جاباما
۷۲۵۷۲۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

«شاهد خاقان عباسی» استعفا کرد

در حالیکه شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان نیمه شب پنجشنبه از سمت خود استعفا داد قرار است نصیر الملک یک قاضی ارشد پاکستان جانشین او شود.

خبرگزاری ایسنا: در حالیکه شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان نیمه شب پنجشنبه از سمت خود استعفا داد قرار است نصیر الملک یک قاضی ارشد پاکستان جانشین او شود.

ساعاتی بعد از آنکه دوره کنونی پارلمان پاکستان به پایان رسید و رئیس جمهور این کشور مجلس سفلای پارلمان را منحل کرد، اعلام شد که نصیر الملک، رئیس پیشین دادگاه عالی این کشور قرار است به عنوان نخست وزیر موقت برای یک دوره دو ماهه سوگند یاد کند.

این سومین بار در تاریخ پاکستان است که مجلس سفلای پارلمان موسوم به مجلس ملی دوره پنج ساله خود را تکمیل می‌کند. قانون اساسی پاکستان تصریح کرده که انتخابات جدید در این کشور باید در عرض ۶۰ روز برگزار شود.

نصیرالملک از امروز (جمعه) تا زمان برگزاری انتخابات که برای ۲۵ ژوئیه اعلام شده هدایت دولت موقت پاکستان را در دست خواهد داشت.

شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر قبلی نیمه شب پنجشنبه استعفا کرد و به دوره پر تنش نخست وزیری اش که از ژوئیه ۲۰۱۷ با روی کار آمدن به جای نواز شریف آغاز شد پایان داد.

در آن زمان نواز شریف از سوی دادگاه عالی پاکستان به اتهام پنهانکاری در دارایی‌هایش در خارج برکنار شد و اکنون با محاکمه به اتهام فساد روبرو است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج