۷۱۳۸۳۹
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

افزایش اتهامات کشورهای عربی به ایران

پس از آنکه اطلاعات پلیس مغرب در مورد حمایت مستقیم ایران از گروههایی نظیر پلیساریو کامل شد، در یک اتفاق استثنایی مغرب رابطه خود با ایران را قطع کرد. این در حالی است که بنا بر ادعای آنها، حزب الله لبنان متهم اصلی حمایت از این گروه است.

پایگاه خبری انتخاب: روزانا رمّال در البناء نوشت: پس از آنکه اطلاعات پلیس مغرب در مورد حمایت مستقیم ایران از گروههایی نظیر پلیساریو کامل شد، در یک اتفاق استثنایی مغرب رابطه خود با ایران را قطع کرد. این در حالی است که بنا بر ادعای آنها، حزب الله لبنان متهم اصلی حمایت از این گروه است.

این رسانه عرب زبان در ادامه نوشت: رابطه خوب عربستان با مغرب، نمی تواند دلیل کافی برای زمینه سازی مغرب در جهت قطع رابطه با ایران باشد؛ چرا که این مساله به شکلی عادی اتفاق نیفتاده است. این نخستین بار است که مغرب رابطه خود با ایران را به خاطر یک سازمان غیرایرانی هم پیمان آن قطع می کند.

این کشور رابطه خود با ایران و منافع اقتصادی خود را قربانی کرد و ارتباط بین دو ملت را نادیده گرفت، تنها به دلیل اتهام به حزب الله؛ این مساله می تواند حامل پیامهایی در ابعاد متعدد باشد، که در درجه اول متوجه مردم ایران می شود و در وهله دوم، متوجه دولت ایران، که با یک جبهه گیری منطقه ای علیه سیاستهای خود مواجه شده است و این مورد در نزدیکی اعلام موضع نهایی ترامپ در خصوص توافق هسته ای صورت گرفته است.

در مورد ملت ایران، آنچه اتفاق افتاد به معنای پیامی محکم است از سوی دشمنان ایران، که همواره آنها را به بر هم زدن ارامش و استقرار داخلی سیاسی و امنیتی در ایران فراخوانده اند. این پیام قصد دارد دولت ایران را نسبت به منافع مردم خود در رابطه با دولتهای همسایه بی توجه نشان داده و اینطور القا کند که ائتلاف‌های خارجی اولویت دولت ایران است و همین مساله دولت را از توجه به شرایط داخلی باز می دارد؛ آنچه که موحب نابسامانی شرایط اقتصادی و در نهایت عزلت ایران از دولتهای همسایه می شود.

بی شک، تحریم ایران به خاطر حزب الله، و نه برعکس، به منظور فشار آوردن بر ایران از طریق هم پیمانانش صورت گرفته است و این نشان دهنده جایگاه حزب الله برای دولت ایران است. این در حالی است که مغرب با ایران به عنوان یک دولت حامی تروریسم برخورد نکرده است.

اقدام مغرب همچنین پیامی است برای هر دولتی که با حزب الله به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در ارتباط است. البته که این اقدام خارج از اراده مهمترین هم پیمان آن، عربستان سعودی نیست.

نخست در رابطه با گروهک العبدلی در کویت اتهاماتی مطرح شد تا امروز نوبت به مغرب و اتهام حمایت از پلیساریو برسد؛ و مستقیما حزب الله را هدف قرار دهد. بدین معنا، هدف از این گونه اقدامات، محاصره عربی حزب الله است، بویژه آنکه این حزب بارها توسط وزارت خارجه لبنان اعتراض خود را نسبت به تروریست خوانده شدنش، اعلام کرده است.

در نزدیکی تعیین تکلیف توافق هسته ای، این اقدام در جهت وارد کردن فشار بر ایرانی هاست؛ که پیش از این مراکزی از آنها در سوریه مورد حمله اسرائیل قرار گرفت، علاوه بر این، از طریق انصارالله، هم پیمان ایران در یمن و ترور صالح الصماد نیز فشارهایی متوجه این کشور شده است. تمام این اقدامات با هدف مجبور کردن ایران به دادن پاسخی شدید صورت می گیرد تا بهانه لازم برای از بین رفتن توافق هسته ای، به ایالات متحده داده شود.

ایران در معرض فشارهایی از طریق سخت گیری بر هم پیمانانش قرار گرفته است؛ آنچه که به معنای گرفتن نبض این هم پیمانان و میزان هماهنگی و تعامل مستقیم با پرونده هایی با این حجم از اهمیت است. در صورتی که یکی از طرفها دچار لغزش شده و دست به اقدامی تلافی جویانه بزند، امور می تواند به سمتی رود که سرانجام آن مشخص نیست. در ادامه، فشار بر همه طرفهای ائتلاف ایران با هدف از بین بردن استقرار آنها و ایجاد نگرانی در بین ایشان، وارد می شود.

امروز، مغرب با اعلام خبر قطع رابطه اش با ایران، در واقع از نقشه های جدیدی پرده برداشت که برای فشار بر ایران و هم پیمانانش در منطقه تنظیم شده است.

اما این گونه اتهامات برای ایران و حزب الله جدید نیست، حزب الله به این اتهامات عادت کرده است و این مسائل آن را از اهدافش دور نخواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • N

      یک روزی ایران باید تمام کشورهای غرب زبان را تسخیر کند و حتی زبان آنها رو هم تغییر دهد.

    • ایرانی

      ترور صالح الصماد نه صالح العماد

    • بدون نام

      ای خدای بزرگ،گناه ما دقیقأ چیه؟؟؟؟!!!!!!!!!

    • بدون نام

      این ها همشان با ایران زنداند سد کارون را بشکنیم عربیه غرق میشوند عددی نیستند.لازم باشد همش میکنیم جز خاک ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج