جاباما
۷۱۴۹۰۷
۱۸ نظر
۵۰۱۱
۱۸ نظر
۵۰۱۱
پ

سیف: نرخ ارز در دولت دوازدهم قابل پیش‌بینی بود

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: نرخ ارز در دولت یازدهم به‌خوبی مدیریت شد و این نرخ در دولت دوازدهم نیز قابل پیش‌بینی بود.

خبرگزاری مهر: ولی‌الله سیف عصر چهارشنبه در کنفرانس دوسالانه اقتصاد کشاورزی که در دانشکده پردیس کشاورزی کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه سؤالاتی در حوزه بازار ارز در کشور مطرح است، اظهار کرد: یکی از عملکردهای شاخص دولت در این رابطه ایجاد اقتصادی باثبات و آرامش بازار ارز بوده است.

وی در ادامه بابیان اینکه هنگام آغاز به کار دولت یازدهم نرخ ارز ۳ هزار تومان بود، عنوان کرد: پس از پیروزی این دولت نرخ شرایط ارز متحول شد.

سیف نقش بانک مرکزی در بازار ارز را نظارتی و جلوگیری کننده از دامنه نوسانات هیجانی اعلام کرد و افزود: بانک مرکزی در تصمیم‌گیری و قیمت‌گذاری بنیادی مدل‌های ارزی، دخالت آن‌چنانی ندارد.

وی بابیان اینکه عوامل مؤثر در نرخ ارز می‌تواند اقتصادی و غیراقتصادی باشد، تأکید کرد: شاخص‌ترین عامل در نرخ ارز، تورم است که هدف بزرگ دولت یازدهم در این خصوص، تک‌رقمی کردن تورم بود.

رئیس‌کل بانک مرکزی بابیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم پذیرفتیم نرخ ارز باید متناسب با عوامل اقتصادی و تورم پیش برود، تصریح کرد: نرخ تورم در فروردین‌ماه ۹.۲ درصد اعلام‌شده است.

التهاب آفرینی در نوسانات نرخ ارز، در داخل ‌کشور نیز دست‌هایی داشته است
وی بابیان اینکه برخی از عوامل غیراقتصادی در نرخ ارز، امید زیاد و هیجان ایجاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: نرخ ارز در دولت یازدهم به‌خوبی مدیریت شد و این نرخ در دولت دوازدهم نیز قابل پیش‌بینی بود. نرخ ارز با متغیرهای اقتصادی تعدیل شد.

سیف بابیان اینکه سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های خوبی در خصوص بازار ارز انجام‌شده بود، افزود: قرارداد برجام امید ایجاد کرده بود و در بخش‌های مختلفی توقعات از برجام، محقق نشد.

رئیس‌کل بانک مرکزی بابیان اینکه در قرارداد برجام ارتباط میان بانک‌های بین‌المللی باز شد، تصریح کرد: خوش‌بینی افراطی در برجام به وجود آمد.

وی با اشاره به اینکه در اثر تبلیغات رئیس‌جمهور آمریکا نرخ ارز طی دو سال گذشته بالا رفت، افزود: فضاسازی یکی از عوامل مؤثر در نرخ ارز است که نمی‌توان عامل هیجانی ترامپ را نادیده گرفت.

سیف با اشاره به آغاز جنگ اقتصادی از سوی دشمنان جمهوری اسلامی، گفت: التهاب آفرینی در نوسانات نرخ ارز، در داخل ‌کشور نیز دست‌هایی داشته است.

کنترل اقتصاد در دست بانک مرکزی است

وی نوسانات ارزی را یکی از اقدامات جنگی دشمن در جنگ اقتصادی اعلام کرد و گفت: این اقدام در راستای متزلزل کردن اعتماد و به آینده انجام شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی بابیان اینکه التهاب آفرینی و عدم اعتماد در داخل کشور، موجب شد که برخی با افزایش نرخ ارز، به سمت خرید ارز هجوم‌آورند، تأکید کرد: باید برای پیشرفت کشور به سمت اعتمادسازی و امید به آینده اقدام کنیم.

وی در خصوص خارج شدن ترامپ از برجام، خاطرنشان کرد: کنترل اقتصاد در دست بانک مرکزی است که اولویت‌ها را برای رشد اقتصادی کشور مشخص کند و هیچ نگرانی‌ای در این رابطه وجود ندارد.

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی کشور در سال ۹۵، ۱۲.۵ درصد بوده است، بیان کرد: ۷.۸ درصد این رشد مربوط به نفت بوده است، همچنین سال ۹۶ نیز شاهد رشد ۳.۳ درصدی اقتصادی کشور بودیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد

      تو را بخدا تو صحبت نکن.
      با این همه افتضاح مدیریتی که دارید بیشتر از همه صحبت و با هر صحبت موجب شعف و سرگرمی مردم میشوی

    • کارمند

      اگر قابل پیش بینی بود پس چرا دلار در بودجه۳۵۰۰تومان تعیین شده؟
      ...باقیمانده اعتماد هم ازبین نرود

    • بدون نام

      بایا مردم دارن از گشنی میمیرن کجای کارین

    • مرتضی

      یکی از ادمایی که اقتصاد ایرانو به این روز کشاند همین سیف هستش. که حرف زدن بلد نیستش.اون از طرح ساماندهی موسسات که 10 میلیون آدمو بیچاره کرد این از پایین آوردن ارزش پوله مملکت . روحانیم هی از این موجود طرفداری میکنه باشه اقا طرفداری کن تا ببین ارز و سکه سر به فلک بکشه البته واسه آقایان که مشکلی پیش نمیاد. ...چرا به مردم وعده دلار 4200 میدهی مگر قیمت دلار دست تو هستش که بگی امروز 3000تومن فردا 5000تومن . مگر میشه در کشوری دولت قیمت یک ارز رو ثابت کنه و ارز دیگه مثل یورو رو دست نزنه . در همه جای دنیا اینا با هم نسبت دارند تو ایرانم همینه اقای سیف بیسواد با شعور مردم بازی نکن.کو دلار 4200تومنی بیار بده مردم اگر داری. بالا رفتن ارز نشان خوبی از بالا بودن تورم واقعی هستش . همون تورمی که اقای روحانی یک ماه میگه 7.65 درصد یک ماه میگه 8.43 درصد ولی واقعیت یعنی دلار 3800 میشه 5800 ....

    • کارمند

      میشه بگید این سازمان عریض وطویل در چه کاری دخالت داره؟

    • کارمند

      دو کلمه بشنوید از مادر عروس

    • بدون نام

      واقعا چه اعتماد به نفسی دارید مردم را به خاک سیاه نشاندی ول هم نمی کنی

    • میلاد

      اقای سیف اگه بالا رفتن ارز قابل پیشبینی بود چرا اطلاع رسانی نکردید ؛شیطون بلا حتما میلیارد میلیارد دلار قایم کرده بودی خوب سود کردی حالا بگو فروختی دلارهاتو یا تا دوازده هزارتومان میرسن بعد میفروشی

    • بدون نام

      چون دولت زیربنای محکمی نداشت به همه چیز این مملکت خسارت زده و گندکاری ناکارآمدان سالخورده خیانت عظیم به کشورباقیست

    • منوچهر شمسی

      آقای مخترع اقتصاد اگه قیمت ارز قابل پیش بینی بود . پس چرا اینهمه ارز با قیمت خیلی پائینی تر به بازار تزریق کردی .اینکه خیانت مسلمه

    • حمید

      با سلام ناتوانی تیم اقتصادی دولت یعنی این. نمایندگان محترم مجلس بایک اقدام انقلابی تیم اقصادی دولت را برکنار کنید.

    • کامبیر

      سمبل واقعی بی عرضگی دردولت ولجاجت به ماندن او

    • بوف

      شما هنوز در مسند کاری.....
      چه کاری مونده برای انجام دادن که این میز ریاست نفرین شده را ترک نمیکنی ...یک ملت از وجودت و حرفهایت که بوی نفاق میدهد منزجر هستند...پشت دیواری که بین خودتان و ملت نشسته اید و شعارهایی پوپولیستی میدهید...احتمالا ظهر در ویلا ناهار تپل را به بدن میزنید بعد از سر شکم سیری نسخه ای هم برای کسب و کار می پیچید....... .جناب سیف لطفا رها کن این میز را که احتمالا تحفه ای هم نیست برای نفر بعدی که پشتش مینشیند

    • بدون نام

      آقای سیف جون خودت اینهمه قمپز نیا
      اگه میتونی سروسامونی به اقتصاد مملکت بدی وراهبرد خوبی داری بسم الله مردم هم حمایت میکنند وگرنه همینطور بخوای پیش بری خواهشا کنار بکش تا یه آدم کارکشته و خبره بیاد این اقتصاد ورشکسته رو نجات بده

    • خدا

      راستی این گروه تجاری سیف توی این پیش بینی ها چقدر سود کرد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو کنار .بس دیگه.

    • بدون نام

      من نمیدونم چرا این سیف رو برنمیدارن

    • بینام

      قابل پیش بینی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج