۷۱۴۴۰۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

گزارشی از ششمین روز نمایشگاه کتاب تهران

در حالی که روز گذشته رئیس کارگروه رسیدگی به تخلفات ناشران به تشریح اقدامات صورت گرفته در این زمینه در نمایشگاه کتاب پرداخت، ابهامات پیرامون تخلفات و مواجهه با آن در نمایشگاه کتاب پابرجاست.

خبرگزاری مهر: در حالی که روز گذشته رئیس کارگروه رسیدگی به تخلفات ناشران به تشریح اقدامات صورت گرفته در این زمینه در نمایشگاه کتاب پرداخت، ابهامات پیرامون تخلفات و مواجهه با آن در نمایشگاه کتاب پابرجاست.

نمایشگاه کتاب تهران در سی و یکمین دوره برگزاری خود در حالی به نیمه رسید و از امروز وارد هفتمین روز از برگزار خود می‌شود که روز گذشته برخی از مدیران نمایشگاه از اعلام برخی تصمیم‌های خود در زمینه مدیریت این رویداد خبر دادند.

همایون امیر زاده سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران و رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران که دیروز در نشستی خبر در جمع اهالی مطبوعات در نمایشگاه حاضر شده بود در سخنانی از روند برخورد با ناشران متختلف در نمایشگاه سخن گفت و اعلام داشت ما روز (سه‌شنبه ـ ۱۸ اردیبهشت ماه) با یک پدیده عجیب در نمایشگاه کتاب روبرو شدیم که در آن یک شبکه فعال در یک غرفه ۹ متری در روز پنجم فعالیت نمایشگاه و در فاصله ساعت ۸ شب تا ۵ صبح، اقدام به نقد کردن یکصد و ۱۰ میلیون تومان بن کتاب کرده بودند.

نکته جالب در این زمینه زمانی است که این گروه به گفته امیرزاده اقدام به این عمل کرده‌اند اند. از سویی نمایشگاه کتاب ساعت هشت به کار خود پایان می‌دهد و ناشران و مخاطبان باید غرفه‌ها را ترک کنند. از سوی دیگر پس از خروج ناشران نیز تنها عوامل حراست و محافظ سالن‌های نمایشگاه توانانیی ورود به سالن‌ها را دارند. اینکه چه گروهی توانسته‌اند پس از ساعات کاری نمایشگاه خود را به دستگاه‌های کارت خوان رسانده و اقدام به نقد کردن بن‌کارت‌ها بکنند و اینکه چگونه ۱۱۰ میلون تومان بن کارت که به احتساب هر بن کارت ۱۰۰ هزار تومانی شامل ۱۰۰ بن کارت می‌شود چگونه یکجا در دسترس این افراد بوده است در زمره ابهاماتی است که درباره آن پاسخگویی نشده است.

از سوی دیگر روز گذشته در نمایشگاه کتاب و از سوی همایون امیرزاده اعلام شد ممکن است تعداد اندکی از کتاب ها هم که عرضه آنها در نمایشگاه موجب حساسیت هایی می شود، در نمایشگاه عرضه شده باشد که ما با تعامل با ناشران آنها، سعی کردیم ضمن محترم شمردن حساسیت های یاد شده، بدون دادن اجازه برای مداخلات بیرونی، مسئله آنها را حل کنیم.

در همین زمینه یکی از ناشران روز گذشته به خبرنگار مهر اعلام داشت که دو نمونه از آثارش پس از هشت نوبت تجدید چاپ و عرضه کامل در نمایشگاه کتاب سال گذشته و حتی عرضه در روزهای ابتدایی نمایشگاه کتاب سال جاری، از غرفه وی جمع آوری شده است. برخی دیگر از ناشران نیز از دریافت تذکرهایی درباره کتابهایشان خبر داده‌اند که تا پیش از نمایشگاه کتاب در زمره آثار پرفروش آنها به شمار رفته است.

این در حالی است که کماکان بسیاری از ناشران درباره این مساله که چگونه کتابی برای توزیع و فروش در تمام طول سال بدون مساله اعلام می‌شود اما تنها در نمایشگاه کتاب فاقد صلاحیت برای عرضه، پاسخ روشنی دریافت نکرده‌اند.

بخش ناشران داخلی نمایشگاه کتاب نیز در سال جاری کماکان فراز و نشیب‌های زیادی را سپری می‌کند. پس از ماجرای به وجود آمده برای فروش ارزی در این بخش، انجام برخی تخلفات در زمینه فروش کتاب از سوی ناشران و نیز ماجرای پیش آمده برای کشور افغانستان به منظور حضور در نمایشگاه کتاب، روز گذشته مدیر این بخش از نمایشگاه خبر از تعطیلی سرای اهل قلم ناشران خارجی که محلی برای برگزاری نشست‌های جنبی ناشران بین‌الملل در نمایشگاه کتاب به شمار می‌رفت خبر داد

به گفته داوود موسایی این اقدام به منظور صرفه‌جویی در بودجه‌های نمایشگاه انجام پذیرفته است.

خارجی از دنیای آمار و ارقام در نمایشگاه کتاب، بازدید عمومی از این رویداد کماکان با استقبال قابل توجه مردمی در حال انجام است. با وجود اینکه نمایشگاه روزهای میانی هفته را سپری می‌کند اما استقبال عمومی از آن بسیار قابل توجه است و در همین رابطه فروش کتاب نیز به نحو چشمگیری در نمایشگاه سال جاری برای ناشران مختلف افزایش داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج