۷۱۸۵۷۵
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

زندگی ۱.۵ میلیون نفر معلول ذهنی در کشور

کارشناس امور توانبخشی بهزیستی کشور گفت: بیش از یـک و نـیم میلیـون نفر از جمعیت کشور با یکی از انواع معلولیت ذهنی زندگی کرده و سـه درصـد از ایـن افـراد دارای معلولیت‌های بسیار شدید هستند.

خبرگزاری فارس: بهاره توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گفت: هرگونه تغییر و اخـتلال در خانواده ممکن است منجر به مختل شدن کارکرد خانواده شود و حتی کانون خانواده را با اختلال روبرو کند.

وی ادامه داد: بنابراین تولد یا حضور یک کودک معلول مخصوصا از نوع ذهنـی در هر خانواده ای می تواند اتفاق سخت و ناگواری باشد.

توکلی در تعریف معلـول ذهنی گفت: معلول ذهنی به فردی اطلاق می شـود کـه بهـره هوشـی‌اش زیـر ۷۰ است معمولا بروز آن قبل از ۱۸ سالگی است و در انجام امور و کارهایش دچار مشکل است.

کارشناس امور توانبخشی بهزیستی کشور افزود: بر اساس آمـار سـازمان بهداشـت جهـانی در کشـورهای درحال توسعه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد جامعه دچار معلولیـت هستند که حدود ۵ درصد آنها نیز دچـار معلولیـت شدید می شوند که باید خدمات ویژه ای بگیرند.

وی گفت: معلولیـت یـک پدیـده جهـانی و شـایع بوده که متعلق بـه همـه کشـورها اسـت مثلا در امریکا شیوع ۳درصدی و در اروپا شیوع آن تا ۲درصد پیش بینی می شود.

توکلی تصریح کرد: در کشور معلولیت ذهنی جمعیت انبوهی را که به بیش از یـک و نـیم میلیـون نفر در برمی گیرد تشکیل می دهد که سـه درصـد از ایـن افـراد دارای معلولیتهای بسیار شدید هستند.

وی ادامه داد: بـر اسـاس آخرین سرشـماری از هر ۹ معلولیت آمارگیری شده، بیشترین میزان مربوط به اختلالات ذهنی بوده است.

این کارشناس امور توانبخشی بهزیستی کشور، نبود امنیت برای کودکان، نبود برنامه های مناسب آموزشی و وضعیت نگهداری آنها در خانواده از جمله مشکلات این گروه از معلولان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه کارشناسی دقیق از معلول ذهنی بخواید باید بیماران جنسی هم به این معلولان اضافه بشه وفکری کرد .بازم تاکیددارم اعلام آمار دردی دوا نمیکنه و لفاظی محسوب میشه! جوان دارم تو خونه ونمیدونم چطور راهنمائیش کنم که تابوشکنی نکرده باشم!!!!

    • بدون نام

      معلول ذهنی واقعی این افرادیکه نوشتیم نیستن معلول ذهنی کسی هست که بی فکر کاری انجام میده کسی هست که لجبازی میکنه کسی هست که صحبتهای درست دیگران توجهی نمیکنه و ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج