۷۲۴۶۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پرسپولیس به دنبال امتداد پیروزی های خانگی

پرسپولیس دوباره به داماش رسید، دیداری که در چند سال اخیر پرحاشیه از آب درآمده و گاهی اوقات حتی به جنجال هم کشیده شده و حرف و حدیث های فراوانی را هم در پی داشته است.

پرسپولیس به دنبال امتداد پیروزی های خانگی
روزنامه گل: پرسپولیس دوباره به داماش رسید، دیداری که در چند سال اخیر پرحاشیه از آب درآمده و گاهی اوقات حتی به جنجال هم کشیده شده و حرف و حدیث های فراوانی را هم در پی داشته است.

سرخپوشان پایتخت در حالی مقابل مهمان رشتی خود صف آرایی می کنند که تاکنون در همه دیدارهای خانگی خود در این فصل از رقابت های لیگ برتر به پیروزی رسیده و امیدوارند این اتفاق جالب در دیدار مقابل داماش هم تداوم داشته باشد.

البته پرسپولیس در شرایطی مهیای این مسابقه می شود که پس از تساوی دقیقه ۹۰ در بازی قبل خود مقابل صبا، روزهای پرحاشیه ای را سپری کرد. روزهایی که بیشتر آن حول محور دعوای علی دایی و محمد مایلی کهن گذاشت. هر چند که طرفین چند روزی است که تا حدودی آتش بس اعلام کرده اند و همین موضوع سبب شده تا آرامش در اردوی قرمزها حکمفرما شود.

اینکه پرسپولیس در همه دیدارهای خانگی اش در ورزشگاه آزادی به پیروزی رسیده یک پوئن مثبت برای این تیم محسوب می شود که سبب شده این تیم با روحیه بالایی به مصاف مهمانان خود برود اما همین موضوع برای پرسپولیس دردسرساز شده و تحت فشار شدیدی قرار می گیرندتا هر طور که شده سه امتیاز را از آن خودکنند. اتفاقی که در میزبانی قبلی پرسپولیس در آزادی مقابل فجر سپاسی هم رخ داد و در نهایت پرسپولیس روی حرکت انفرادی و انفجاری پیام صادقیان که از جلوی محوطه جریمه خودی حرکت کرد و توپ را در محوطه جریمه فجر سپاسی به سید مهدی سید صالحی رساند تا این بازیکن تک گل مسابقه را به ثمر برساند.

البته پرسپولیس به غیر از بازی با فجر، در بازی اول خود مقابل تراکتورسازی و در بازی برابر صبا هم توسط سیدصالحی و در دقیقه ۸۰ به بعد به گل رسید تا صاحب هفت امتیاز شوندتا از این نظر پرسپولیس و علی دایی را با رئال مادرید و کارلو آنچلوتی که آماری مشابه داشته اند و در دقایق ۸۰ به بعد به هفت امتیاز رسیده اند، تشبیه کنند.

با اینحال نکته قابل اتکای پرسپولیس در این فصل، خط دروازه و دفاعش بوده و یکی از عوامل برتری این تیم تا به اینجای فصل بوده است. هر چند که برخی به طرز عجیبی علاقه دارند تا نیلسون را از ترکیب خارج کرده و علیرضا حقیقی که مدت هاست بازی نکرده، را جایگزیناو درون دروازه پرسپولیس کنند.

اما اتفاق مهم در داماش این است که امیر عابدینی در این فصل دست از نام های بزرگ برداشته و هدایت این تیم را به یک مربی بومی یعنی افشین ناظمی که چند فصل در کنار مربیان مختلف کار کرده بود، سپرده است.

داماش تا به اینجا کار با هدایت این مربی، یک خط در میان نتیجه گرفته و در میانه جدول قرار گرفته است اما رشتی ها به خوبی می دانند که بازی سختی را در تهران در پیش دارند و باید از دیوار دفاعی عبور کنند که رهبری آن را یک انزلی چی باتجربه یعنی سید جلال حسینی برعهده دارد.

با اینحال داماش از بازیکنان جوان و با انگیزه ای مانند روح ا... سیف اللهی که بعد از جدایی از پرسپولیس، در این تیم تبدیل به یک ستاره شده و نیز بازیکنان باتجربه دیگری مانند محمد آبشک، سید رضا چاووشی و امین متوسل زاده بهره می برند و امیدوارند با این بازیکنان به موفقیت برسند.

البته پرسپولیس هم با اینکه در این فصل گل های کمی زده اما ستاره های خطرناکی مانند پیام صادقیان، امید عالیشاه، سید مهدی سیدصالحی و محمدرضا خلعتبری دارد که می خواهد با حضور این بازیکنان در این مسابقه هم به پیروزی رسیده و موقعیت خود را در جمع تیم های بالای جدولی حفظ کنند. البته اگر اتفاق غیرمترقبه یا حاشیه غیرمنتظره دیگری رخ ندهد! این مسابقه یک نکته جالب و خاطره انگیز هم دارد و آن هم رسیدن دوباره دایی به عابدینی و یادآور دورانی است که شهریار در زمان مهندس به اروپا ترانسفر شد و به اوج قله افتخار رسید و تقابل مهندس علی دایی با مهندس عابدینی، باعث جذابتر شدن این مسابقه شده است.

یک اتفاق

به یاد جام حذفی

آخرین تقابل دو تیم به دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی بازمی گردد. جایی که بازی دو تیم در پایان ۱۲۰ دقیقه تلاش به تساوی یک - یک انجامید و بازی به ضربات پنالتی انجامید. در این ضربات دو تیم همه ضربات خود را گل کردند تا اینکه محمد آبشک ضربه خود را به تیر دروازه کوبید که باعث شد پرسپولیس راهی فینال شود. فینالی که البته حاصلی برای پرسپولیس دربر نداشت و سرخپوشان این بار در ضربات پنالتی به سپاهان باختند تا مهدوی کیا خداحافظی تلخی با فوتبال داشته باشد.

انگیزه ها

ستاره پرسپولیس داماش

در بازی رفت پرسپولیس و داماش یک بازیکن تازه وارد به نام روح الله سیف اللهی توسط مانوئل خوزه در ترکیب اصلی قرار گرفت که در همان یک نیمه خودش را یک بازیکن آینده دار نشان داد اما در ادامه مسابقات لیگ نتوانست در ترکیب سرخپوشان به میدان برود. سیف اللهی اما در این فصل به داماش پیوسته و به ستاره هفته های اخیر رشتی ها تبدیل شده است. بازیکنی که از انگیزه های فراوانی برخوردار است تا دروازه تیم سابق خود را هم باز کند.

سوژه

بازی های پرسروصدا

بازی پرسپولیس و داماش همیشه جنجالی و پر سروصدا از آب درآمده است! از ماجرای شیث و نصرتی در بازی رفت لیگ یازدهم گرفته تا نیمه تمام ماندن مسابقه در بازی برگشت همان فصل به علت فحاشی علیه رفعتی، داور مسابقه، دیدار فصل گذشته دو تیم در تهران نیز حرف و حدیث هایی را در پی داشت و داماشی ها به پنالتی که برای پرسپولیس در آن مسابقه گرفته شده بود، گلایه داشتند. آیا این مسابقه هم سرشار از اتفاقات خواهد بود؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج