۷۲۸۸۵۸
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

از مارادونا تا زیدان؛ ستاره‌های عصیانگر جام جهانی!

در تاریخ جام جهانی بارها شاهد صحنه های تند و رفتارهای خشن حتی از سوی ستاره های بزرگ بوده ایم.

ورزش سه: در تاریخ جام جهانی بارها شاهد صحنه های تند و رفتارهای خشن حتی از سوی ستاره های بزرگ بوده ایم.

از زیدان تا مارادونا و شوماخر و بکام، رقم زننده اتفاقات خشن و به یادماندنی زیادی در تاریخ جام های جهانی بوده اند که در ادامه آن را مرور خواهیم کرد؛

تونی شوماخر (آلمان غربی)

از مارادونا تا زیدان؛ ستاره‌های عصیانگر جام جهانی!


در جریان دیدار ۲ تیم فرانسه و آلمان در جام جهانی ۱۹۸۲، باتیستون بازیکن تیم ملی فرانسه بعد از برخورد با تونی شوماخر ۲ دندان خود را از دست داده و دنده او نیز دچار آسیب دیدگی شدیدی شد. البته شوماخر که در فرانسه شخصیت منفوری است هنوز اصرار دارد برای توپ رفته است. این دیدار در نهایت در ضربات پنالتی ۴-۵ به سود آلمان به پایان رسید.

خالد بولاهروز (هلند)

از مارادونا تا زیدان؛ ستاره‌های عصیانگر جام جهانی!


دیدار پرتغال و هلند در جام جهانی ۲۰۰۶ با ۱۶ کارت زرد و ۴ کارت قرمز به "جنگ نورنبرگ" مشهور شده است و بولاهروز در نیمه دوم با تکل خشنی که منجر به مصدومیت و تعویض رونالدو شد، با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج گردید. فن برونکهورست از هلند و دکو و کاشتینیا از تیم ملی پرتغال نیز با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شدند تا پدید آورنده خشن ترین دیدار تورنمنت باشند.

نایجل دی یانگ (هلند)

از مارادونا تا زیدان؛ ستاره‌های عصیانگر جام جهانی!


هافبک خشن هلند در دیدار فینال جام جهانی ۲۰۱۰ برابر اسپانیا با یک ضربه کونگو فویی خشن به سینه ژابی آلونسو خالق صحنه ای عجیب بود. در آن دیدار نیز بازیکنان هلند ۹ کارت زرد دریافت کرده و هیتینگا نیز در اوقات اضافه اخراج شد. اما جالب اینجاست که روی این صحنه هاوارد وب به دی یانگ کارت قرمز نشان نداد تا یکی از اشتباهات بزرگ داوری شکل گیرد.

زین الدین زیدان (فرانسه)

از مارادونا تا زیدان؛ ستاره‌های عصیانگر جام جهانی!


در اوقات اضافی فینال جام جهانی ۲۰۰۶، زین الدین با سر ضربه ای محکم به سینه مارکو ماتزاتزی زد تا آخرین سکانس خود در دنیای فوتبال را رقم بزند. صحبت های تحریک آمیز ماتراتزی باعث عصبانیت زیزو و اخراج او شد تا ایتالیا در ضربات پنالتی فرانسه را شکست داده و قهرمان جام جهانی شود.

دیوید بکام (انگلیس)

از مارادونا تا زیدان؛ ستاره‌های عصیانگر جام جهانی!


ستاره جوان سه شیرها در جام جهانی ۱۹۹۸ و در دیدار برابر آرژانتین ضربه ای به پای دیگو سیمئونه زد تا اخراج شده و کار انگلیس در ادامه راه دشوار شود. انگلیس در نهایت در ضربات پنالتی مغلوب آرژانتین شد و بکام در بازگشت به انگلیس با بنری در کلیسای ناتینگهام با مضمون (خداوند حتی دیوید بکام را نیز مورد بخشش قرار دهد) روبرو شد.

روی کین (ایرلند)

از مارادونا تا زیدان؛ ستاره‌های عصیانگر جام جهانی!


پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۰۲ درگیری لفظی شدید بین مک کارتی سرمربی ایرلند و روی کین کاپیتان مشهور این تیم ایجاد شده تا در نهایت هافبک منچستریونایتد جام جهانی را از دست بدهد. غیبت روی کین تاثیر زیادی در شرایط ایرلند داشته و آنها در مرحله یک هشتم مغلوب اسپانیا و درخشش ایکر کاسیاس شدند.

دیگو مارادونا (آرژانتین)

از مارادونا تا زیدان؛ ستاره‌های عصیانگر جام جهانی!


ستاره جام جهانی ۱۹۸۶ که آن گل معروف با دست را برابر انگلیس به ثمر رساند، در جام جهانی ۱۹۹۴ به دوپینگ متهم شده و ادامه مسابقات را از دست داد. اما در نهایت فریادهای مارادونا بعد از گلزنی به یونان با چشم های گرد شده آخرین خاطرات این فوق ستاره از جام جهانی بود.

لوییس سوارز (اروگوئه)

از مارادونا تا زیدان؛ ستاره‌های عصیانگر جام جهانی!

ستاره تیم ملی اروگوئه در جام جهانی 2014 در دیدار برابر ایتالیا شانه جورجو کیه لینی مدافع تیم ملی ایتالیا را گاز گرفت اما این صحنه از چشم داوران پنهان ماند. اما 2 روز بعد از این دیدار سوارز 9 جلسه محروم شد و در ادامه جام قادر به همراهی تیمش نبود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شرور خودتی، نویسنده ی بی ادب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج