۷۲۴۸۶۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۵ سال حبس براى دست داشتن در هک یاهو

دادگاهى در ايالات متحده روز گذشته كريم باراتوف، شهروند كانادايى با اصالت ازبكستان را به جرم دست داشتن در هك كردن وب سايت ياهو در سال ۲۰۱۴ به ۵ سال حبس و پرداخت ۲۵۰۰۰۰ دلار جريمه محكوم كرد. او كه پيشتر در سال ۲۰۱۷ به درخواست سازمان هاى اطلاعاتى ايالات متحده توسط پليس كانادا دستگير شده بود يكى از چهار متهم پرونده هك كردن گستره ياهو در سال ۲۰۱۴ و به سرقت بردن اطلاعات چندين ميليون كاربر است.

وبسایت سخت افزار: دادگاهى در ايالات متحده روز گذشته كريم باراتوف، شهروند كانادايى با اصالت ازبكستان را به جرم دست داشتن در هك كردن وب سايت ياهو در سال ۲۰۱۴ به ۵ سال حبس و پرداخت ۲۵۰۰۰۰ دلار جريمه محكوم كرد. او كه پيشتر در سال ۲۰۱۷ به درخواست سازمان هاى اطلاعاتى ايالات متحده توسط پليس كانادا دستگير شده بود يكى از چهار متهم پرونده هك كردن گستره ياهو در سال ۲۰۱۴ و به سرقت بردن اطلاعات چندين ميليون كاربر است.

وكيل مدافع باراتوف در دادگاه براى كاستن از سنگينى جرم مرتكب شده توسط موكل خود لايحه ای را تقديم دادگاه كرده بود كه در آن باراتوف نوجوانى كم سن و سال معرفى شده بود كه براى كسب شهرت و درآمد به ازاى دريافت مبلغ ۱۰۰دلار بابت هك كردن هر حساب كاربرى اين كار را انجام مى داده است. با اين وجود درخواست وكيل مدافع به دليل وجود شواهد كافى مبنى بر دست داشتن سازمان اطلاعاتى روسيه و مقامات رده بالاى دولت اين كشور در پرونده مورد نظر رد شده است. به گفته دادگاه، سازمان اطلاعاتى روسيه از طريق الكسى بلين، كه يكى از رده بالاترين افراد تحت تعقيب دولت آمريكاست، به اين چهار هكر مبالغى پرداخت كرده اند تا نسبت به هک كردن بيش از ۵۰۰ ميليون حساب كاربرى اقدام شود. در ابتدا هشت سال زندان براى كريم باراتوف در نظر گرفته شده بود كه در نهايت ۵ سال آن به تاييد دادگاه رسيد. به گفته ياهو هكرها اطلاعاتى شامل اسامى، شماره هاى تماس، فهرست مخاطبين، ايميل ها، رمزهاى عبور، تاريخ تولد و حتى آدرس بيش از ۵۰۰ ميليون حساب كاربرى را به سرقت برده اند. با اين وجود دو سال پس از وقوع حمله و در سال ۲۰۱۶ بود كه اين شركت از اتفاق رخ داده با خبر شد. ياهو سال گذشته و با قراردادى بحث براگيز توسط اپراتور آمريكايى ورايزن خريدارى شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج