جاباما
۷۲۶۴۰۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

عشقِ آفتاب‌پرست‌وار به روایت تصویر!

عشقِ آفتاب‌پرست‌وار به روایت تصویر!

برترین ها - احسان درخشنده:

شناسنامه‌ی اثر:

نام اصلی: Darrel
کشور تولیدکننده:‌ اسپانیا
کارگردان: مارک بِریونِس پیولاکس (Marc Briones Piulachs) / آلان کارابانتِس (Alan Carabantes)
سال تولید : 2016 میلادی
مدت زمان: ۳ دقیقه
ژانر: کمدی

خلاصه داستان:

عشقِ آفتاب‌پرست‌وار به روایت تصویر!

جوایز و افتخارات شاخص:

- کسب جایزه‌ی «فیل طلایی»‌ از جشنواره‌ی «فیلم کوتاه بریکس» (Short Film Breaks) در بخش «بهترین انیمیشن کوتاه» / سال 2017 میلادی

درباره‌ی اثر:

آفتاب‌پرست‌ها موجوداتی هستند که ذاتاً از پتانسیل فراوان برای گزینش به عنوان سوژه‌ی طنزپردازی برخوردارند. این حیواناتِ خزنده دارای یک سری خصوصیات بی‌بدیل هستند که همواره حیرت ما انسان‌ها را بر می‌انگیزانند. مثلاً، می‌توانند به طرزی شگفت‌آور رنگِ خود را با رنگِ محیط پیرامون سازگار کنند؛ یا می‌توانند دو چشم خود را در جهت‌های متفاوت از هم بگردانند. زبان آن‌ها نیز یکی دیگر از عجایب این جانور خارق‌العاده است؛ زبانی که طول آن 5/1 الی 2 برابرِ طولِ بدنِ هر آفتاب‌پرست است و می‌تواند با سرعت و شدتی فراتصور از داخل دهان به سمت طعمه‌ی مورد نظر پرتاب شود.

نه،‌ اشتباه نکنید. ما قصدی مبنی بر ارائه‌ی یک بحث‌ جانورشناسی راجع به آفتاب‌پرست‌ها نداریم؛ توضیحات بالا را نیز از این جهت بیان کردیم که کمی بیشتر با شخصیت اصلی انیمیشن کوتاه «دارِل» آشنا شوید و ظرفیت‌های طنّازانه‌ی آن را بهتر بشناسید.

«مارک بِریونِس پیولاکس» و «آلان کارابانتِس»، کارگردانان انیمیشن «دارل»، از تمام ویژگی‌های ذاتی آفتاب‌پرست (که مختصراً به آن‌ها اشاره شد)، در اثر خود بهره جسته‌اند. آن‌ها در قالب یک انیمیشن کمدی، داستانی بامزه و عاشقانه را روایت می‌کنند که در عینِ کوتاهی، بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است.

بارزترین ویژگی انیمیشن «دارل» را می‌توان شخصیت‌پردازیِ قویِ کار دانست. دو شخصیتِ محوری ماجرا، چه از لحاظ طراحی و گرافیک بصری، و چه از لحاظ خصوصیات شخصیتی، زیبا،‌ خنده‌دار و ارتباط‌پذیر خلق شده‌اند. با این که داستان تنها در عرض سه دقیقه روایت می‌شود، ولی مخاطب خیلی زود با شخصیت‌ها اُخت می‌گیرد، وقایعی را که برای آن‌ها اتفاق می‌افتد دنبال می‌کند، و به بدشانسی‌های شخصیت‌ِ اصلی داستان می‌خندد. طبعاً از یک اثر کمدی سه دقیقه‌ای، انتظاری بیش از این هم نمی‌توان داشت.

با توجه به توضیحات فوق، باید اشاره کرد که انیمیشن «دارل» در عرصه‌ی جشنواره‌ای نیز بسیار خوش درخشیده و بارها و بارها تحسین منتقدان و علاقه‌مندان به عرصه‌ی انیمیشن را نصیب خود گردانده است. علاوه بر کسب «جایزه‌ی فیل طلایی» که در شناسنامه‌ی اثر به آن اشاره شد، انیمیشن «دارل» موفق به کسب حدود 35 جایزه‌ی ملی و بین‌المللیِ دیگر نیز شده است. این همه جایزه‌ی رنگارنگ و این همه افتخارات گوناگون، مؤید این نکته هستند که دو کارگردان اسپانیایی اثر، شناخت خوبی از مخاطبان انیمیشن دارند و می‌دانند چگونه از ظرفیت‌های یک اثر سه‌ بُعدی، برای جلب نظر مثبت بینندگان بهره بگیرند.
در پایان باید خاطر نشان کنیم، بنا به اظهار نظر سازندگان، در ساخت انیمیشن «دارل» از دو نرم‌افزار «بلِندِر» (Blender) و «ناترون» (Natron) بهره گرفته شده است.

امیدواریم انیمیشنِ ارائه شده در این بخش، بتواند مورد پسند شما واقع گردد و لبخند را به لب‌های شما عزیزان تقدیم کند.

در صورت باز نشدن ویدئو بر روی لینک زیر کلیک کنید
عشقِ آفتاب‌پرست‌وار به روایت تصویر!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج