جاباما
۷۳۰۰۳۶
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

تن‌زاده: بدخواهان روی کریمی تأثیر گذاشتند

مالک باشگاه سپیدرود در واکنش به شایعات چند روز اخیر این باشگاه تأکید کرد که هنوز به‌‌عنوان مالک قانونی این باشگاه فعالیت دارد و نادر دست‌نشان هم از سرمربیگری سرخپوشان رشتی استعفا نکرده است.

خبرگزاری تسنیم: باشگاه سپیدرود رشت پس از بقا در لیگ برتر در فصل هفدهم،‌ درگیر حواشی مدیریتی بسیار زیادی شده است و در چند روز گذشته هم شایعاتی مختلفی در خصوص پس گرفتن مالکیت این باشگاه از جواد تن‌زاده مطرح شده است. تن‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،‌ در مورد بحث مالکیت این باشگاه،‌ استعفای نادر دست‌نشان از سرمربیگری تیم سپیدرود،‌ اختلافاتش با علی کریمی و ... صحبت‌هایی را مطرح کرده است که می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

ابتدا در مورد مالکیت باشگاه سپیدرود صحبت کنید، در چند روز گذشته صحبت‌هایی زیادی مطرح شده است که به زودی مالکیت این باشگاه از اختیار شما خارج و دوباره به هیئت فوتبال گیلان واگذار خواهد شد.

این صحبت‌ها شایعه است. طبق قانون این باشگاه طی یک قرارداد کاملاً قانونی به من واگذار شده است و حتی حق ثبت و واگذاری باشگاه را هم پرداخت کرده‌ایم. یعنی معادل پنج درصد از مبلغ کل قرارداد یعنی ۱۶۵ میلیون را به هیئت فوتبال پرداخت کردیم و واگذاری به طور کامل مستند شده است. بنابراین داخل قرارداد هم اشاره شده است که اداره کل ورزش و جوانان گیلان به‌عنوان حکم می‌تواند نسبت به حل و فصل موضوعات تصمیم‌گیری کند. حل و فصل با کلمه «فسخ» فرق می‌کند. در داخل قرارداد هیچ بندی اشاره به فسخ قرارداد نداشته است. از طرفی تاکنون هیچ نامه‌ای از سوی آقای مومنی (دبیر هیئت فوتبال گیلان و مالک پیشین سپیدرود) به ما ارجاع داده نشده است که از موارد اختلاف باخبر شویم. یعنی ما موارد اختلاف که نسبت به آن بحث شکایت مطرح شده است را نمی‌دانیم.

حتی مومنی و الماسخاله در مصاحبه‌هایی اعلام کرده‌اند سه خریدار دست به نقد برای باشگاه وجود دارد و در صف هستند. این عین جملات آن‌هاست، اما تاکنون متأسفانه یا خوشبختانه ما خریداری ندیدیم و این حرف‌ها همه شایعه بوده است. متأسفانه دوستان به صراحت حرف‌هایی خودشان را اعلام نکردند. ما هم بارها گفتیم اگر شما صریح صحبت کنید، هواداران خواهند فهمید که این دو ماه وقت خواستن برای پیدا کردن خریدار، فقط به خاطر این بوده که یک عده معلوم‌الحال وقت‌کشی و این شائبه را ایجاد کنند که خریداران برای باشگاه سپیدرود به صف هستند. حتی من در یک مصاحبه با خبرگزاری تسنیم اعلام کردم که اگر خریداری وجود دارد به ما معرفی شود و ما کاملاً آماده هستیم تا با خریدار جدید مذاکره کنیم، اما تاکنون هیچ خریداری به ما معرفی نشده و ظاهراً در جلساتی که دوستان با متقضیان خرید باشگاه داشتند صلاحیت آن‌ها تأیید نشده است.

یعنی اداره کل ورزش و جوانان گیلان تاکنون هیچ اطلاعیه‌ رسمی به شما نداده است و تمام صحبت‌هایی که مطرح می‌شود شایعه است؟

متأسفانه این شایعاتی است که گروه‌های مختلف ایجاد می‌کنند و اداره کل ورزش و جوانان تاکنون هیچ اطلاعیه نداده است. ما تعهدات خودمان را انجام دادیم و اداره کل هم باید موضوع را حل و فصل کند. تعهدات ما مربوط به پرداخت مطالبات بازیکنان در فصل‌های گذشته بوده و بارها هم اعلام کرده‌ایم، اگر چیزی از تعهدات ما باقی‌مانده، ناچیز است و همانند هر سیستمی و هر کارخانه‌ای اگر تعهدات به صورت ناقص عمل شود، بحث استمهال (مهلت دادن) مطرح می‌شود نه فسخ. این در همه جای بحث اقتصادی وجود دارد و به این ترتیب اگر مشکلی وجود داشته باشد اداره کل ورزش و جوانان به ما اعلام خواهد کرد که در این چند مورد خاص کوتاهی صورت گرفته و ما هم باید در پروسه زمانی خاص آن‌ها را برطرف کنیم. همین جا هم اعلام می‌کنیم اگر نواقصی هم در باشگاه ما وجود داشته، قطعاً به خاطر همین شائبه‌ها و شایعاتی است که دوستان ایجاد کردند.

به طور مثال در تاریخ ۹۷/۱/۲۶ در مصاحبه‌ای آقای مومنی اعلام می‌کند که اگر تعهدات عمل نشود باشگاه را از من پس خواهند گرفت،‌ اما جالب اینجاست همین فرد در تاریخ ۹۷/۲/۴،‌ یعنی یک هفته پس از مصاحبه‌ای که خودش انجام داده نامه‌ای به مسعود رهنما (رئیس وقت اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان) و تقاضای طرح شکایت و پس گرفتن باشگاه در شورای تأمین استان را می‌کند. این جای سؤال دارد که مومنی چطور می‌تواند در زمانی که قرارداد همچنان ادامه دارد و مسابقات لیگ برتر در جریان است، چنین تقاضایی کند. این نشان می‌دهد او قصد دارد تیم را به خودش برگرداند و یک سناریوی از پیش طراحی شده وجود دارد. چون ابتدا می‌گوید تیم را پس می‌گیریم و بعد به اداره کل ورزش و جوانان نامه می‌نویسد. این نشان می‌دهد سناریویی چیده شده بود تا مالکیت باشگاه به مومنی برگردد. در حالی که در قرارداد جدید چند نکته بسیار مهم وجود دارد که فکر می‌کنم برخی‌ها به آن توجه نکردند.

اول اینکه من فقط می‌توانم تیم را به شخص دیگری واگذار کنم،‌ یعنی مالک قانونی فقط می‌تواند تیم را واگذار کند. الان هم می‌گویم اگر خریدار جدیدی وجود دارد، من به طور کامل این آمادگی را دارم تا در جهت پیشرفت باشگاه پس از تأیید صلاحیت خریدار جدید از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان با آن مذاکره کنم. زمان پیدا کردن خریدار جدید را هم تا شروع فصل نقل‌و‌انتقالات، یعنی ۲۳ خردادماه باز گذاشتم. متأسفانه برخی دوستان و گروه‌های مختلف فشار می‌آورند تا جلوی کار ما را در باشگاه بگیرند و شاید هم در این کار کمی موفق شدند، اما ما برنامه‌های خودمان را متوقف نکردیم. ما سرمربی خودمان را انتخاب کردیم و او کارش را انجام می‌دهد. ضمن اینکه ما با بازیکنان مدنظرمان هم صحبت کرده‌ایم.

نادر دست‌نشان که استعفا داده است و دیگر در باشگاه سپیدرود حضور ندارد.

دست‌نشان استعفا نداده! این هم شایعه است. او برای احترام به علی کریمی و اینکه ابتدا با او تسویه حساب شود، فعلاً در گیلان حضور ندارد. ما هم به کریمی نامه نوشتیم و برای دومین‌بار تاریخ تسویه حساب با او را مشخص کرده‌ایم. در مرتبه اول هم به او اعلام کردیم که می‌تواند برای تسویه حساب به باشگاه بیاید، اما کمی در نحوه تسویه حساب با هم مشکل داریم که این را هم به او گفته‌ایم.

کریمی کار تست‌گیری باشگاه سپیدرود را شروع کرده و اعتقاد دارد همچنان طبق قراردادی که دارد به کارش ادامه خواهد داد.

ما در بیانیه‌ای اعلام کردیم که باشگاه هیچ‌گونه تعهدی نسبت به این تست‌گیری و تمرینات علی کریمی ندارد. این موضوع را هم باید از هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان بپرسید که چطور زمین در اختیار آن‌ها قرار گرفته تا تست‌گیری کنند. شاید زمین را کرایه داده‌اند که ما خیلی به آن کاری نداریم. ما به‌عنوان باشگاه سپیدرود در بیانیه‌ای نظر خودمان را در مورد این تمرینات اعلام کردیم.

همان‌طور که گفتم مالکیت سپیدرود در اختیار من است و مالک قانونی این باشگاه هستم. برای این باشگاه بزرگ هم برنامه‌های زیادی در سر دارم،‌ اما متأسفانه این حواشی سرعت کار ما را کاهش داده است. متأسفانه بحث‌های سیاسی هم پشت این قضایا وجود دارد و من به زودی در مصاحبه‌ای به صورت شفاف پشت پرده سیاسی این قضیه را هم مطرح خواهم کرد. به‌هرحال ما هدف‌مان پیشرفت تیم است و بدون توجه به این شایعات کارمان را انجام می‌دهیم. من در آینده تمام عوامل مشکل‌دار و شایعه‌ساز را معرفی خواهم کرد تا هواداران بدانند آن‌ها با چه هدفی برای تیم حاشیه درست می‌کنند. من در چهار ماه،‌ چهار میلیارد هزینه باشگاه کرده‌ام، قطعاً برای ۹ ماه آینده هم برنامه دارم، اما متأسفم برای افرادی که با حاشیه‌سازی حتی مالکیت باشگاه را زیر سؤال می‌برند و می‌خواهند با این کارها باعث شوند تا هیچ اسپانسری به باشگاه ورود نکند. این‌ها نشان می‌دهد حتماً منافع شخصی وجود دارد و من به زودی آن‌ها را معرفی می‌کنم تا چهره واقعی‌شان مشخص شود.

علی کریمی شما را به‌عنوان مالک قبول ندارد و شما او را به‌عنوان سرمربی،‌ تکلیف باشگاه و بازیکنان چه می‌شود؟

ما همه را قبول داریم، اما به شرطی که مدرکی وجود داشته باشد. کریمی اسطوره فوتبال است و ما هم او را در فصل گذشته به‌عنوان سرمربی انتخاب کرده بودیم،‌ اما متوجه شدیم مدرک A آسیا را ندارند و قرارداد او هم به‌عنوان مربی با باشگاه ثبت شده است. در جلسه‌ای هم که پس از پایان لیگ با حضور هیئت مدیره و کمیته فنی سپیدرود برگزار شد، ما و کریمی به توافق نرسیدیم و او خواستار تسویه حساب با باشگاه شد. بنابراین از آن روز بحث جدایی کریمی مطرح شد و ما برنامه تسویه حساب برای او و دستیارانش را مشخص کردیم،‌ اما کریمی اعلام کرد تمام پول را به صورت نقدی و یک‌جا می‌خواهد. در هر صورت ما در باشگاه هم برنامه‌هایی برای پرداختی‌های خودمان داریم و حتی به کریمی پیشنهاد پرداخت تا دو ماه را دادیم که متأسفانه او قبول نکرد.

کریمی بارها اعلام کرده است که شما به وعده‌های ابتدایی خودتان عمل نکردید؟

ما باید به وجدان خودمان مراجعه کنیم. متأسفانه بدخواهان سپیدرود و کسانی که برای این تیم شایعه‌سازی می‌کنند روی کریمی تأثیر گذاشته‌اند. همین فضای ایجاد شده هم باعث شد او بدبین شود. من به کریمی حق می‌دهم،‌ به خاطر اینکه اگر کسی جو استان گیلان را نشناسد و بخواهد به آن ورود کند، سخت است. به طور مثال همین که اعلام کردند من به دنبال کارهای سیاسی هستم، می‌تواند برای هر کسی نظر منفی ایجاد کند. در حالی که من بارها اعلام کرده‌ام، به دنبال کارهای سیاسی نیستم و فقط به‌عنوان هوادار به باشگاه سپیدرود ورود کردم. واقعیت این است که من در بدترین زمان با یک شوک بزرگ به تیم ورود کردم. ما بعد از بازی با سیاه‌جامگان تلاش کردیم به تیم شوک وارد کنیم و کادرفنی و علی کریمی را وارد این تیم کردیم. از آن‌ها هم بابت زحماتی که کشیدند، تشکر می‌کنم.

یعنی همچنان شما به‌عنوان مالک باشگاه کار خود ادامه خواهید داد و نادر دست‌نشان هم سرمربی این تیم در فصل آینده خواهد بود؟

در حال حاضر وضعیت به این شکل است. در فضای مجازی شایعاتی وجود دارد، اما آن چیزی که رسمی اعلام می‌شود ملاک کار است. متأسفانه این شرایط فقط به تیم ضربه می‌زند و کار ما را سخت می‌کند. ما همیشه اعلام کرده‌ایم اگر دوستان خریدار جدیدی معرفی کنند که صلاحیت اداره تیم را داشته باشد ما کاملا آمادگی مذاکره با آن را داریم، اما وقتی می‌بینیم قرار است تیم به هیئت فوتبال برسد،‌ برای ما غیرقابل هضم است. چون اگر قرار باشد دوباره باشگاه در اختیار هیئت فوتبال قرار بگیرد،‌ عملاً باشگاه بازهم بلاتکلیف است و یک مقدار کار سخت‌تر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نسل سوخته

      شماوامثال شما که توپ وگردو رو ازهم تشخیص نمیدن چرابایدبیان سرکار.برین دنبال کارخودتون.فوتبالیها بیکارنشستن وشماهادهرین حکمرانی میکنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج