بخواهد در این باره اظهار نظر کند، شاید اگر در آینده کارها پیش نرفت، ادعا کنند که تصمیم او نبود؛ بنابراین، باید خود روحانی به این تشخیص برسد که کجاها را تغییر دهد و لازم است چه تغییراتی صورت پذیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیری

      نه همه چی الکی فقط میخوان نظر ات بدونن الان من اینو گفتم شاید تگراری باشه خلاصه هر کسسی یک خرفی میزنه دیگه چی بگم هر روز حرف تغیر کابینههست ولی هیچ اتفاقی رخ نمیده

    • بدون نام

      عجب

    • بدون نام

      سلام ای کاش در اپلیکشن برترینها تعدا د نظرات مشخص میشد با تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج