۷۱۸۹۲۰
۱۵ نظر
۵۰۰۷
۱۵ نظر
۵۰۰۷
پ

امام جمعه ایلام:

لغو تحریم‌ها توسط اروپایی‌ها، خیالبافی است

امام جمعه ایلام با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین گفت: جنایات صهیونیست‌ها نتیجه خیانت سران عرب، آل‌سعود و آل‌خلیفه، رؤسای کشورهای مرتجع منطقه و بلکه جهان اسلام است که ۷۰ سال است به آرمان فلسطین خیانت کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: امام جمعه ایلام با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین گفت: جنایات صهیونیست‌ها نتیجه خیانت سران عرب، آل‌سعود و آل‌خلیفه، رؤسای کشورهای مرتجع منطقه و بلکه جهان اسلام است که ۷۰ سال است به آرمان فلسطین خیانت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایلام اظهار کرد: تنها کشوری که به معنای واقعی کلمه از ملت فلسطین پشتیبانی کرده، ایران اسلامی است و اگر امروز ملت فلسطین احساس پیروزی می‌کنند، پشتوانه عظیم آنها ملت و رهبری ایران و انقلاب اسلامی است.

وی به اظهارات ولیعهد عربستان مبنی بر اینکه فلسطینی‌ها ۲ راه بشتر ندارند؛ یا باید خفه بشوند یا سازش کنند ، اشاره و عنوان کرد: علت اصلی انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس برمی‌گردد به خیانت آل سعود و توافقی که کردند.

امام جمعه ایلام با اشاره به مذاکرات ایران و کشورهای اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام گفت: آنچه از تحلیل سیاستمداران غربی دوست و دشمن بر می‌آید این است که اروپایی‌ها توانایی و ظرفیت مقابله با آمریکا را ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با بیان اینکه مراودات کشورهای اروپایی با آمریکا ۲۰ تریلیون دلار و حجم ارتباط اقتصادی ایران با اروپا ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار است اظهار کرد: شاهرگ حیاتی ۴ قدرت اتمی جهان و حتی چین در اختیار آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی اراده سیاسی لازم برای مقابله با آمریکا را دارند ولی ظرفیت لازم برای این کار را ندارند، چون اهرم‌های لازم در اختیار آنها نیست، تصریح کرد: در مذاکرات اخیر با اروپایی‌ها نیز دیدیم که وزیر امور خارجه بر گرفتن تضمین از آنها تاکید کرد ولی مسئول سیاست خارجی اروپا اعلام کرد که تضمین نمی‌دهیم ولی تلاش می‌کنیم؛ لذا اگر بر ماندن در برجام اصرار کنیم نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

امام جمعه ایلام گفت:شاهد هستیم که برخی از رسانه‌ها و سایت‌های خبری می‌گویند که برجام تصمیم رهبری بوده است؛ بله اصل مذاکرات با اجازه رهبری بوده‌ است ولی اگر بخواهیم شکست و ناکامی در برجام را به رهبری نسبت بدهیم جفا کرده‌ایم.

لطفی به سخنان اخیر رهبری در جمع دانشجویان مبنی عدم اعتماد ایشان به کشورهای اروپایی اشاره و عنوان کرد: رهبری در همان ابتدای ابلاغ برجام کتبا شروط ۹گانه خود را اعلام کردند که از مهم‌ترین آن شروط تعلیق دربرابر تعلیق و لغو دربرابر لغو بود، اما اینگونه نشد و اطمینان کردیم و آنها امتیازات لازم را گرفتند ولی ما جواب لازم را نگرفتیم.

نماینده ولی فقیه در استان لغو تحریم‌ها توسط اروپایی‌ها را خیالبافی خواند و اظهار کرد: باید به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل و دور زدن تحریم‌ها برگردیم.

وی بابیان اینکه اگر انتقاد می‌کنیم قصد تضعیف یا تخریب دولت را نداریم چون دولت، دولت خود مااست، به بیانیه اخیر آیت‌اله جنتی اشاره و عنوان کرد: علیه این شخصیت برجسته جنجال به راه انداخته‌اند در حالی‌که خود این افراد اعلام می‌کنند که حرف مخالف را باید شنید.

امام جمعه ایلام با تبریک هفته بسیج عشایر به گرانی‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: اجاره مسکن در شش ماه اخیر ۳۰ تا۴۰ درصد افزایش یافته و قیمت کالاهای اساسی اخیرا به‌گونه‌ای افزایش یافته که در همین استان که کانون تولید گوشت قرمز است، قیمت آن ظرف ۱۰ روز ۱۰ هزار تومان گران شده است.

لطفی مواد غذایی، پوشاک و لبنیات نیازهای اساسی مردم خواند و با درخولست از تعزیرات برای کنترل بازار یادآور شد: گرانی این کالاها جفا به مردم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای قربون دهنت خوب وقتی اروپایی ها با اون همه قدرت اقتصادی و نظامی قدرت مقابله با آمریکا را ندارن ما داریم؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      برجام همون جام جهانی فوتبال میگن

    • a

      برجام شکستی نداشت تندروی و افراطی گری سبب شد که رئیس جمهوردیوانه ی آمریکا بابدعهدی وبدقولی ازبرجام خارج شد

    • بدون نام

      خوشبختانه رهبری ازهمان لحظه اول نظرخودشان رااعلام نمودند وفرمودند که به این مذاکرات خوشبین نیستند وهمین الانوهم به صراحت اعلام نمودند که به اروپاییان اعتماد ندارند منتها این فرصت را به دوست ودشمن دادند تاآمریکارابهتربشناسند حالاهم چاره کار در ان است که ماپشت سررهبری واطاعت ازفرامین ایشان به راه خودمانوادامه بدهیم اگرترامپ بخاطر اینکه کاراوبامارا بی اهمیت ولوث نشان دهد وبرجامی جدید بانام خودش تدوین کند بگذاریم نظرش راارایه بدهد بارهاگفته ام گرخداخواهدعدوسبب خیرمی گردد

    • بدون نام

      به همان دوره كه نفت را با واسطه فروختيم و بابك زنجاني ها پولهاشو بالا كشيدند

    • ایرانی

      دلار 10000تومانی چی اینم خیال بافیه؟

    • بدون نام

      ماشین چقدرگران شده.

    • بدون نام

      میگم لامصب این پرادو هم خیلی بی رویه گرون شده!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ع

      بله سفارت انتقال دادن اشتباه بوده واینگه خیلی دارن درررابطه با گرانی ظلم میکنن ودولت ما حلال نمیکنیم برای اینکه هم خارحیهاراحمایت میکنه وکشتارادمها اراهم میره کمک میکنه دریغ از یک مشکل حل شدن

    • بدون نام

      از پرادو چه خبر

    • بدون نام

      این همان امام جمعه با پرادو نیست که می‌خواست....

    • بدون نام

      اعتماد به اروپا یعنی غول زدن به خودمان

    • بدون نام

      اگر بعضی ها بگذارند

    • بدون نام

      عجب

    • دیدگاه

      بابا پرادو سوار .
      تو رو چه به درد مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج