جاباما
۷۲۴۱۷۰
۲۰ نظر
۵۰۱۱
۲۰ نظر
۵۰۱۱
پ

رئیسی: فتنه دشمن،ناامید کردن مردم از نظام است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز فتنه جدید دشمنان نومید کردن مردم از نظام است.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی امشب در دیدار با اصحاب رسانه خراسان رضوی در محل تالار اماکن متبرکه آستان قدس رضوی اظهار داشت: رسانه و مسئله انتقال اطلاعات و سرعت انتقال و امیدبخشی در میان آحاد جامعه مسئله بسیار مهمی است و اطلاعات صحیح باید در میان مردم توزیع شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: یکی از وظایف بارز رسانه‌ها این است که جامعه را باید نسبت به مسائلی مانند امر به معروف و نهی از منکر و نهی از زشتی‌ها حساس کنند، اگر جامعه‌ای امربه معروف را ترک کند آن جامعه یک جامعه مرده و بی تفاوت است.

رئیسی با اشاره به اینکه اساس تحزب در جامعه این است که آن تشکل باید به دنبال اصلاح باشد و در غیر این صورت تشکل و تحزب نیز فاقد معنا است ادامه داد: اساس این است که باید اصلاح رخ دهد، ما در حوزه‌های مختلف دارای شاخص هستیم و باید به آنها توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای مثال اعتدال را هرکس ممکن است براساس دیدگاه خود تعریف کند اما این مسئله دارای شاخص است اظهار داشت: این واژه شاخص و مبنای قرآنی دارد و آن مبنا، ولی است، ملاک اعتدال در جامعه، ولی است که در واقع محور اعتدال در جامعه ولی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: موضوع امیدبخشی از طریق رسانه‌ها بسیار مهم است زیرا امروز دشمن دنبال ناامید کردن مردم از نظام است و فتنه جدید در واقع فتنه نومید کردن مردم است، برای مثال یک مسئله کوچک را به کل نظام تعمیم می‌دهند. امیدبخشی امر مهمی است و نقش بسزایی دارد.

رئیسی با اشاره به اینکه امروز دشمن و رسانه دشمن درصدد است جریان ستمشاهی را تطهیر کند افزود: مردم ایران ادعانامه بسیار بلندی علیه مظالم نظام شاهنشاهی دارند، قطعا اشکالاتی وجود دارد و کسی منکر این اشکالات نیست اما دشمن درصدد است استقلال و آزادی کشور را هدف قرار دهد.

وی با بیان اینکه امروز در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی هستیم و خدمات نظام در این مدت بسیار زیاد بوده است اظهار داشت: رسانه‌ها نقش ارزنده‌ای در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی دارند اما این به معنای ندیدن نارسایی‌ها نیست.

رئیسی گفت: اگر به تابلوی خدمت رسانی نظام اسلامی نگاهی بیندازیم شاهد هستیم که هرجا خدماتی صورت گرفته آنجایی بوده که براساس گفتمان امام و رهبری حرکت کرده‌ایم و هرجا از این اصول زاویه گرفته‌ایم مشکلات ایجاد شده است، سلایق فردی نباید بر اصل گفتمان سوار شود زیرا این مسئله زمینه ساز مشکلات است.

وی ادامه داد: احیاء و زنده نگاه داشتن این مسئله از سوی رسانه‌ها بسیار مهم است و نباید حب و بغض شخصی خود را در مسائل دخیل کنیم زیرا در این حالت حتی مسئله مهمی مانند امر به معروف و نهی از منکر نیز تبدیل به حال‌گیری می‌شود. آسیب‌های اجتماعی خطر بزرگی است و شایسته نظام اسلامی نیست.

رئیسی با اشاره به اینکه در ۴۰ سالگی انقلاب در حال بررسی و رصد کارنامه انقلاب هستیم و نارسایی‌ها و نقاط قوت هر دو در سبد نظام است بیان کرد: باید برای اقتصاد بالنده تمام تلاش خود را در مجموعه نظام اسلامی صورت دهیم. مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی در فرمایشات اخیر خود نکات مهمی را بیان کردند و باید به دور از نگاه شخصی در چارچوب گفتمان نظام در این راستا حرکت کنیم.

وی گفت: دشمن به دنبال این است که در طب نومیدی بدمد، شما به عنوان اصحاب رسانه که بنده شما را روشنفکر می‌نامم باید زودتر از سایرین رصد کنید و هشدار دهید و متناسب با زمان ایفای نقش کنید، معتقدم روشنفکر در جامعه ما به طریق غربی و بد معنا شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: موضوع زیارت، ترویج سبک و سیره رضوی و موضوع زائر و همچنین امام رضا(ع) باید به عنوان چهار محور اصلی مدنظر رسانه‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه گویا برای برخی از رسانه‌ها پرداختن به مسائل آستان قدس رضوی جزو محرمات است تاکید کرد: خدمات آستان قدس متعدد بوده، برای مثال مسئله سرخس را به لطف امام رضا(ع) پس از سی و چند سال حل کردیم اما رسانه‌ها چقدر به این مسئله پرداخته‌اند و یا در مسئله زلزله سرپل ذهاب آستان قدس به صورت فعال حضور داشت.

رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه بزرگترین دانشگاه‌های دنیا نیز موقوفه دارند و تعداد این موقوفات حتی بیشتر از موقوفات ما است تاکید کرد: زائرشهری به برکت امام رضا(ع) ساخته شد در حالی که قبل از این زائران در سوله اسکان پیدا می‌کردند و این وضعیت سبب شرمندگی ما می‌شد. نقش رسانه بسیار بی‌بدیل است و باید در ایجاد نشاط و مسئولیت پذیری در جامعه ایفای نقش کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      والا حاج آقا ، جسارت نباشه ، با این مسئولینی که ما داریم دشمن نیاز نداریم دیگه ، ماشالا خودشون همه فن حریفن ، ملت رو هم کلا نفهم در نظر گرفتن و خوش و خرم مشغول خدمتگزاری هستن

    • بدون نام

      شما فقط بلدید از واژه فتنه در کلیه موارد استفاده کنید!مردم با این مدیریت بسیار غلط مملکت خیلی وقته که دلسرد شده اند!

    • بدون نام

      به عمل کار برآید به سخندانی نیست!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو که لا لا یی بلدی

    • وانک لاعلاخلق عظیم

      ما تاجان داریم پشت سر مقام معظم رهبری وفرماندهان جان برکف وارتشیان وسپاه اسلام تانابودی تمام دشمنان گرفته آیم فقط رهبر معظم انقلاب دستور بفرمایند آماده آماده ایم

      پاسخ ها

      • bsaa

        خوش به حالت شکمت سیره

    • اسحاق

      سلام به آقایان بفرماید مردم هیچ وقت از نطام واصل ولایت دل سرد نمی شوند کارهای بعضی از آقایان ملت را دل سرد می کند جهار ماه است که حقوق نگرفتیم کارمند رسمی هیچ کس جواب گو نیست چرا تو کشور امام زمان باید این جور سر گردان باشیم خدایا شکرت

    • احمد

      فتنه دشمن ؟
      هندونه ارزونترین میوه شده کیلویی 2000 تومن .
      من مهندس از دی ماه به اینور حقوق نگرفتم.
      روز نیست خبر اختلاس میلیتردی و فرار ابربدهکار بانکی و خروج میلیاردها ارز از کشور و حقوق های نجومی و املاک نجومی و ... تو مغز ما نپیچه ..
      همش تقصیر دشمنه؟

    • r.s

      فتنه دشمن یا بیکفایتی مسعولان؟!

    • بدون نام

      خیلی وقته ناامیدن شما خودتو زدی به خواب

    • علی جباری

      خب شما برای مقابله با این فتنه برای مردم چکار کردید?

    • بدون نام

      موضوع ربطی به دشمن ندارد .اگر خودتان را اصلاح کنید مردم هیچ مشکلی با شما ندارند.

    • ....

      دشمن گفته سن فحشا به 12 سال برسه؟؟ ....

    • بدون نام

      به ولله تو هم رییس جمهور شده بودی مردم پشیمون بودن.

    • بدون نام

      جه دشمنی ....مردم رو مثل یه بچه دوساله که عقلش نمیرسه فرض میکنن این بدترین توهین به این مردم هست یعنی مردم ایران نفهمنن

    • ای خدا

      اينو که همه میدونن نیازی به گفتن شما نیست

    • بدون نام

      بروعامو حالت خوش نیست

    • علی

      والا خودتون دارید مردم رو نا امید میکنید نه دشمن ..

    • ح

      ... حاجی جان وجدانن واژه ی فتنه رو ول کنین . فتنه یه عده مسئول نامرد و از مردم و از خدا بیخبر هستن . صبر مردم اما حدی داره

    • احسان صادقی

      پس حسابی با برنامه عمل کردن که اینقدر کارساز بوده!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج