۷۲۶۰۷۵
۲۷ نظر
۵۰۱۰
۲۷ نظر
۵۰۱۰
پ

ج.ا: آقای ولایتی شما که متخصص اطفال هستید!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آقای دکتر ولایتی در یک چرخشی عجیب از موضع موید برجام خود برگشته؛ و بعنوان نقد و طعنه به برجام گفت: ما در مذاکرات آتش بس پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ با عراق در سال ۶۸؛ متخصصین حقوقی و دفاعی خوبی مثل دکتر حبیبی و دکتر ممتاز... داشتیم و آنرا موفقترین مذاکرات تاریخ نامید و...!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آقای دکتر ولایتی در یک چرخشی عجیب از موضع موید برجام خود برگشته؛ و بعنوان نقد و طعنه به برجام گفت: ما در مذاکرات آتش بس پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ با عراق در سال ۶۸؛ متخصصین حقوقی و دفاعی خوبی مثل دکتر حبیبی و دکتر ممتاز... داشتیم و آنرا موفقترین مذاکرات تاریخ نامید و...!

چون مغالطات و خطاهای زیادی در سخنان ایشان وجود دارد محض رضای خدای متعال برای رفع مغالطه و روشن شدن حقایق؛سوالات و نکاتی را به عرض می‌رسانم:

اولا بر فرض غلط ایشان که مذاکرات قطعنامه را موفقترین بدانیم جای خوشوقتی دارد که ایشان به وجود متخصص و ارزش تخصص در تیم خود اعتراف کردند این را بفال نیک می‌گیریم ولی این حقیقت تلخ را چگونه پنهان کنیم که خود وزیر خارجه ما که در راس دستگاه سیاست خارجی و مسئول این مذاکرات بود در آن زمان یک متخصص اطفال بوده و تخصصی در کار خودش (سیاست خارجی) نداشت ! و اگر نبود حماقت صدام در حمله به کویت و حمله متقابل امریکا به او؛چه بسا ما حتی اسرا و سرزمین اشغال شده آخر جنگ خود را نمی‌توانستیم آزاد کنیم!

ثانیا ایشان در طول هشت سال جنگ تحمیلی صدام چهار بار به روسیه (حامی اصلی صدام) سفر کردند؛ بفرمایند چه تاثیری مذاکرات ایشان در تقلیل حمایتهای نظامی روسیه از صدام داشت؟ هیچ ! بلکه روسها غیر از بمب اتمی؛هر سلاح پیشرفته‌ای را به صدام دادند آنها وسط جنگ پس از پایان پیمان ده ساله روسیه با عراق در سال ۶۲ ش مجددا پیمان ۲۵ ساله همکاری نظامی با صدام بستند اما حتی خبر آن در داخل پخش نشد زیرا تبلیغات داخلی ما (که دست چپی‌ها بود) سخت در گیر خصومت با امریکا و اسرائیل بود و همگی بجای این واقعیت تلخ جنایات و خصومتهای آمریکا و اسرائیل را هوار می‌کرد بطوریکه مردم ایران خیال می‌کردند امریکا به صدام اسلحه می‌دهد!

و وزارت خارجه که باید در این باره خط و هشدار دهد ساکت بلکه موید آن بود این تبلیغات مثل آن است که شما درحال جنگ با بنی عباس بر ضد بنی‌امیه (خصم بنی‌عباس) شعار بدهی! و متاسفانه ایشان بعنوان وزیر خارجه؛ فریاد نکشید و به مسئولین و مردم نگفت: حامی اصلی تسلیحاتی صدام؛روسیه است آن هم باوجود روابط دیپلماتیک با ما هفتاد در صد سلاحهای صدام را تامین می‌کند هویت دشمن تابع خواست ما نیست بلکه واقعیت خارجی است که بسا خلاف خواست و تحلیلهای ماست گاهی شما می‌خواهی با بنی امیه بجنگی ولی می‌بینی منصور دوانیقی مقابل شماست باید سیاستت را مطابق واقع کنی.

ثالثا تحریمهای ضد ایران سه لایه داشت (تروریستی؛ حقوق بشری ؛هسته ای) و بهانه‌های دو لایه اول از سه لایه تحریم؛ در دوران وزارت فخیمه ایشان ریخته شده است عفی‌الله‌عنه؛ سر بسته بگذریم؛ ایشان بفرمایند چه تلاشی برای جلوگیری از کارهای موجب تحریم کردند و چه هنری برای تصویب نشدن این تحریمها در مجامع بین‌المللی انجام دادند؟

رابعا این طبیب بزرگوار نخبگان و علمای مستقل و آگاه ما که قائل به عدم اعتماد به روسیه و طرفدار رابطه مساوی با شرق و غرب هستند؛را مورد لطف قرار داده و جاهل و غرب زده نامیدند و سپس با شعار لزوم نگاه به شرق؛ از ملت ایران می‌خواهد به روسیه اعتماد کرده یا لا اقل به آن خوشبین باشند! عجبا روسیه‌ای که حامی اصلی صدام و حامی تجزیه آذربایجان بدست پیشه وری در ۱۳۲۰ شمسی بوده و قبل از آن صد و هفتاد سال پیش؛ تحمیل‌کننده عهد نامه گلستان و ترکمن چای؛و جدا‌کننده بخشهای زیادی از ایران بوده است ! آیا ما بیاییم مثل کشورهای فعلی ترکمنستان و ارمنستان و تاجیکستان؛زیر چتر روسیه برویم تا از شر غرب راحت شویم؟ این پیشنهاد خطرناکی است من خواهش می‌کنم نخبگان در باره این پیشنهاد نظر دهند؛ این سخن چه فرقی با سخن توده‌ای‌ها دارد؟

خامسا رابطه مفهوم مشکوک و دارای درجات بسیاری است از رابطه برابر چین و امریکا تا رابطه ذلیلانه شاه پهلوی و شیوخ ذلیل خلیج فارس با امریکا را در بر می‌گیرد و مطلوب ما رابطه برابر با شرق و غرب است ولی با اعتماد و خصومت زیاد با یک طرف مخالفیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه حرفای به حقی نویسنده نوشته واقعا تحسین بر انگیزه دقیقا مشکلی که 40 ساله این مملکت داره نابود میکنه رو بیان کرده و اون تفکر غلط بیشتر مسئولین این مملکته که بعضیاشون به خاطر رسیدن به پست و مقام بالاتر و نشون دادن مثلا عمق نفرتشون از دشمن حتی خوب رو از بد هم نمیتونن تشخیص بدن و با یک کلمه باعث میشن منافع کشور از هر نظر به خطر بیوفته حتی قرار دادی مثل برجام و من اینجاست که شک میکنم اینا واقعا دوستدار نظام و مردم باشن ، واقعا اگر دشمن دشمنه چه فرقی بین روسیه و دیگر دشمنان ما وجود داره ؟ روسیه که خائن تر و بی خدا تر از اونهاست و بزرگترین ضربه ها در تاریخ این کشور رو جز اونا کسی به ما نزده، ضربات جبران ناپدیری که وقتی بهش فکر میکنی دیوونه میشی ، ملت ما هیچ وقت دوستی با روسها رو نخواسته ولی انجام شده و از پشت خنجر زدن این دشمن به ظاهر دوست رو هم بارها دیدیم ولی عبرت نگرفتیم و نخواهیم هم گرفت چون جاسوسان روس بیشتر از آمریکا و اسرائیل درون نظام ما رخنه کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما الانم داریم زیر تحریمای روسها له میشیم

    • بدون نام

      فقط باید به حال خود گریست

    • بدون نام

      چه عجب .تاریخ همیشه دروغ را نمایان خواهد کرد و ما زنده ایم تا ۴۰ سال دیگر دروغ های این روزه را بشنویم.

    • بدون نام

      او چه دو تا جناح بهم پریدند

    • مینا

      روسها بدترین دشمن ما در طول تاریخ بودند.بعضی از دشمنان خودساخته ما،حتی در برهه ایی از زمان،ایرانیان زیادی را در خود جا دادند و بعضی دیگر اصلا به ما کاری نداشتند!!!

    • بدون نام

      خداییش می به یه متخصص اطفال این همه شغل داده

    • بدون نام

      مسیح مهاجری خودتو بکش. از وجهه دکتر ولایتی کم نمیشود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ادم کم بود مهاجری نظر بده خودش سراپا اشکاله

      • بدون نام

        شما دلواپسان وطن فروش تا ایران را نابود نکنند دست بردار نیستند

    • بدون نام

      درود بر شما که تا حدود زیادی حق مطلب را ادا نمودی . این حرفها به پزشک چه؟ این آقا اگه آقای رفسنجانی بودند هیچ وقت این حرفها را نمیزدند

    • بدون نام

      حمایت روسیه از صدام رو خوب امدی، عاقبت صدام امیدوارم باعث عبرت بشه!

    • ناشناس

      حال دیگه بازی من نبودم کتم بود تقصیر آستینم بود شروع شد

    • بدون نام

      پزشك اطفال وزير امور خارجه و مشاور روابط خارجي خيلي مضحكه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا انگار بقیه وزرامون خیلی متخصصند

      • بدون نام

        نه که بقیه اپولو هواکردند

    • بدون نام

      آقاي ولايتي ،شما در داخل جامعه نيستيد و تا به حتل مزه نداشتن يك برج كرايه به مبلغ ديويست هزار تومان و يا نداشتن صد هزار تومان براي شهريه مدرسه دولتي در دو ماه يا نداشتن خريد لباس يراي بچه تان و يا ويا ويا نداشتيد
      جاتون گرم و صداتون هم گرم
      اصلا ميدونيد تا قشر متوسط جامعه چه روزگار سختي رو تحمل ميكنيم نه والله نه
      تحريم يعني سختي من و ما ولي شما ها چي؟؟؟؟

    • بدون نام

      عالی نوشتی اقای ولایتی بیدار شو مردم ما خیلی فهبم هستن

    • sali

      بسیار دقیق و درست

    • بدون نام

      روسیه نامردترازامریکاس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمریکا مگه نامرده

      • بدون نام

        امریکا کشوره مونث مذکر نداره

    • یونس احمدی بوکانی

      احسنت جناب مهاجری. و افسوس مردم ماهیت روسها را نمیشناسد

    • بدون نام

      ولایتی حتی از پزشکی اطفال که تخصص خودش است هم هیچ نمی داند. دانشگاه آزاد را نابود کرد هیچکس هم جرئت چپ نگاه کردن به این آقا را ندارد.خودش هم نمی داند کدام طرفی است.

    • بدون نام

      نهههه باریکلا.اونقدراهم که فک میکردم واسه شیشه پاک کنی نیست.حرفای خوبم بعضا میزنه

    • بدون نام

      می خواستم بدانم ایا نظرم اشکالی داشت یا مطابق میل شما نبئد

    • بدون نام

      نهظریف وخسن فریدوتن وعارف متخصص مرتبطند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج