جاباما
۷۲۶۷۳۳
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

اقدام نتانیاهو برای جلوگیری از درز اطلاعات به ایران

گزارش‌ها نشان می‌دهد هدف از شنود مقامات امنیتی اسرائیل توسط نتانیاهو در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳، جلوگیری از درز کردن پروژه فوق سری برنامه اسرائیل برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بوده است.

خبرگزاری ایلنا به نقل از «وای نیوز»، «بنیامین نتانیاهو» در ماه‌های اولیه نخست وزیری‌‌اش از «یورام کوهین» رئیس ‌دستگاه امنیت داخلی «شین بت» خواسته بود که تماس‌های تلفنی «بنی گانتز» رئیس‌ سابق ستاد مشترک ارتش و «تامیر پاردو» رئیس‌ موساد را شنود کند اما گزارش‌ها نشان می‌دهد هدف از شنودها این دو مقام امنیتی اسرائیل نبوده‌اند بلکه او قصد داشته از محتوای شنودها به عنوان اقدام بازدارنده برای جلوگیری از درز کردن پروژه فوق سری برنامه اسرائیل برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای استفاده کند.

بر اساس از این گزارش بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ پروژه‌ای فوق سری توسط دولت کلید خورد. وزیر جنگ، رییس موساد و تعداد زیادی از افراد آماده حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بودند. در آن زمان «پاردو» و «گانتز» به تازگی منتصب شده بودند. کمی بعد از ورود آنها به پست‌هایشان، اطلاعاتی به دست «نتانیاهو» رسید که نشان می‌داد این دو فکر می‌کنند حمله هوایی به تاسیسات هسته‌ای ایران اشتباه است و معتقد بودند تشدید این مساله به یک جنگ تمام عیار با جمهوری اسلامی ختم خواهد شد.

«وای نت نیوز» نوشت: زمانی که پروژه فوق سری «نتانیاهو» آغاز شد همه افرادی که درگیر بودند توافقی امضا کردند که درباره مباحث جلسه هیچ مساله‌ای را افشا نکنند اما نتانیاهو هنوز نگرانی احتمال درز کردن خبر را داشت و به همین دلیل از «کوهن» رییس وقت شین‌بت خواست که همه افراد را از جمله رییس موساد زیر نظر بگیرد.

«نتانیاهو» در آن زمان به «کوهن» گفته بود تیمی درست کن و همه ابزارها از جمله شنود را در آن بکار بگیر.

«کوهن» به «نتانیاهو» گفته بود که نسبت به امنیت اطلاعات نگرانی مشابهی دارد و نمی‌خواهد علیه همکارانش در موساد و وزارت جنگ از ابزار شنود استفاده کند. در عوض پیشنهاد داد که نتانیاهو این وظیفه را بر عهده رییس امنیت در تشکیلات دفاعی که یک سازمان فاقد ظرفیت‌هایی بوده که شین بت در اختیار داشته قرار دهد.

«نتانیاهو» توصیه «کوهن» را پذیرفته و برای او روشن کرده که هدفش مداخله در حریم خصوصی افراد نیست و به دنبال بازدارندگی افشاکنندگان بالقوه است. در نهایت تشکیلات دفاعی دستور زیر نظر گرفتن افرادی که از برنامه اطلاع داشتند را صادر کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      آفرین..
      عجب قصه ای...
      حالا شما دقیقا از کجا مو به موی ماجرا رو میدونی؟؟

    • وحید

      آفرین..
      عجب قصه ای...
      حالا شما دقیقا از کجا مو به موی ماجرا رو میدونی؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج