جاباما
۷۲۷۷۷۴
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

مکرون: تصمیم جدید هسته‌ای ایران نگران کننده است

رئیس‌جمهوری فرانسه در نشست خبری با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: از قانونی بودن تصمیمات هسته‌ای اخیر ایران اطلاع دارد ولی همچنان نسبت به احتمال افزایش تنش در صورت اجرای این تصمیمات نگران است.

خبرگزاری فارس: «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص تصمیم هسته‌ای جدید جمهوری اسلامی ایران، اظهارنظر کرد.

مقام معظم رهبری دیروز(دوشنبه) عنوان کردند: «سازمان انرژی اتمی موظف است سریعا آمادگی های لازم را برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو فعلا در چارچوب برجام فراهم کند و همچنین برخی مقدمات دیگر را که رئیس جمهور دستور آن را داده اند از همین فردا آغاز کند.» سازمان انرژی اتمی امروز از آماده شدن مقدمات کار سالن مونتاژ سانتریفیوژ در راستای اجرایی شدن فرامین معظم‌له خبر داد.

ایران همچنین در نامه‌ای رسمی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برنامه زمانی مدنظر خود برای تولید هگرافلوراید اورانیوم را اطلاع‌رسانی کرده بود. همه این اقدامات در چارچوب برجام است.

ماکرون که امروز میزبان نتانیاهو بود، در کنفرانس خبری خود ابتدا از فعالیت‌های منطقه‌ای ایران ابراز نگرانی کرد و سپس در خصوص برجام گفت: «به نخست‌وزیر (نتانیاهو) هم گفتم که توافق سال ۲۰۱۵ باید ضامن امنیت منطقه باشد؛ البته ما در فرانسه بارها گفته‌ایم که این توافق را برای امنیت منطقه کافی نمی‌دانیم.»

وی در ادامه به تصمیمات هسته‌ای اخیر ایران که همگی در چارچوب برجام است اشاره کرد و نسبت به احتمال بالا گرفتن تنش‌ها در صورت اجرایی شدن تصمیمات اخیر، هشدار داد.

وی البته صراحتاً گفت که اجرایی شدن تصمیمات اخیر «به معنای خروج ایران از برجام نخواهد بود.»

سخنگوی «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم امروز گفته بود که اقدامات جدید ایران ناقض برجام نخواهد بود «ولی کمکی به اعتمادسازی نمی‌کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایا قربونت بشم آخه این همه جا تو دنیا چرا من باید ایران دنیا بیام البته خوشحالم شیعه ام ولی تحمل اینهمه استرس سخته به عنوان یه دهه شصتی عمر ما همش در تحریم و جنگ گذشت آخه این انصافه؟!

    • اکبری

      بیخود مکرون دوباره غلط زیادی کرده

    • بدون نام

      گور پدرتان و اعتمادتان

    • علی برز

      اسرافیل مثل سگ ترسو پارس میکنه چون سگ وقتی پارس می کنه، می ترسه وگرنه یه واق هم نمی کنه،

    • بدون نام

      تو خودتو نگران نکن حالت موهات بهم می خوره اون وقت باید پولیو ک برای مردم ناراضی تو خیابونای شهرت خرج کنی بدی ب آرایشگرت بزکت کنه

    • بهلول

      کارهایی شما مایه نگرانی نیس؟

    • فرزاد مخصوصی

      خداحافظ 4+1

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج