۷۲۸۵۴۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

هنیه: آمریکا به حمایت از صهیونیست اصرار دارد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین در یادداشتی برای وبگاه «میدل ایست آی»، به تشریح جنایت‌های رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که غزه بیش از یک دهه تبدیل به «بزرگترین زندان سر باز دنیا» شده است.

خبرگزاری فارس: «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در مقاله‌ای که برای وب‌سایت خبری «میدل ایست آی» انگلیس نوشت که هیچ مسئله‌ای واضحتر و عادلانه‌تر از مسئله فلسطین در دنیا وجود ندارد.

او نوشت که ملت فلسطین ملتی است که از هفت دهه پیش سرزمینشان اشغال شد و در معرض پاکسازی قومی برنامه‌ریزی قرار گرفت.

هنیه با انتقاد از سکوت جامعه جهانی تصریح کرد که در سال ۱۹۴۸ نزدیک به هفتصد هزار فلسطینی با اطلاع جامعه جهانی و بعضا با کمک آن از خانه و کاشانه خود اخراج شدند و روستاها و شهرهای آنها ویران شد.

او نوشت که مردم فلسطین برای احقاق حقوق خود طی هفت دهه همه راه‌ها را آزمودند ولی بدون هیچ فایده‌ای نه تنها چیزی عاید آن‌ها نشد بلکه وضعیتشان روز به روز بدتر شد و جامعه بین‌الملل در حق آن‌ها ذره‌ای تلاش نکرد و اقدامات لازم برای ممانعت از اشغالگری رژیم صهیونیستی و ارتکاب جنایت‌ها در حق فلسطینیان اتخاذ نکرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در مقاله خود به اوضاع نوار غزه اشاره کرد و نوشت که این منطقه که ۳۶۰ کیلومتر مربع و نرزدیک به ۲ میلیون جمعیت دارد، بیش از ۱۲ سال است که به بزرگترین زندان سر باز جهان تبدیل شده است.

هنیه ادامه داد، تداوم محاصره غزه باعث شده است که میزان فقر و بیکاری در این منطقه به ترتیب بیش از ۸۰ و ۵۰ درصد باشد و براساس گزارش‌های سازمان ملل تا سال ۲۰۲۰ نوار غزه دیگر قابل سکونت نخواهد بود.

او به حملات مستمر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اشاره کرد و گفت که این رژیم طی سه حمله بزرگی که علیه غزه داشته، هزاران نفر را کشته و زخمی کرده و ده‌ها هزار خانه و زیرساخت‌ها را نابود کرده است که این مسئله باعث بحرانی شدن اوضاع انسانی در این منطقه شده است.

اسماعیل هنیه افزود: «متأسفانه اسرائیل و سران آن به رغم صدور چندین قطعنامه بین‌المللی، توانستند از محاکمه و پاسخ گویی [به جنایت‌های خود] فرار کنند که این مسئله آن‌ها را به تداوم جنایت‌هایشان در حق مردم ما جری‌تر و جسورتر کرد».

او به راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت در نوار غزه اشاره کرد که طی یک ماه گذشته در اعتراض به تصمیمات دولت آمریکا در مورد قدس، برگزار شد و گفت که مردم فلسطین از این راهپیمایی‌ها سه هدف دارند:

۱. تاکید بر حقوق خود در بازگشت به سرزمین خودشان که قطعنامه‌های بین‌المللی آن را به رسمیت می‌شناسد.

۲. محکومیت تصمیم رئیس جمهوری آمریکا و دولت این کشور در انتقال سفارت خود به شهر قدس و معرفی این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی.

۳. اعلام این نکته که غزه هرگز مرگ آرام را نمی‌پذیرد و خواستار پایان دادن هرچه سریعتر به محاصره است.

هنیه با بیان اینکه نوار غزه براساس قانون بین‌الملل در اشغال رژیم صهیونیستی است، از جامعه بین‌اللمل خواست فورا اقدامات و فشار لازم به این رژیم جهت پایان دادن به محاصره غره را شروع کند، قبل از آنکه بحران انسانی در غزه به مرحله انفجار برسد.

او با بیان اینکه فلسطینی‌ها طول چند دهه، همه آنچه را که برای تحقق ثبات در منطقه لازم بوده، انجام دادند گفت که جنبش حماس به عنوان جنبش آزادی‌خواه و ملی، در سند سیاسی اخیر خود بر احترام به توافق ملی فلسطین و موافقت با تشکیل کشور فلسطین براساس مرزهای ۶۷ به پایتختی قدس تأکید کرد.

رئیس دفتر سیاس حماس به تلاش تبلیغات رسانه‌ای رژیم صهیونیستی اشاره کرد که به کمک برخی رسانه‌های غربی مدعی اعمال خشونت از سوی فلسطینی‌ها هستند و تصریح می‌کند که هیچ عاقلی این ادعای سخیف را باور نمی‌کند؛ چرا که تا به این لحظه براساس آمار رسمی بیش از ۱۳ هزار نفر زخمی شده و ۱۲۰ نفر شهید شده‌اند.

او از اقدامات و سیاست‌های آمریکا در حمایت از تل‌آویو انتقاد کرد و گفت که ایالات متحده آمریکا همچنان به حمایت از «جلاد» اصرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هنیه چقدر باید بهت پول بدن که دیگه کسی صدات و نشنوه. از هرچی فلسطین و فلسطینیه متنفرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج