۷۲۱۲۲۷
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

موسوی لاری: شروط پمپئو، گردن کلفتی است

تهديد ايران به تحريم‌هاي سخت‌تر از سوي وزير امور خارجه امريكا با واكنش چهره‌هاي سياسي كشور مواجه شد. عبدالواحد موسوي لاري معتقد است شروطي كه امريكا بيان كرده، نقض حاكميت ملي ايران است.

روزنامه اعتماد: تهديد ايران به تحريم‌هاي سخت‌تر از سوي وزير امور خارجه امريكا با واكنش چهره‌هاي سياسي كشور مواجه شد. عبدالواحد موسوي لاري معتقد است شروطي كه امريكا بيان كرده، نقض حاكميت ملي ايران است.

ارزيابي شما از كنش‌هاي امريكا پس از خروج از برجام چيست؟

اتفاقات مهمي با خروج امريكا از برجام افتاده است. كشوري كه مدعي حراست از قوانين بين‌المللي است، خود را پاسدار اجرايي شدن مقررات بين‌المللي مي‌داند و سرزمينش مقر سازمان ملل متحد است، يك تخلف آشكار كرده و به نقض صريح توافق‌هاي بين‌المللي دست زده است؛ توافقي كه خود و همراهانش آن را امضا كرده‌اند. امريكا برجام را ناديده گرفته است. جهان با يك پيام جديد مواجه شده است. اينكه امريكا تا زماني به يك توافق پايبند است و روابط بين‌المللي تا آنجايي برقرار است كه منافعش را تامين كند. اگر توافق براي صلح و امنيت بين‌المللي انجام شده باشد و مجموعه عقلاي كشورها به آن متعهد شده باشند، ولو اينكه امضاي امريكا پاي آن باشد، توسط اين كشور نقض مي‌شود. امريكا با چنين سابقه‌اي امروز وارد ديالوگ جديدي با ايران شده است. تمام تعهدات پيشينش را ناديده مي‌گيرد تا پمپئو شروط جديدي را براي ما تعيين كند. در چنين شرايطي دولت ايران با چه منطقي مي‌تواند پايبند به شرايط امريكا باشد؟ در صورتي كه ايران اين شرايط را بپذيرد، چه تضميني است كه امريكا باز هم زير ميز نزند و هر آنچه خودش گفته، نقض نكند؟ نبايد فراموش كرد كه اين شرايط نوعي گردن‌كلفتي سياسي، گردنه‌بندي سياسي و دزدي آشكار است.

واكنش ايران نسبت به شروط تعيين شده توسط امريكا چه بايد باشد؟

بخش عمده‌اي از شروطي كه امريكا بيان كرده، نقض حاكميت ملي ايران است. ترامپ با لباس دفاع از ملت ايران عملا مردم را تحت فشار قرار مي‌دهد. اين شروط را چه به لحاظ محتوايي و چه از نظر شكلي نمي‌توان پذيرفت. آنچه گفته‌اند نقض آشكار حاكميت ملي ما است و نمي‌توان پاي پذيرفتن چنين شروطي رفت. كدام كشور حاضر است حاكميت ملي‌اش را به خطر بيندازد؟ مردم ما هيچگاه اقدامات امريكا را فراموش نمي‌كند. مگر كودتاي ٢٨ مرداد و حمايت امريكا از صدام در جنگ با ايران فراموش‌شدني است؟ دولتي كه به هيچ قاعده‌اي پايبند نيست، چگونه به خود اجازه مي‌دهد كه شرايط تعيين كند؟ حتي حرف امريكايي‌ها در كشورهاي هم‌پيمان خودش و كساني كه زير معاهده را امضا كردند، قابل قبول نيست. وقتي منافعش تامين نشود، به سادگي توافق را زير پا مي‌گذارد. در عين حال دولت ايران بايد در عرصه بين‌المللي و گفت‌وگوها و مذاكرات به گونه‌اي عمل كند كه حقانيت جمهوري اسلامي براي مردم دنيا مشخص باشد. در حال حاضر ترامپ تنها است و تنها مزدوران منطقه‌اي و فرزند نامشروعش به نام رژيم صهيونيستي را همراه خود دارد. ما بايد اقداماتي انجام دهيم كه فضاي بين‌المللي‌اي كه براي نه گفتن به ترامپ به وجود آمده شكسته نشود. بايد با دنيا حرف بزنيم نگذاريم امريكا اجماعي عليه ايران به وجود آورد.

در صورتي كه ايران اين شرايط را بپذيرد، چه تضميني است كه امريكا باز هم زير ميز نزند و هر آنچه خودش گفته، نقض نكند؟ نبايد فراموش كرد كه اين شرايط نوعي گردن‌كلفتي سياسي، گردنه‌بندي سياسي و دزدي آشكار است. بخش عمده‌اي از شروطي كه امريكا بيان كرده، نقض حاكميت ملي ايران است. ترامپ با لباس دفاع از ملت ايران عملا مردم را تحت فشار قرار مي‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش تقصیر شما اصلاح طلبا هست که اونقدر ایران رو حقیر کردین که این مرتیکه روانی آمریکایی میاد واسه ما رجزخوانی میکنه

    • اسد

      خب واقعا آمریکا گردن کلفتن هم پول دارند هم قدرت بالج بازی که نمیشه با تدبیر وسیاست باید پیش رفت پس باید باسیاست درست میتوانیم مشکلات را حل کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج