۷۱۹۱۱۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

گزارش عملکرد ۷ ماهه وزارت ارتباطات و فناوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه طی هفت ماه گذشته ظرفیت ارتباطات بین‌الملل کشور دو برابر و ظرفیت ارتباطات داخلی سه برابر شد، گفت: با تغییر مدل تعرفه‌ها در مجموع شاهد رشد ۱۶ درصد تولید محتوا در داخل کشور بودیم‌.

روزنامه جهان صنعت: به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه ویژه گفت‌وگوی خبری به مناسبت روز جهانی ارتباطات، درباره عملکرد هفت ماهه این وزارتخانه در دولت دوازدهم گفت: در طول مدت هفت ماه گذشته موفق شدیم پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه را دو برابر کنیم به‌طوری‌که در ابتدای دولت دوازدهم ۵۰ درصد شهرهای ما پوشش نسل سوم و چهارم داشتند اما اکنون همه شهرها این پوشش را دارند‌.

وی با اشاره به تعریف شاخص ارتباطات روستایی در قالب اینترنت، تلفن ثابت و تلفن همراه افزود: در ابتدای دولت دوازدهم معادل ۳۵ درصد کل روستاها دارای ارتباطات کامل بودند که در این مدت به رشد ۵۷ درصدی در توسعه ارتباطات روستاها رسیدیم‌.

آذری‌جهرمی با بیان اینکه موفق شدیم بیش از ۵۳هزار کیلومتر از جاده‌های کشور را تحت پوشش خدمات نسل سه و چهار ببریم که در نوروز امسال برای مردم قابل لمس بود، اظهار کرد: همچنین در برخی از شاخص‌های دولت الکترونیک ما رشد چهار برابری داشتیم مثل میزان شاخص مشارکت در توسعه دولت الکترونیک که ابتدا ۴ درصد بود و امروز به ۱۶ درصد رسیده که البته باید به بالای ۶۰ درصد برسیم‌.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید از راه‌اندازی دولت همراه به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دولت الکترونیک خبر داد و گفت: چهارشنبه گذشته از اپلیکیشن دولت همراه رونمایی کردیم که از طریق کافه‌بازار و اپ‌استورهای داخلی قابل دسترسی است که بر این اساس ارتباط مردم با دولت به صورت اختصاصی می‌شود تا ضمن ارتباط با دستگاه‌ها، همه اطلاعات را تجمیع شده داشته باشیم‌. به عنوان مثال در حوزه وزارت ارتباطات وقتی وارد اپلیکیشن می‌شوید مشخصات تمام سیم‌کارت‌ها، خطوط ثابت و اشتراک‌های خود را می‌توانید ببینید و قبوض آنرا پرداخت کنید یا تغییر نشانی‌ها را انجام دهید‌.

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با تاکید بر تکمیل سرویس‌های ارائه شده در دولت همراه به لزوم پیوستن همه دستگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای پروژه‌هایی که در هفته ارتباطات افتتاح شد، ظرفیت ارتباطات بین‌الملل کشور دو برابر و ظرفیت ارتباطات داخلی از همان چیزی که از ابتدا تا الان ایجاد شده بود، سه برابر شد‌. به عبارتی از ۴/۶ ترابیت ظرفیت قابل استفاده از شبکه داخلی به ظرفیت ۲/۱۸ ترابیت رسیدیم‌.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حوزه اینترنت نیز ۲/۱ ترابیت ظرفیت نصب شده بود که به ۴/۲ ترابیت ارتقا پیدا کرد، گفت: در این مدت براساس مدل شبکه ملی اطلاعات و تعریف جدید مدل تعرفه‌ها، باعث شد با رشد چهاربرابری تولید محتوا به‌خصوص در حوزه محتوای صوتی و تصویری روبه‌رو شویم که مجموعا محتوای داخلی نسبت به قبل رشد ۴۰ درصدی و در مجموع ۱۶ درصدی داشت که عدد قابل توجهی است‌.

وی با اشاره به شکل گرفتن چارچوب‌هایی برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپایی که در فضای مجازی فعال هستند، افزود: با دستور رییس‌جمهور کمیته‌ای تشکیل شد و طرحی با نام طرح نوآفرین شامل کلیه مشکلات کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های تامین منابع مالی، جذب مالی، بیمه، مالیات و مشکلات اینچنینی تدوین شد که ان‌شاءالهه چهارشنبه آینده مصوب می‌شود که گام بزرگی است‌.

آذری‌جهرمی همچنین با اشاره به راه‌اندازی ۲۲ مرکز توانمندسازی کسب‌وکارهای نوپا در مراکز استان‌های کشور، اظهار کرد: یکی از کارهای خوب مبارزه با قاچاق تلفن همراه بود که این پروژه نشان داد اگر عزم داشته باشیم، می‌توانیم با قاچاق مقابله کنیم که فازهای این پروژه کامل شده بعد از تثبیت به مرحله نگهداری رسیده است که کار سخت و طاقت‌فرسایی بود‌.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج