۷۲۵۴۷۰
۹ نظر
۵۱۰۸
۹ نظر
۵۱۰۸
پ

بازیگرانی که دیگر در هالیوود جایی برای آن‌ها نیست (۲)

در دنیای بی ثبات و هزار رنگ هالیوود، رسیدن به شهرت برای یک بازیگر به اندازه دور شدن از شهرت و اعتبار آسان خواهد بود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با برخی از بازیگران هالیوودی آشنا کنیم که زمانی نه چندان دور از چهره‌های مشهور هالیوود به شمار می‌آمدند، اما اکنون به دلایلی در هالیوود اعتباری نداشته و به آن‌ها پیشنهاد کاری قابل توجهی ارایه نمی‌شود.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: در دنیای بی ثبات و هزار رنگ هالیوود، رسیدن به شهرت برای یک بازیگر به اندازه دور شدن از شهرت و اعتبار آسان خواهد بود. حضور در چند پروژه سینمایی ناموفق و شکست خورده از لحاظ تجاری، مشکلات شخصی، یا تصمیم برای کناره گیری کوتاه مدت از هالیوود می توانند دلایلی برای دور شدن یک بازیگر از مرکز توجه هالیوود باشند.

برای مثال حضور توبی مگوایر در جنجال های بزرگ و مسابقات غیرقانونی پوکر، یا دعوای حقوقی زشت و پر سرو صدای جیم کری در مورد خودکشی نامزد سابقش یا حتی سخنان زشت به زبان آوردن توسط کیفر ساثرلند می توانند دلایلی باشند که هالیوود چشم خود را به روی این بازیگران پرفروش ببندد. شاید تشخیص دقیق علت نادیده گرفتن این بازیگران توسط هالیوود که روزگاری حضور آن ها در هر فیلم تضمین کننده فروش بالای آن بود امکان پذیر نباشد اما ترکیبی از اتفاقات و رفتارهای ناخوشایند باعث شده که هالیوود دیگر رغبتی برای استفاده از برخی بازیگران سابقاً مشهور نداشته باشد.

در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با برخی از بازیگران هالیوودی آشنا کنیم که زمانی نه چندان دور از چهره های مشهور هالیوود به شمار می آمدند اما اکنون به دلایلی در هالیوود اعتباری نداشته و به آن ها پیشنهاد کاری قابل توجهی ارایه نمی شود.

6- بیلی زین

بازیگرانی که دیگر در هالیوود جایی برای آن‌ها نیست (۲)
بازی در نقش منفی فیلمی که بسیاری آن را بهترین فیلم تاریخ می دانستند برای بیلی زین گران تمام شد. وی سال ها تلاش کرد به تماشاگران ثابت کند که وی آن پسر بد دل و متکبر بریتانیایی فیلم «تایتانیک» نیست اما انگار تلاش هایش بی فایده بوده است. وی در این مسیر در فیلم هایی بازی کرده که بسیاری حتی اسم آن ها را نشنیده اند. نقش هایش در سریال های تلویزیونی کمی بهتر و قابل توجه تر بوده اند اما حتی این سریال ها نیز به اندازه کافی دوام نداشته اند تا بتوانند حرفه او را از غرق شدن نجات دهند. شبکه فریفورم سریال «گناه» (Guilt) را در سال ۲۰۱۶ تنها پس از یک فصل کنسل کرد.

7- برندن فریزر

بازیگرانی که دیگر در هالیوود جایی برای آن‌ها نیست (۲)
هر دو فیلم «استخوان میمون» (Monkeybone) و «لونی تونز: بازگشت به کار» (Looney Tunes: Back in Action) می توانستند میخ های پایانی بر تابوت حرفه برندن فریزر باشند اما به لطف سه گانه «مومیایی»، تکمیل شدن این تابوت یک دهه به درازا کشیده شد و قدرت ستارگی فریزر باعث شد که وی همچنان نقش هایی در هالیوود بدست آورد. در سال ۲۰۱۰ فریزر حتی نتوانست در فیلمی که با هریسون فورد همبازی بود نیز توفیق چندانی در جلب توجه هالیوود بدست آورد. وی به بازی در فیلم هایی که حاوی شخصیت های انیمیشنی بود عادت داشت.

وی در زمانی که در سه گانه «مومیایی» بازی می کرد حتی توانست در فیلم های موفقی مانند «خدایان و هیولاها» (Gods and Monsters) و «آمریکایی آرام» (The Quiet American) بازی کند اما به جای این که این نقش آفرینی ها بر اعتبار او بیفزاید، بی استعدادی او در بازیگری در کنار نقش آفرینی های فوق العاده همبازی هایش بیشتر به چشم آمد. از آن به بعد وی در فیلم های کم هزینه و ناشناخته بازی می کرد و افتضاحی در مراسم گلدن گلوب بر دور شدن او از هالیوود افزود.

8- هیو گرانت

بازیگرانی که دیگر در هالیوود جایی برای آن‌ها نیست (۲)
اگر چه شاید برخی بر این باور باشند که سقوط هیو گرانت با رسوایی ناخوشایندی که در سال ۱۹۹۵ برای وی رخ داد (هیو گرانت همراه با یک فاحشه در ماشینش قرار ملاقات داشت) آغاز شد اما وی پس از این رسوایی در فیلمهای عاشقانه معروف و موفقی مانند «ناتینگ هیل» (Notting Hill)، «عشق واقعی» (Love Actually) و «خاطرات بریجت جونز» (Bridget Jones's Diary) حضور یافت که در تمامی آن ها نقش های تعیین کننده ای داشت. اما شاید بتوان گفت که موفقیت در یک ژانر بود که باعث از بین رفتن قدرت ستارگی هیو گرانت شد. وی در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۴ اعلام کرده که دیگر علاقه ای به بازی در فیلم های کمدی و عاشقانه ندارد و هر پیشنهادی که در این زمینه به او می شود را رد می کند زیرا برای این نقش ها احساس پیری می کند.

البته وی در این مدت در زندگی شخصی اش بسیار فعال بوده و بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ از ۲ زن صاحب ۴ فرزند شده است. به گفته روزنامه دیلی میل، ۲ تن از این فرزندان تنها ۳ ماه با هم اختلاف دارند که نشان می دهد مادران هر ۲ فرزند همزمان باردار بوده اند. شاید او وقت کافی برای حضور در فیلم را نداشته و بیشتر به دنبال خوشگذرانی است.

9- کاترین هیگل

بازیگرانی که دیگر در هالیوود جایی برای آن‌ها نیست (۲)
شاید بتوان دلیل سقوط کاترین هیگل را در چند کلمه خلاصه کرد: خراب کردن پل های پشت سر. در سال ۲۰۰۸، وی به شدت از فیلم کمدی «باردار» (Knocked Up) ساخته جاد آپاتو که اولین فیلم قابل توجه او بود انتقاد کرد. وی در مصاحبه ای اعلام کرد که این فیلم دارای دیدگاه های تبعیض آمیز نسبت به زنان بوده و آن ها را غرغرو، بی مزه و تند مزاج نشان می دهد. وی حتی به این ادعاها قناعت نکرده و ادعا کرد که در هنگام ساخت این فیلم روزگار سختی داشته ، نقشی را بازی کرده که دوست نداشته و دوست داشتن این فیلم برایش سخت است. همان سال وی به سختی از سریال موفق «آناتومی گری» (Grey's Anatomy) و شورانر آن، شوندا ریمز، انتقاد کرده و از نامزدی در جوایز امی انصراف داد.

هم آپاتو و هم ریمز از آن دوران تلاشی برای آشتی کردن با هیگل نداشته اند. هیگل نیز در فیلم های عاشقانه متعدد اما ناموفقی ظاهر شده است و اسم او با بدترین فیلم های این ژانر گره خورده است. علاوه بر این شایعاتی در مورد سخت بودن کار با او در سر صحنه نیز شنیده شد که بر عدم اشتیاق کارگردانان با او افزود. دو سریالی که وی اخیراً در آن ها بازی کرده نیز تنها یک فصل دوام آورده و آخرین پروژه سینمایی اش با نام «فراموش نشدنی» (Unforgettable) نیز نتوانست بودجه ناچیز ۱۲ میلیون دلاری خود را جبران کند.

10- کامرون دیاز

بازیگرانی که دیگر در هالیوود جایی برای آن‌ها نیست (۲)
کامرون دیاز بعد از حضور موفق در اولین فیلم خود، «ماسک» (The Mask)، در سال ۱۹۹۴، به مدت ۲ دهه همواره یکی از پرطرفدارترین بازیگران زن هالیوود بود اما موفقیت او در باکس آفیس با فراز و نشیب هایی همراه بوده و اگر چه همواره مورد توجه کارگردانان هالیوودی بود اما همیشه پیشنهادهای خوبی دریافت نکرده یا بازی های باثبات و خوبی نداشته است. برای مثال در حالی که بازی های تحسین شده ای در فیلم های «جان مالکوویچ بودن» (Being John Malkovich)، «آسمان وانیلی» (Vanilla Sky) و «دار و دسته نیویورکی» (Gangs of New York) داشت اما در دنباله «فرشتگان چارلی» در سال ۲۰۰۳ داشت.

این فراز و فرودهای حرفه ای تا سال ۲۰۱۴ نیز ادامه داشت و ناگاه او تصمیم به تغییر مسیر حرفه ای خود گرفت. وی در سال ۲۰۱۳ یک کتاب در مورد سبک زندگی نوشت که به کتابی پرفروش تبدیل شد و سال ۲۰۱۶ نیز کتاب موفق دیگری در همین ژانر نوشت. وی در سال ۲۰۱۵ با بنجی مدن که یک خواننده تقریباً سرشناس بود ازدواج کرد و بدین ترتیب وی ۳ سال است که هیچ فعالیتی در هالیوود نداشته است. به نظر می رسد که علت دوری از هالیوود شاید خستگی از شهرت باشد و شاید دیر یا زود شاهد برگشت او به هالیوود باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دلنیا

      مطمئنا بازیگرانی مثل هیگل هم عاقبتشون همین میشه و دیگه هیچ بازیگر و کارگردانی میل همبازی شدن و همگروه شدن با اون شخص در هیج پروژه ایی رو نداره

    • دلنیا

      هیو گرانت هم چ کردههه
      عجبب

    • بدون نام

      اتفاقا من بازی برندون فریزر تو فیلم گیو می شلتر رو دوس داشتم

    • سارا

      افتضاح برندون فریزر تو گلدن گلوب چی بوده ؟

    • بدون نام

      هيو گرانت معتقده براي بازي در فيلماي كمدي عاشقانه ديگه پيره در حالي كه در دنياي واقعي داره اين نقش رو زندگي مي كنه و روابط عاشقانه ي متعدد داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هههه.درست میگی

    • وع

      کاترین هیگل انگار رفته بوده تزریقات

    • بدون نام

      چرا عکس جسیکا البا رو گذاشتید رو تیتر!!

      پاسخ ها

      • آیه

        تو قسمت یک این مطلب اسمش بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج