۷۲۵۱۲۳
۱۸ نظر
۵۰۱۳
۱۸ نظر
۵۰۱۳
پ

۵ پیشنهاد ولایتی برای مقابله با نقض عهد آمریکا

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل ۵ پیشنهاد مهم برای مقابله با نقض عهد آمریکا ارائه کرد.

خبرگزاری تسنیم: علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل پیشنهادهای مهمی برای تقویت توان هسته‌ای جمهوری اسلامی و مقابله با نقض عهد آمریکا در برجام ارائه داد.

• UF6 باید راه اندازی شود

راه اندازی UF۶ اولین پیشنهاد ولایتی به مسئولان اجرایی بود؛ او تاکید کرد: ماUF۶ (هگزافلوراید اورانیوم) را می‌توانیم راه بیاندازیم که در ۷۰ درجه به حالت گاز درمی‌آید و قابلیت چرخاندن سانتریفیوژ برای غنی‌سازی دارد.

• پیشنهاد ولایتی برای تسریع در به کارگیری موتورهای نیرومند هسته ای و تولید ایزوتوپهای پایدار

وی همچنین خواستار ساخت و به کارگیری موتورهای نیرومند هسته‌ای برای کشتی‌ها و زیردریایی‌ شد و گفت: یکی از خاصیت‌های این موتورها آن است که یک زیردریایی با چنین موتوری می‌تواند دو سال زیر آب بماند. در حالی که با سوخت‌های دیگر باید چندین روز یکبار بیرون از آب بیاید و سوخت‌گیری کند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل افزود: رئیس‌جمهور در زمینه راه‌اندازی موتورهای هسته‌ای دستور خوبی داده است و آقای صالحی مامور به پیگیری آن است که باید در این زمینه سرعت بیشتری داشته باشد.

ولایتی با اشاره به اینکه این پیشنهادها در عین حال که می‌تواند پاسخی به نقض عهد آمریکا باشد، شائبه نقض برجام هم ندارد، افزود: ما می‌توانیم ایزوتوپ پایدار تولید کنیم که حکایت از قدرت ما می‌کند اما برای تسلیحات نیست.

• به‌کارگیری الیاف کربن و پژوهش درباره IR6 و IR8 پیگیری شود

وی پنجمین پیشنهاد خود برای تقویت توان هسته‌ای را به‌کارگیری الیاف کربن در این صنعت عنوان کرد و گفت: این موضوعات هیچ منعی بر اساس برجام ندارد. اگر بخواهیم IR۶ و IR۸ را به کارگیری کنیم دیگر با استفاده از فلز معمولی نمی‌شود بلکه باید از الیاف کربن استفاده کنیم که استفاده‌های صنعتی بسیار خوبی هم دارد. ضمن آنکه مسئولان باید کارهای پژوهشی مرتبط با نسل جدید سانتریفیوژها را پیگیری کنند و نیازهای کشور در زمینه ۱۹۰هزار سو که مورد تاکید رهبر انقلاب بود تامین شود. در این زمینه باید بر روی سانتریفیوژهای IR۶ و IR۸ حتماً کار شود.

عضو هیئت عالی نظارت بر برجام با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به مسئولان اجرایی برای پیگیری نقض عهد آمریکا در برجام، خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند نباید از اروپا بخواهیم که علیه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه بدهد! چه اشکالی دارد؟ اگر این کشورهای اروپایی عضو شورای امنیت و چین و روسیه به نفع ما رای دهند و از ۵-۶ کشور دیگر هم بتوانیم به نفع خودمان رای بگیریم، حتی اگر آمریکا قطعنامه را وتو کند باز هم به نفع ماست و آبروی خودش می‌رود چرا که وتو نشان می‌دهد که اکثریت علیه اوست.

• نگاه به شرق از راه‌های خلاصی از شر اروپاست/ غربگراها، غربزده ها و جاهلین مانع‌تراشی می‌کنند

مشاور رهبر معظم انقلاب در حوزه بین الملل در ادامه سخنانش با بیان اینکه مسئله بسیار مهم بعدی نگاه به شرق است اظهار داشت: در این زمینه برخی غربگراها و غرب‌زده‌ها و جاهلین متاسفانه بسیار مقاومت می‌کنند؛ برخی می‌گویند روسیه در گذشته نقض عهد کرده است که باید به آنها گفت مگر طرف اروپایی همواره هر چه خواسته‌ایم در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم کرده است؟!هر کشوری براساس منافع ملی خودش کار می‌کند. اما ما و روسیه و چین در جاهای مختلفی منافع ملی‌مان با یکدیگر همخوانی دارد و می‌توانیم با هم کار کنیم. روس‌ها بدون تردید و با صراحت و سرعت پیشنهاد موذیانه انگلیس در سازمان ملل علیه ایران درباره یمن را وتو کرد.

وی با بیان اینکه برخی‌ها تحت تاثیر دنیای دوقطبی سابق و تبلیغات درباره کمونیسم و ... هستند، تصریح کرد: روسیه نه می‌تواند و نه بنا دارد که به ایران زور بگوید. با این کشور در خصوص مسائل دفاعی در حال همکاری هستیم و تقریباً هرچه خواستیم کم و بیش به ما داده است.

ولایتی افزود: چین در اوج تحریم‌ها با ما همکاری کرد و ۵۲ میلیارد دلار حجم مبادلات ما با چین بود که البته فاصله این رقم با کشور دوم بسیار زیاد است.

• قدرت موشکی و منطقه‌ای ایران را به کوری چشم آمریکا حفظ می‌کنیم

عضو هیئت عالی نظارت بر برجام در پایان در جمع‌بندی صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: باید قدرت موشکی و منطقه‌ای به کوری چشم آمریکا را حفظ کنیم تقویت هسته‌ای در حوزه‌هایی که محدودیت ندارد انجام شود، ادامه مذاکرات براساس شرایطی که مقام معظم رهبری فرمودند ادامه یابد و اروپایی‌ها باید تضمین دهند که نفت ما را می‌خرند و مشکلات بانکی رفع می‌شود. آمریکا نیز باید از منطقه برود و منطقه را به اهلش واگذار کند.

• اروپایی‌ها در سال‌های 82 و 83 هم دقیقاً همین شکل نقض عهد کردند

ولایتی همچنین در بخش دیگری از این نشست به مرور تجربه برجام و هشدارها و رهنمودهای رهبر انقلاب در باره مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه برجام دومین تجربه مذاکراتی با غرب در خصوص هسته‌ای بود، اظهار داشت: اولین تجربه در سال ۸۲ و ۸۳ شکل گرفت که در تجربه اول تقریبا همین مسیر طی شد و به همین نتایج هم رسیدیم. به این ترتیب که غربی‌ها با رویکرد مذاکره و تلاش در جهت قانع‌سازی ایران جلو آمدند و تلاش کردند خود را نماینده جامعه بین‌الملل دانسته و می‌گفتند برای ایجاد امنیت خاطر خوب است که ایران به مردم جهان خاطرجمعی بدهد که کارهایش کارهای نظامی نیست.

• مصدق هم به آمریکا خوش‌بین بود و جوابش را گرفت/ تصورات او ازکارگزاران آمریکا شبیه تصور دوستان درباره جان کری است!

وی افزود: در داخل کشور هم جناح و تفکری وجود داشت که می‌گفت برای راحت زندگی کردن و معیشت خود را با غربی‌ها درنیندازیم. بعضی‌ها در ظاهر می‌گفتند از مذاکرات ضرر نمی‌کنیم. حتی افرادی هم تحت عنوان دلسوزی می‌گفتند که هسته‌ای چیز خاصی نیست! مثل علی رزم آرا (نخست‌وزیر پهلوی) که می‌گفت ایرانی‌ها نمی‌توانند یک لولهنگ (آفتابه سفالی) بسازند. اینها رزم آراهای عهد ما بودند که دیپلماسی لولهنگ را دنبال می‌کردند.

• انتقاد شدید از عملکرد نامناسب مجلس وقت درباره برجام/ اگر درست کار کرده بودند این مصائب را امروز نداشتیم

عضو هیئت عالی نظارت بر برجام با بیان اینکه در سال ۸۲ و ۸۳ اروپایی‌ها در اقناع غربی‌ها برای نماندن دو یا سه سانتریفیوژ در کشور نقش اساسی داشتند، اظهار داشت: در ماجرای برجام نان و آب مردم را به برجام گره زدند و همه جای کشور تعطیل بود. در هیئت مذاکره کننده همه بار روی دوش دکتر ظریف بود و واقعا تلاش کرد اما نمی‌شود یک نفر متخصص همه چیز باشد، بلکه باید کارشناسان مختلف حضور داشته باشند و در مجلس نیز این موضوع مطالعه و بررسی شود. آیا مجلس باید چنین چیزی که این میزان مهم است را در عرض ۲۰ دقیقه تصویب کند. مشخص است که مجلس نیز کار خود را به خوبی انجام نداده است. برخی می‌گویند که در کمیسیون‌های مجلس به اندازه کافی بررسی شده بود، اگر درست بررسی شده بود که ما این مصائب را امروز نداشتیم؛ این نشان می‌دهد مجلس هم کار خود را درست انجام نداد.

• حتی ترکمانچای هم نسخه فارسی داشت ولی برجام نداشت؛ انسان احساس حقارت می‌کند

وی خاطرنشان کرد: یک اشکال دیگر برجام نداشتن متن فارسی بود که احساس حقارت به انسان دست می‌داد. حتی عهدنامه‌های گلستان و ترکمانچای هم با آن متن ذلت بار نسخه فارسی داشتند اما درباره برجام این انجام نشد.

ولایتی افزود: در سال ۸۲ نیز عده‌ای مانند زمان امضای برجام عجله داشتند سال ۸۲ که همه صنعت هسته‌ای متوقف شد همزمان با حمله آمریکا به عراق بود که عده‌ای در داخل با جنگ روانی یا دفاع روانی می‌گفتند حمله آمریکا نزدیک است و تعجیل کردند. در ماجرای برجام هم با پمپاژ یأس و ناامیدی در جامعه گفتند که برای رفع مشکلات باید مذاکره کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگراینطوربشه عالیه بایدحرفهارابه عمل تبدیل کردوقدرت رانشان داد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بازهم شعار توخالی؟؟؟؟ کی می خواهید با وافعیت کنار بیاید؟؟؟ تا کی ملت ایران باید هزینه شعارهای بی نتیجه را بدهد؟؟؟

    • بدون نام

      بعد چندین روز پی گیری اخبار داغ بالاخره یه خبر مسرت بخش خوندم .ان شالله با اجرایی شدنش دل هموطنان عزیز و مخصوصا خانواده شهدای هسته ای شاد بشه.

    • بدون نام

      شماکارکنیدهرکاری میخواد باشه.

    • بدون نام

      ممنون

    • بدون نام

      لطفا فیلا کسی تندروی نکند. تا ببینیم اروپاییان چه کار میکنه.

    • محسن

      یک ساله قصد کردم از این مملکت برم
      هر وقت یه کم اراده ام تو این راه ضعیف میشه، یک ربع اخبار و سایتها رو نگاه میکنم
      دوباره انگیزم ده برابر میشه
      خداییش این آقا دیگه خیلی رو مخه
      هر چیزی حد و دامنه ای داره ولی تو این مملکت همه چیز بی نهایته

    • آه ازدست ادمای ..

      منم یک پیشنهاد به امثال آقای ولایتی دارم که:
      لطف کنید چندین پست و منصب در جاهای مختلف را رها کنید چرا باید یکی چند منصب شغل داشته باشد درحالی که خیلی از جوانان بیکارند

    • داود علییاری

      بسیار عالی.

    • مصطفی

      آقای ولایتی شما که دور وبرت پر محافظه و نمیتونی بیای تو خیابون ببینی مردم دارن همدیگه رو به قتل احساسی و اقتصادی و اجتماعی و...میرسونن..پس دنبال یه سیاست بهتر باش....دنبال یه راهی برای فریب استکبار به نفع مردم باشین نه فریب مردم به نفع استکبار

    • بدون نام

      اینا راهکار بود؟؟ نصفش ک متهم کردن بود!! بعدشم کدوم شرق؟

    • سعید

      بسه دیگه همتون گند زدید

    • بدون نام

      یه حسی بهم گفت این مطلبو کلیک کنم شماره یک نوشته رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم !!!
      2 اشتغال
      3 بیمه های مناسب
      4 ازادی های اجتماعی

    • یاران 57

      آقای ولایتی لطفا جلو اختلاس های میلیاردی پارتی بازی و رشوه خواری بگیرید، درضمن دکل نفتی صاحب داشت،؟ میشه بگی،

    • هادی

      کم بدبختی نکشیدیم از این پیشنهادات.
      توروخدا پیشنهاد ندید.

    • ali

      سلام .آقای ولایتی هر کاری بلدین بکنید نه فقط سخن باشد روز به روز وضع مملکت خراب میشود دیگه امید به زندگی نیست

    • علی

      سلام، بازم منم همون مزاحم همیشگی، چرا هر دو نظرم رو در مورد شیخ المشاغل سانسور کردید،، خدایی چیز بدی ننوشته بودم

    • بهلول

      ما بلد نیستم در سطح بین المللی لابی کنیم وضعمون اینه عربستان با پول برجام را بهم زده اما ما از چش این و آن میبینیم لابی خوبه برین از عربستان یاد بگیرن پدر ایران را با لابی در اورده تو جنگ احزاب هم شر کفار مکه با لابی کم شد با هزینه کمتر و بدون کشته .گاهی اوقات که دشمن زورش زیاده بد نیس آدم ابراز دوستی کنه که به اهدافش برسه بعدش خر خودتو سوار شو عربستان داره اینکارو میکنه خوب بلده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج