۷۳۰۵۸۷
۱۸ نظر
۵۰۰۶
۱۸ نظر
۵۰۰۶
پ

حقوق بازنشستگان بیشتر از شاغلان افزایش می‌یابد

با ابلاغ جداول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشور و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح حقوق بازنشستگان دولت امسال بیشتر از حقوق شاغلان افزایش می‌یابد.

خبرگزاری مهر: با ابلاغ جداول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشور و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح حقوق بازنشستگان دولت امسال بیشتر از حقوق شاغلان افزایش می‌یابد.

سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد جداول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، موظفین و مشترکین صندوق بازنشستگی کشور و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، موضوع افزایش امتیازات جداول مواد (۱۰۹) و (۱۱۰) قانون مدیریت خدمات کشوری جهت اجرا، ابلاغ شد. با اجرایی شدن این ابلاغیه، حقوق بازنشستگان دولت امسال بیشتر از حقوق شاغلان افزایش می‌یابد.

با امضای این ابلاغیه توسط دو معاون رئیس جمهور، جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گام موثر دیگری در جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری قدیم با بازنشستگان جدید و ترمیم دریافتی این بازنشستگان، در دولت دوازدهم برداشته شده است.

این جداول در اجرای تبصره (۱) ماده (۳) مصوبه شماره ۱۲۱۵۴/ت۵۵۲۵۷‌هـ مورخ ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ هیات محترم وزیران به وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای اجرا ابلاغ شده است.

با اجرایی شدن این ابلاغیه علاوه بر ۱۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری در سال جاری، افزایش حقوق برخی گروه‌های بازنشسته دولت به ۵.۲۲ درصد در سال ۱۳۹۷ خواهد رسید.

این افزایش حقوق با اولویت کسانی است که دریافتی آنان زیر ۲۰ میلیون ریال است و سایر گروه‌هایی از بازنشستگان کشوری و لشکری که ماهانه بالای ۲۰ میلیون ریال دریافت می‌کنند، نیز علاوه بر ۱۰ درصد افزایش حقوق مشمول ضریبی از افزایش ناشی از اعمال این ابلاغیه خواهند بود به نحوی که هرچه افراد حقوق بازنشستگی بیشتری دریافت کنند این ضریب افزایش، کاهش می‌یابد.

توضیح اینکه بر اساس بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ دولت موظف شده است، حقوق بازنشستگان را برای تمامی گروه‌های بازنشستگی افزایش دهد و با ابلاغ مصوبه ۱۶.۲.۱۳۹۷ هیات وزیران حقوق بازنشستگان در سال ۱۳۹۷ به میزان ۱۰ درصد ابلاغ شده است.

علاوه بر این در بند ج تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ الزامی در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی کشوری و صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح با اولویت کسانی که زیر ۲۰ میلیون ریال حقوق می‌گیرند، وجود دارد.

در بند ج تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۳۹۷ کشور آمده است: دولت مجاز است اعتبار ردیف ۳۷-۵۵۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون را برای افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با اولویت کسانی که دریافتی ماهانه آنها کمتر از بیست میلیون ریال است، بر اساس آیین‌نامه اجرایی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، اختصاص دهد.

بر اساس این بند، سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه مکلف شده‌اند که جداول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در این دو صندوق با اولویت دریافت کنندگان زیر ۲۰ میلیون حقوق به این دو صندوق اعلام کنند.

در این ابلاغیه دو جدول ملاحظه می‌شود که یکی از آنها (الف)، جدول امتیاز گروه‌های شغلی بازنشستگان و موظفین مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۰ و قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ و دیگری، (ب) جدول امتیاز گروه‌های شغلی بازنشستگان و موظفین مشمولین سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح است.

متن کامل ابلاغیه بدین شرح است:

حقوق بازنشستگان بیشتر از شاغلان افزایش می‌یابد

حقوق بازنشستگان بیشتر از شاغلان افزایش می‌یابد

حقوق بازنشستگان بیشتر از شاغلان افزایش می‌یابد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداتصمیم گیرندگان رالعنت کندکسی که سی سال کارسخت کرده وبخاطراینده بهترجان کنده ومدرک عالی دررابطه باکاردردانشگاه گرفته نبایدحقوقش نزدیک به بازنشستگان هم شغل خودش که اخیرابازنشسته شده باشدشما فقط می خواهیدبگیدکه حقوق زیردومیلیون نداریم البته کسی بخیل نیست انهاهم زیادشوندولی عدالت بایدرعایت شودهرکس به حق خودبرسد هرچندنبایدسراغ عدالت ازشما گشت

    • رفیعی

      حالا من میگم که یا شاغل یا باز نشسته چرا اضافات تامین اجتماعی پرداخت نکردین اخه همزمان با حقوق میخوان بدن چرا زود تر ندادن

    • مختاری

      من که باورم نمیشه شما چطور ۰دیگر از این دروغ پردازی های دولت خسته شده ایم ده در صد سال ۹۷ اضافه کرد ه اند ۵۰ در صد دارم تو کشور هزینه میکنیم

    • بدون نام

      این افزایش حقوق ها بخوره تو سر مسولان . جلوی افزایش بی رویه قیمت ها که خود دولت انجام میدهد را بگیرید

    • مهدی

      ده در صد بیشتر أضاف نشوه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تورم رو به روز اول برگردونید افزایش حقوق پیشکش!!

    • هادی

      اقای نوبخت خواهشا دروغ بس است ما مستمریبگران درحال مرگ تدریجی فقط دروغ شنیدیم حتی اضافات ماراهم قرارمرداد بدهند

    • بدون نام

      همه رودروغ مردم روسرگرم میکنید خداجوابتون بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا اینقدر دولت ما دورغگو شده.چرا به این مهلت سخت میگیری.... گرانی بیکاری جنایت جوانان بیکار دوزده زیاد شد آخر شما دارید چه کار میکنید.از حق ما برای کشورهای دیگروووووو خیلی چیزهای دیگر خجالت بکشید دورغگوها

    • بدون نام

      نوبخت این همه صحبت کردی بالا وپایین واینور واونور شد ده درصد!!!!...

    • بدون نام

      خدادیگه حالا سزای شمارو بده که نابدمون کردین خدانابودتون کنه

    • بدون نام

      ' بازنشستگان تامین اجتماعی هم که دیگه آدم نیستن ...دولت فقط به کشوری ها رسیدگی میکنه

    • مهیار

      عالی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر بازنشتگان کشوری چیزی گرفتن آن وقت حسادت کنید

    • ناشناس

      اگر بازنشتگان کشوری چیزی گرفتن آن وقت حسادت کنید

    • مهدی

      خدایا انهایی
      که دارن به این مملکت ظلم و خیانت میکنن را ریشه کن بفرما...چقدر دروغ و حیله.چقدر نیرنگ...جای تاسف هست...مسئولینی دزد...که فقط به فکر خودشان هستن

    • افسر ناجا

      باور بفرمایید بعد ۲۰ سال خدمت صادقانه در ناجا بااخذ دفترچه سلامت الزاما وضعیت جسمانی مورد چکاب و برابر نظریه پزشک کمیسیون هر دوگوش در اثر انفجارات پیازچه عصبی متلاشی شده و۵۰ درصد افت کرده اند و آخر سر با حکم معلول عادی با درجه سرگردی با مبنا قرار دادن آخرین حقوق دریافتی در سال ۹۲ بازنشسته کردند( واگر هم می ماندم حق استفاده از مشاغل استحقاقی نداشتم و اضافه کاری را هم نمی دادند ) حال در همسان سازی حقوق بازنشستگان ما را محروم کردند آیا انصافه ای کاش به گوش مسئولین محترم دولتی برسد تا انشاالله فرجی باشد واقعا در فشارمعیشتی هستیم. ممنون

    • بدون نام

      دیگه تمام شد پراید شده ۴۵ملیون شما صحبت بخور نمیر حقوق میکنین تورم ۲۰۰برابر شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج