۷۲۲۰۵۹
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

۳ راهکار برای بهبود شرایط رانندگان کامیون

به دنبال اعتراض بخشی از راننده‌های خودروهای سنگین در روزهای اخیر، در جلساتی که میان مقام‌های دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تصمیماتی برای بهبود شرایط این رانندگان اتخاذ و نهایی شد.

خبرگزاری ایسنا: به دنبال اعتراض بخشی از راننده‌های خودروهای سنگین در روزهای اخیر، در جلساتی که میان مقام‌های دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تصمیماتی برای بهبود شرایط این رانندگان اتخاذ و نهایی شد.

در طول روزهای گذشته خبرهایی از اعتصاب و اعتراض راننده‌های کامیون در سراسر کشور مخابره شده که حاکی از تقاضای آنها برای بهبود شرایط کاری‌شان بود. در همین راستا در جلساتی که با حضور مقامات وزارت راه و شهرسازی و تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد، طرفین به ارائه‌ امتیازهایی برای بهبود شرایط رانندگان خودروهای سنگین رسیدند که قرار شده بخش زیادی از آنها به زودی اجرایی شود.

نماینده مردم آباده در مجلس که در این جلسه با مسئولان سازمان راهداری حضور داشته در گفت‌وگو با ایسنا از سه برنامه حمایتی برای رانندگان خودروهای سنگین خبر داد که بخشی از آن از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

به گفته رحیم زارع، در شرایطی که در جریان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بنا بود نرخ سوخت خودروهای سنگین از ۳۰۰ به ۴۰۰ تومان در هر لیتر افزایش پیدا کند، اما سرانجام در بودجه سال ۱۳۹۷ نرخ ثابت باقی ماند تا بدین وسیله از اعمال فشار بیشتر به رانندگان خودروهای سنگین جلوگیری شود.

وی از برنامه‌ریزی برای افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی نرخ کرایه کامیون‌ها خبر داد و گفت: در جریان بررسی‌های صورت گرفته از حدود دو هفته قبل افزایش نرخ کرایه‌ها نهایی شد که با طی شدن مراحل قانونی، اجرای آن در دستور کار قرار می‌گیرد که امیدواریم با این تصمیم شرایط رانندگان خودروهای سنگین قدری بهبود یابد.

زارع درباره‌ وضعیت بازنشستگی رانندگان خودروهای سنگین نیز اظهار کرد: با پیگیری‌های که مجلس انجام داده سختی کار رانندگان تصویب شده است و براساس طرحی که اجرای تبصره ماده ۸۲ قانون توسعه به شمار می‌رود، رانندگان وسائل نقلیه بین شهری با ۲۵ سال سابقه بیمه و حداقل ۵۵ سال سن رسما بازنشسته خواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با این طرح‌های حمایتی که به اتحادیه و نمایندگان رسمی کامیون‌داران ابلاغ خواهد شد، شرایط برای حضور آنها در عرصه‌های مختلف کشور فراهم شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا می گذارید گندش در بیاد که بعد بگید این کارو آن کار را براشون میکنیم خوب زودتر انجام بدهید

    • بدون نام

      با افزایش کرایه باز مردم تو این وسط قربانی میشن باید تاوان گرانی کالا رو بخاطر حمل ونقل و افزایش نرخ بدهند که همین رانندگان هم جز همین مردم هستن آب از چشمه گل آلود اعتصاب بخاطر افزایش هزینه است عوض کم کردن هزینه ها نرخ کرایه را بالا ميبرن که باز دودش به چشم خود من می ره

    • بدون نام

      اگر به فکر رانندگان تاکسی نباشید ما هم اعتصاب می کنیم ما هم افتابه خرج لحم است در امد‌ با خرج مان نمی خواند

    • بدون نام

      کامیون در ایران خیلی خیلی گران است ودر امد کم ای کاش قیمت سوخت ازاد وتعرفه گمرک هم ازاد وکامیونهای با کیفیت وارد ایران شود وسوخت کم مصرف شود و هوا هم سالم

    • مهدی

      بلاخره باید یه اتفاقی بیفته بعد کاری بکنی راننده گان بدبخت چند ساله که بامصیبت زندگی میکنند

    • بدون نام

      سختی کار حق رانندگان است

    • شعبانی

      چرا مسئولان به مشکلات کامیون داران رسیدگی نمی کنند که افراد زد انقلاب از این مشکل درون خانوادگی سئو استفاده کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج