۷۲۶۲۸۵
۱۱ نظر
۵۰۱۰
۱۱ نظر
۵۰۱۰
پ

چرا ژاپنی‌ها در حد مرگ کار می‌کنند؟

ژاپن دارای یکی از طولانی ترین ساعات کار در جهان است.

خبرآنلاین: نزدیک به یک چهارم از شرکت های ژاپنی به کارمندانی نیاز دارند که بیش از ۸۰ ساعت در ماه اضافه کار انجام بدهند.ساعات اضافه ای که اغلب برای آن پولی هم پرداخت نمی شود.

در کنار این موضوع، ژاپنی ها به اندازه کافی وقت ندارند.نتیجه یک مطالعه انجام شده نشان می دهد که کارمندان ژاپنی به طور میانگین از ۱۰ روز تعطیلات سالانه خود استفاده نمی کنند و ۶۳ درصد از ژاپنی ها برای گرفتن مرخصی جریمه هم شده اند!

با این حال،ساعت کار طولانی به معنی بهره وری بالا نیست.براساس شاخص بهره وری، ژاپن دارای کمترین میزان بهره وری در میان کشورهای G-۷ است.

مرگ با کار زیاد

اصطلاح «کاروشی» در زبان ژاپنی به مرگ با کار زیاد ترجمه می شود و این یک اصطلاح قانونی درباره علت مرگ است.

مثلا یک کارمند بزرگترین شرکت تبلیغاتی ژاپن یعنی شرکت دنتسو در سال ۲۰۱۵ به دنبال افسردگی ناشی از کار زیاد خودکشی کرد. این پرونده که مورد توجه فراوان قرار گرفت، به دنبال آن درخواست های زیادی برای تغییر ساعت کار طولانی و اضافه کاری غیرقانونی در ژاپن ایجاد کرد.

مدیراجرایی شرکت دنستو پس از این اتفاق استعفا داد و این شرکت به دلیل استاندارهای کاری جریمه شد، زیرا کارمندی که خودکشی کرده بود بیش از ۱۰۰ ساعتی غیرقانونی در طول ماه کار کرده بود.

بعد از این اتفاق شرکت دنستو تغییرات زیادی را ایجاد کرد،از جمله روشن کردن یک چراغ در دفتر در ساعت ۱۰ شب و مجبور کردن کارکنان برای ترک محل کار خود.

چالش فرهنگی هنوز ادامه دارد

با این حال، هم دولت ژاپن و هم شرکت ها می گویند آنها حالا در تلاش هستند که ساعت کاری در ژاپن را کاهش دهند.دولت ژاپن اقدامات متعددی را برای محدود کردن ساعت کار در اداره را در دستور کار قرار داده ست که از جمله می توان به اجباری بودن حداقل ۵ روز تعطیلی در سال به عنوان دوره استراحت بین پایان یک روز تا شروع روز دیگر اشاره کرد.

در سال ۲۰۱۶ یک روز تعطیلات به نام «روز کوهستانی» به مجموعه تعطیلات اضافه شد که با این یک روز مجموع تعطیلات سالانه ژاپن به ۱۶ روز در سال می رسد.

سال گذشته،دولت ژاپن طرح جایزه جمعه را اجرایی کرد که براساس آن شرکت ها را تشویق کرد که کارکنان خود را ساعت ۳ بعداظهر مرخص کنند.

با این حال نتیحه یک مطالعه نشان می دهد که هنوز ۴ درصد از کارکنان شرکت ها در ژاپن از طرح جایزه جمعه استفاده کرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      معمولی نیستند.حتما مشکل دارند. خخخخ

    • بدون نام

      یک علت دیگر عادت غذایی ژاپنی هاست که 90درصد سبد غذایی شان ماهی است که دارای طبع ومزاج سردی است که اغلب باعث مرگ حین کار در افرادی بامزاج سرد بلغمی وسوداوی میشود.فقط ماهی آزاد یاسولومون گرم مزاج است.

    • بدون نام

      مگه برده ان

    • یوناس حقی

      تیتر انتخابی اصلن مناسب مطلب نیست , چون چرایی که در تیتر عنوان شده در مطلب پاسخی ندارد .

    • شکیبه

      دیگه شورشو در آوردن . واجبه یه کم از مجلس ما الگو بگیرن .

    • بدون نام

      مدیران وکارکنان دولت هم زیرکاردرمیروندودراختیارخانواده محترم وقت اوقات فراقت خودرابسرمیبرندودرحق این بزرگان کوتای شده وطنم پاری تنم

    • حمید وفا

      اخه نفت ندارن ! اختلاس بلد نیستن !!!زیادی دولتشون بهشون رو داده و بفکرشونه '!!کلا بر عکس ما مفتخورا اونجا منفور و مطرودن !کلا در ادبیاتشون توجیه ندارن کلا محرومن

    • ......

      برای اینکه قانون رو همه رعایت میکنند چه بسا بیشتر ....

    • شمالی

      مافقط بلدیم اینو اونو به سرخه بگیریم ارزوی هر ایرانی شده سونی. کیا. پاناسونیک. وده ها چیز دیگه دم ژاپنی ها گرم هر که کارش بیشتر دستمزد بیشتر هر که دستمزدش بیشتر زندگی شادتر

    • محمد علی

      دروغه اونم تو کشور ژاپن. آنقدر فرهنگ و قانون هست که اینطوری در حق کارکنان و کارگرانش اجحاف نشه، نه مثل ایران خوبه که هر سال جلسه نماینده کارگران و کارفرما و وزارت کار نمایشی و مسخره انجام میشه و 10% توی تورمی که هر ماه بالاتر میره به حقوق کارگران اضافه میشه. تا صداشون رو برای احقاق حقوق معوقه خودشون هم بلند می‌کنند سریع اخراج یا بازداشت و شلاغشون می‌زنند. آرزوی بیمه شدن و حقوق قانون کار برای خیلی از هموطنام چه زن و چه مرد به دلشون مونده و دارند نابود میشن زیر فشار مخارج زندگی اونوقت اومده از ژاپن و قوانین کاریش میگه. باور نکنید و فقط از کسانی که اونجا کار می‌کنند خبرها رو جستجو کنید. میخان یه جوری وانمود کنند که مثلا ما تو بهشت زندگی میکنیم و مملکت گل و بلبله.

    • leonard

      دقیقا مثله ایران
      اونا شانزده روز تعطیلن
      ماها شانزده هفته
      خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج