۷۱۴۱۱۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

طنز؛ چرا وزرای تلفن خط‌رو‌خط می‌‌شوند؟

پوريا عالمي در ستون طنز روزنامه شرق نوشت: وزیر ارتباطات دیروز چیزی گفت که اشک ما را درآورد: «طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی برای کشور به‌همراه دارد».این حرف وزیر ما را یاد وزارت غرضی انداخت. یکی از چیزهای مثبتی که درباره غرضی گفته می‌شود این است که وقتی کشور پول نداشت توانست سیستم مخابرات را گسترش بدهد.

پوريا عالمي در ستون طنز روزنامه شرق نوشت: وزیر ارتباطات دیروز چیزی گفت که اشک ما را درآورد: «طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی برای کشور به‌همراه دارد».این حرف وزیر ما را یاد وزارت غرضی انداخت. یکی از چیزهای مثبتی که درباره غرضی گفته می‌شود این است که وقتی کشور پول نداشت توانست سیستم مخابرات را گسترش بدهد. اما چطور؟ این‌طوری که سیم‌کارت موبایل را که دوزار هم نمی‌ارزید، فروخت یک میلیون تومان، کی؟ ۲۰ سال پیش.

سیم‌کارت خالی یک میلیون تومان، بعد هم هزینه تماس و اس‌ام‌اس و فلان را هم ضربدر فلان کردند تا تلفن عادی اگر می‌افتاد دقیقه‌ای یک تومان، موبایل بیفتد دقیقه‌ای چهار تومان! حالا وزیر ارتباطات جدید، جهرمی، طوری گفته طرح رجیستری گوشی‌های همراه هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی دارد که انگار خودش رفته ژاپن کار کرده و برای مملکت پول می‌فرستد. اتفاقا سوفیا تعریف می‌کرد بابای سوفیا هم همین سیاست را دارد؛ یعنی به سوفیا گفته اگر کفش نو می‌خواهی باید پول بدهی. سوفیا گفته من که پول ندارم، چون دوسال است بهم پول توجیبی ندادی. بابای سوفیا هم گفته ببین تو ماهی صدهزار تومان پول توجیبی می‌گیری که الان دو سال است نگرفتی و می‌شود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان.

از آن‌طرف یک جفت کفش قیمتش می‌شود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان! سوفیا پرسیده والا بلا کفش از ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و فوق‌فوقش ۵۰۰ هزار تومان باشد، نه دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان. بابای سوفیا گفته: آهان... این به شرطی است که تو پول داشته باشی بروی نقد بخری وگرنه اگر می‌خواهی من برات بخرم، می‌زنم پای طلب دوساله‌ات. تازه نصف پول توجیبی شش ماه آینده‌ات هم کم می‌شود بابت اسکونت خدمات برقراری ارتباط با زمین و راه‌رفتن. سوفیا گفته: از کی تا حالا بابت راه‌رفتن با کفش پول می‌گیرند؟ بابای سوفیا هم گفته از همان‌موقع که غرضی بابت اس‌ام‌اس مجانی و خدمات رایگان موبایل، پول گرفت از ملت.

جمع‌بندی

به نظر ما مسئله، وزیرهای مخابراتی نیستند. مسئله، خود وزارتخانه است که کاری می‌کند که وزرای تلفنی با وزرای پولی خط‌رو‌خط شوند. درواقع با این عقلی که اینها بابت پول درآوردن دارند باید بروند وزیر اقتصادی بشوند. وزرای اقتصادی هم باید بروند وزیر کشاورزی بشوند و کمی به شخم‌زدن زمین‌های کشاورزی ازدست‌رفته کمک کنند. پایان.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج