جاباما
۷۱۶۳۶۲
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

طنز؛ آتش در برجام، برجام در آتش

وحید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میرزایی در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: خب به سلامتی و دل خوش آمریکا از برجام خارج شد و همه چیز در کشور رنگ و بوی تازه‌ای گرفت. مردم نسبت به هم مهربان‌تر شده‌اند و دیگر در ترافیک به یکدیگر ناسزا نمی‌گویند. بهجت و مهربانی عجیبی در میان مردم فراگیر شده و حتی از گوشه و کنار کشور خبرهایی به گوش می‌رسد که تعدادی از مردم با صداوسیما آشتی کرده‌اند و در اقدامی عجیب خبر ٢٠:٣٠ را نیز نگاه می‌کنند.

وحید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میرزایی در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: خب به سلامتی و دل خوش آمریکا از برجام خارج شد و همه چیز در کشور رنگ و بوی تازه‌ای گرفت. مردم نسبت به هم مهربان‌تر شده‌اند و دیگر در ترافیک به یکدیگر ناسزا نمی‌گویند. بهجت و مهربانی عجیبی در میان مردم فراگیر شده و حتی از گوشه و کنار کشور خبرهایی به گوش می‌رسد که تعدادی از مردم با صداوسیما آشتی کرده‌اند و در اقدامی عجیب خبر ٢٠:٣٠ را نیز نگاه می‌کنند. از طرف دیگر، برخی از نمایندگان دلسوز و متعهد در اقدامی تحسین‌برانگیز در صحن علنی مجلس برجام را به آتش کشیدند تا نشان دهند در تصمیمات خود ثابت‌قدم هستند و اگر از ابتدا با برجام مخالف بودند، تا آخر پای حرفشان می‌ایستند، اما فارغ از بحث‌های سیاسی نکته‌ای که در این ماجرا مغفول ماند، بحث ایمنی مجلس و رعایت‌نکردن اصول ایمنی در آتش‌زدن برجام بود.

به‌ هرحال این نمایندگان باید بدانند که آتش چیز خطرناکی است. اگر خدایی‌نکرده زبانه‌های آتش به کت یکی از نمایندگان می‌گرفت، فاجعه بزرگی رخ می‌داد. حتی آقای لاریجانی در تذکری گفت: «مراقب باشید مجلس را آتش نزنید.» حال پس از گذشت چند روز برای روشن‌ترشدن ابعاد پنهان این اتفاق، شبیه‌سازی این آتش‌سوزی احتمالی را بیان می‌کنیم تا این نمایندگان بدانند آتش‌زدن برجام می‌توانست چه عواقبی داشته باشد:

لاریجانی: آقا دارین چیکار می‌کنین؟ برین بیرون آتیش روشن کنین. مراقب باشین مجلس رو آتیش نزنین. تازه دادیم پارکت‌ها رو عوض کردند.

کوهکن: نه هیچی نمیشه. ما برجام رو آتیش می‌زنیم. فندک رو بگیر زیرش آقای ذوالنور.

ذوالنور: نمی‌گیره لامصب. یه کم ژل آتش‌زنه بریز روش. بریز... بریز...

با ریختن ژل آتش‌زنه، آتش زبانه می‌کشد و تریبون آتش می‌گیرد.

لاریجانی: آقایون سر جاتون بنشینین. آقای تاج‌گردون شما پسر خوبی هستی، بشین. این‌قدر نچرخ. آقای کامران شما که منظم بودی، چیه مدام راه میری، بشین. آقای قاضی‌پور الان تو این وضع وقت خوردن گلابیه؟ دستت رو شستی اصلا؟ آقای کریمی‌قدوسی گچ پرت نکن؟ آقای حاجی‌بابایی چیز خنده داری هست ته مجلس، بگین ما هم بخندیم.

کم‌کم شعله‌های آتش به سمت صحن اصلی و صندلی نمایندگان می‌رود.

لاریجانی: آقایون نماینده با توجه به این‌که امکان آتش‌گرفتن نمایندگان وجود داره، ادامه جلسه‌رو به زمان و مکان دیگه‌ای موکول می‌کنیم. رأی‌گیری آغاز میشه. لطفا سر جاتون بنشینید و رأی بدید. بله با ٢٦٤ رأی موافق و چهار رأی ممتنع تصویب شد. با رعایت نظم از درِ پشتی مجلس فرار کنید.

کواکبیان (با فریاد): پس بررسی طرح حمایت از کودکان چی میشه؟

لاریجانی: صدا نمیاد. آقای کواکبیان کت‌تون آتیش گرفته. میکروفن آقای کواکبیان رو روشن کنید.

کواکبیان (درحالی‌ که مقداری خاک گلدان‌های مجلس را برای خاموش‌کردن آتش روی آستین کتش می‌ریزد): طرح حمایت از کودکان... طرح حمایت از کودکان... زبانه‌های آتش همین‌جور به سمت نمایندگان می‌رود و نظم مجلس به هم می‌خورد. نادر قاضی‌پور کپسول آتش‌نشانی را برمی‌دارد و بدون این‌که از آن استفاده کند، توی کشوی میزش می‌گذارد. کریمی‌قدوسی درعین ‌حال که به برجام اعتراض می‌کند، خودش را به آب‌سردکن رسانده و با شکستن منبع آن و ریختن آب روی خودش یکی از اضلاع مثلث آتش را قطع می‌کند.

لاریجانی: دوستان فرار کنید. جلسه بعدی شنبه برگزار میشه. مکان متعاقبا اعلام خواهد شد. رأی‌گیری می‌کنیم. بله تصویب شد. فرار کنید...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی بود

    • بدون نام

      همیشه باعث مضحکه دیگران هستیم. چیزی که نهایت ندارد حماقت است

    • بدون نام

      خداوکیلی این هم شدمجلس این همان مجلسی است که امام ره روی آن حساسیت زیادی داشته وان راازامورودرراس میدانستند چه کسی ژل آتش زنه وفندک به صحن مجلس برده مگه مجلس حراست نداشته فندک توی جیب نمایندگان ماچی بوده مگرنماینده سیگاری داریم که فندک باخودشون دارند وای چه روزبدی بوده چرا آقای لاریجانی بعنوان ریاست این اوضاع را مدیریت نکردند پس بدیهی است که درحمیدیه اهوازبه کلاس درس ومعلم حمله می کنند

    • بدون نام

      اتش بر برجام برجام درمجلس نافرجام وملتی بی سرانجام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج