جاباما
۷۲۸۲۱۴
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

بازخوانی حادثه تروریستی ۱۷ خرداد ماه

"یک گروه از عناصر داعش با ورود به طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی دست به اقدام تروریستی کور زدند."

تسنیم نوشت: "یک گروه از عناصر داعش با ورود به طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی دست به اقدام تروریستی کور زدند."

حدود ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه صبح ۱۷ خرداد سال گذشته بود که دو گروه تروریستی در اقدامی غافلگیرکننده دو نقطه مهم و حساس کشور یعنی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل را مورد حمله تروریستی قرار دادند.

در جریان این عملیات‌های تروریستی ابتدا یک گروه تروریستی از درب مراجعه‌کنندگان مردمی دیدار با نمایندگان مجلس که به درب شرقی معروف است، در پوشش مراجعه‌کننده وارد و از همان بدو ورود به دلیل اینکه بسته‌ای همراه خود داشتند و حفاظت مجلس خواهان بازرسی آنها می‌شود، با نیروهای حفاظت در گیت ورودی درگیر و با تیراندازی به یکی از محافظین وی را به شهادت می‌رساند و سپس مراجعه‌کنندگان را به رگبار می‌بندند و چند نفر از آنها را شهید و مجروح می‌کنند.

تروریست‌ها سپس گیت ورودی را رد کرده و به بخشی از حیاط مجلس که به ساختمان دفاتر نماینده‌ها که به ساختمان هفت طبقه معروف است، وارد می‌شوند. ورودی این ساختمان به دو مسیر، لابی اصلی مجلس و راه پله ورودی دفاتر نمایندگان ختم می‌شود.

مسیر مستقیم که به لابی اصلی مجلس و سپس به ساختمان هرمی شکل مجلس منتهی می‌شود، به وسیله یک درب فلزی کنترل می‌شود که با حمله تروریست‌ها به مجلس، حفاظت مجلس به موقع درب فلزی را بسته و مانع ورود ترویست‌ها به ساختمان اصلی مجلس می‌شوند.

تروریست‌ها هم راهی جز ورود به راه پله‌ها نداشتند و پس از بالا رفتن از راه پله وارد دفاتر نمایندگان که در هفت طبقه قرار دارد، می‌شوند. تروریست‌ها در هر طبقه تعدادی از افراد را مجروح کرده و در نهایت در طبقه چهارم مستقر می‌شوند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی، کشته می‌شوند.

چند روز پس از این حادثه رهبر معظم انقلاب این حادثه را ترقه‌بازی خواندند.

10:20 دقیقه

چند فرد با ورود به مجلس، با نیروهای حفاظت مجلس درگیر و به سمت آنان و مراجعینی که در سالن انتظار برای دیدار با نمایندگان حوزه انتخابیه خود حضور داشتند، تیراندازی می‌کنند.

10:30

درهای ورودی به مجلس بسته و تروریست‌ها مشغول تیراندازی هستند اما همچنان از هویت این افراد و علت کار آنها هنوز خبری در دسترس نیست. ماموران نیروی انتظامی نیز در حال متفرق کردن مردم از مقابل درب مجلس هستند.

10:33

الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس به برخی از خبرنگاران می‌گوید که ضاربان سه نفر بودند که مجهز به دو قبضه سلاح کلاشنیکف و یک قبضه سلاح کمری (کلت) هستند.

10:35

درگیری و تیراندازی در ساختمان مجلس همچنان ادامه دارد و یک گلوله هم به جایگاه خبرنگاران اصابت می‌کند.

10:36

برخی نمایندگان مجلس می گویند طبق خبرهای رسیده یکی از ماموران حفاظت مجلس در جریان این درگیری که زخمی شده بود، شهید شده است.

10:37

درهای مجلس بسته و به نمایندگان اجازه خروج از صحن مجلس داده نمی‌شود.

10:40

۴تن از نیروهای حفاظت مجلس در جریان این درگیری زخمی شده‌ بودند که یکی از ماموران به علت شدت جراحات وارده به شهادت می‌رسد.

10:45

به رغم حضور و تیراندازی تروریست‌ها درطبقات مجلس اما به دلیل روحیه حاکم برمجلس، روند اداره جلسه عادی است و مطابق دستور پیش بینی شده، جلسه ادامه دارد. شعار مرگ بر آمریکا نیز در صحن علنی مجلس از سوی نمایندگان طنین‌انداز می‌شود.

10:50

براساس اخبار اولیه، ۲ تن از مجروحان تیراندازی در مجلس، از مراجعه کنندگان ورودی به مجلس و یک نفر دیگر هم از نیروهای خدماتی مجلس بوده‌اند. فرد چهارم نیز از ماموران حفاظت مجلس بوده‌ که طبق اخبار اولیه براثر شدت جراحات، به شهادت رسیده است.

11:00

نیروهای ضدشورش مجلس را محاصره کرده‌اند. صدای تیراندازی بیشتر از قبل شده است، اما سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفته که نیروهای امنیتی کنترل اوضاع را در اختیار گرفته‌اند و امیدواریم تا دقایقی دیگر امنیت کامل برقرار شود.

11:10

به گزارش برخی منابع خبری پیکر اولین شهید حادثه تروریستی مجلس، شهید تیموری از کادر حفاظت مجلس به بیرون از ساختمان قوه مقننه انتقال داده می‌شود.

11:15

مهدی کیایی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس با اشاره به شنیده شدن صدای گلوله در ساختمان مجلس گفت که، "نیروهای امنیتی در حال برقراری آرامش و امنیت مجلس هستند. جلسه علنی مجلس نیز طبق روال عادی در حال برگزاری است."

11:18

خیابان‌های منتهی به بهارستان بسته شد. به شعاع پانصد متر دورادور ساختمان مجلس شورای اسلامی نوار امنیتی کشیده می شود و هرگونه ترددی ممنوع اعلام می‌شود. پلیس راهور تهران بزرگ هم اعلام کرد: در مسیرهای اطراف مجلس تدابیر ویژه ترافیکی انجام شده و تردد خودروهای شخصی به سمت مجلس ممنوع است. برای تردد خودروهای امدادی و آتش‌نشانی مسیرهای ویژه در تظر گرفته شده است.

11:30

یکی از تروریست‌ها در حالی که مشغول تیراندازی بی هدف بود، موفق شد از ساختمان مجلس خارج شود اما به دلیل محاصره مجلس، مجبور شد دوباره به داخل مجلس بازگردد. تروریست‌ها از داخل مجلس به بیرون و محوطه بیرونی مجلس نیز تیراندازی داشتند.

11:35

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران از تشکیل جلسه اضطراری شورای تامین استان تهران خبر داد.

12:00

بعضی منابع در جمع خبرنگاران مستقر در مجلس شایع کرده‌اند که تاکنون در عملیات تروریستی در مجلس، ۷ نفر به شهادت رسیده‌اند و هم‌اکنون ۴ نفر نیز در طبقات بالایی گروگان گرفته شده‌اند همچنین آخرین اخبار حاکیست دوتن از مهاجمان در یکی از طبقات مجلس به محاصره نیروهای امنیتی درآمده‌اند و دقایقی پیش نیز بر اثر تیراندازی در راهروی مجلس حداقل چهارنفر از نیروهای حفاظت زخمی شده‌اند.

12:20

تیم رهایی گروگان سپاه با نفوذ به میان تروریست‌ها در داخل مجلس، موفق شدند یکی از ۴ تروریست را به هلاکت برساند.

12:30

حضور جعفری دولت آبادی دادستان تهران، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار غیب‌پرور فرمانده سازمان بسیج در محوطه مجلس

13:00

علی لاریجانی رئیس مجلس در پایان جلسه علنی امروز مجلس گفت: امروز چند نفر از تروریست‌های بزدل به ساختمان مجلس نفوذ کردند که با آنها برخورد جدی شد. از اینکه نمایندگان در این مسیر با آرامش به کارشان ادامه دادند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی اظهار داشت: این اقدام یک مسئله جزئی است، اما نشان می‌دهد تروریست‌ها به دنبال مسئله‌سازی هستند. به ویژه در ایران که یک قطب فعال و مؤثر در مبارزه با تروریست‌ است و آنها در صددند تا خدشه وارد کنند و قطعا نیروهای امنیتی با آنها برخورد جدی خواهد داشت. انشاءالله این مشکل رفع خواهد شد.

13:30

با پایان جلسه علنی مجلس، نمایندگان به آرامی از صحن خارج شدند.

14:00

سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه نیز در مجلس حضور یافت.

14:01

انتقال مجروحان حادثه تروریستی مجلس به بیمارستان و عیادت وزیر بهداشت از این مجروحان

14:05

مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات اعلام کرد در پی تنگ کردن حلقه محاصره نیروهای حفاظتی و امنیتی در ساختمان اداری مجلس یکی از عوامل این حادثه تروریستی خود را منفجر کرد.

00: 15

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به شهادت دو نفر از کارمندان دفتر خود، گفت: فیلمی که داعش از داخل مجلس منتشر کرده بود متعلق به دفتر بنده است.

وی ادامه داد: دو فردی که به شهادت رسیده بودند آقایان زارع مسئول دفتر بنده بود که بازنشسته مجلس بود و فرد دیگر آقای تقوی بود که از یکی از دستگاه‌ها به مجلس مأمور شده بود که مشاور بنده بود.

15:10

هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از مجروحیت شدید مسئول دفتر خودش در پی حادثه تروریستی امروز مجلس خبر داد.

وی در تشریح چگونگی مجروح شدن مسئول دفترش در مجلس توسط تروریست‌ها گفت: دفتر کار وی در طبقه دوم ساختمان نمایندگان مجلس قرار داشته که هنگام حمله تروریست‌ها و ورودشان به ساختمان، وی متوجه صدای تیراندازی می‌شود که قصد مطلع شدن از ماجرا را داشته که به ضرب گلوله یکی از تروریست‌ها مجروح می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر حال عمومی آقای امدادی وخیم است.

15:18

عملیات تروریستی با ورود نیروهای ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هلاکت عوامل تروریستی به پایان رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      سپاه نبود عزیز دلم این نیروهای جان برکف نوپو بودن که قائله رو تموم کردن سپاه اگه میتونست نمیزاشت وارد بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر سپاه نبود کشور هم نبود
        عزیز دل

    • ایران

      این پلیس که همجا جان برکف.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج