جاباما
۷۱۸۲۸۳
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

تنها راه ماندن ایران در برجام چیست؟

عامری گفت: پایه روابط ما با کشورهای اروپایی حاضر در برجام باید بر مبنای بی‌اعتمادی باشد.

خبرگزاری تسنیم: محمدجواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب از ابتدای مذاکرات هسته‌ای پیش‌بینی کردند، آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد. بنابراین یکی از تجربیات گرانبهای برجام برای مردم و مسئولان این بود که هیچگاه نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

وی افزود: در رابطه با کشورهای اروپا نیز همین بحث مطرح می‌شود. اعتماد به اروپایی‌ها از گذشته برای ما نتیجه‌ای جز خسران و ضرر نداشته است، بنابراین پایه روابط ما با کشورهای اروپایی به ویژه کشورهایی که در برجام نیز حضور داشتند، باید بر مبنای بی‌اعتمادی باشد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کشورهای اروپایی در این سال‌ها نشان دادند بدون اجازه آمریکا، اقدامی انجام نمی‌دهند، گفت: اکثر بانک‌های بزرگ اروپا به آمریکا وابسته‌اند و حتی پس از برجام نیز از ترس تحریم‌های آمریکا از همکاری با بانکهای ایرانی امتناع کردند.

** اکثر بانک‌های بزرگ اروپا به آمریکا وابسته‌اند

عامری ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند، تنها راه برای ماندن ایران در برجام، گرفتن تضمین‌های اجرایی و محکم از کشورهای اروپایی برای پایبندی به تعهداتشان در برجام است. البته مذاکره با کشورهای اروپایی نباید مانند برجام فرسایشی شود.

وی تصریح کرد: راه حل اصلی حل مشکلات کشور، نگاه به درون است. از ابتدای انقلاب هر بار که به توان داخلی توجه شده، نتیجه آن موفقیت در عرصه‌های مختلف بوده است. البته مفهوم آن دیوارکشی اطراف کشور نیست.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به سخنرانی وزیر امورخارجه انگلیس در مجلس این کشور گفت: جانسون در واکنش به برخی نمایندگان مجلس عوام که درباره سرنگونی جمهوری اسلامی سخن گفته بودند، می‌گوید که شاید نابودی نظام ایران در مقطع کنونی به نفع انگلستان نباشد. هنگامی که به ادبیات سران سلطه توجه می‌کنیم در می‌یابیم که هدف نظام سلطه از مذاکره با ایران در نهایت تغییر نظام جمهوری اسلامی است.

عامری با اشاره به اینکه یکی از علل پیشرفت‌ امروز کشورهای اروپایی، تحت استعمار قرار دادن کشورهای دیگر است، اظهار داشت: به طور مثال کشوری مانند مصر در ۴۰ سال اخیر همواره رابطه خوبی با کشورهای اروپایی و آمریکا داشته ولی وقتی به وضعیت اقتصادی این کشور نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که رابطه با کشورهای اروپایی و آمریکا تاثیری در اوضاع اقتصادی آن نداشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رفیعی

      خب که چی از درون‌مشکل داره اینو ما میدونیم حالا چه کار باید کرد بنشینید ونظاره بکنید حل نکنید برجام برجام بکنید اخه مارا گیر اوردین

    • بدون نام

      یک نرمش قهرمانانه دیگر

    • مهدی

      توان داخلی پراید ۳۰سال پیش کره رو خراب کرد از مشابه ۳۰ سال پیش.پژو فرانسه رو چکار کرد؟تکیه کنیم بوئینگ میسازه.توان داخلی فقط تو دزدی و اختلاس عالیه

    • اکبرشهریاری

      اقای عامری من هم رزمنده جهبه بودم نغسهای اخرعمرمه وقت ان نرسیده به من کمکی کنید عیال بار معلول دار بیکار به چه گناهی حقم ظایع شود

    • مریم

      چرا مصر رو مثال میزنین
      امارات ترکیه عربستان قطر

    • بدون نام

      بهترین راه ماندن دربرجام بمبی زده شود ۸۰ ملیون ایرانی یکدفعه ازدست دولت خلاص شوند ...

    • علی

      من به مسولان وبه مردم ایران عزیز از همین الان می کویم نه به آمریکا نه به اورپا اعتماد نکند آنها دروغگو هستند واسلام

    • تانا

      بهتر است ما در برجام بمانیم حتی اگر همه خارج شوند تاجهانیان بدانندحرف مایکی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج