جاباما
۷۳۰۶۱۵
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

ادامه ارسال پیامک‌ها با وجود انکار از بانک مرکزی

ماجرای محدودیت کارت‌های بانکی برای خرید شارژ

در جریان محدودیت فعالیت کدهای USSD اخیرا پیامکی برای کاربران در رابطه با محدود شدن برای خرید شارژ، بسته و یا پرداخت قبض از کارت‌های بانکی برای یک بار در روز ارسال شد. بانک مرکزی گر چه این موضوع را تکذیب کرد، ولی ارسال پیامک‌ها همچنان ادامه دارد!

خبرگزاری ایسنا: چندی پیش پیامکی برای مشترکان تلفن همراه ارسال شد مبنی بر اینکه با توجه به محدودیت جدید بانکی اعمال شده تا اطلاع ثانونی فقط می‌توانید از هر کارت بانکی در هر روز یک بار شارژ و یا بسته خریده و یا پرداخت قبض را انجام دهید. در ادامه این پیامک پیشنهادات دیگری برای تکرار خرید شارژ اعلام می‌شود.

این پیام که نشان می‌داد بانک مرکزی دست به محدود کردن خرید شارژ و یا سایر خدمات از طریق کدهای USSD با کارت‌های بانکی زده است، با واکنش معاون فناوری و اطلاعات این بانک همراه شد و ناصر حکیمی اعلام کرد که بانک مرکزی هیچ بخشنامه‌ای برای محدودیت تراکنش USSD صادر نکرده و حتی شاپرک هم بخشنامه‌ای در این زمینه نداشته است.

گر چه به نظر می‌رسید با این اعلام بانک مرکزی و به هر ترتیب اقدامی که در این زمینه انجام خواهد شد، دیگر چنین پیامکی برای کاربران ارسال نشده و آنها می‌توانند در هر روز به هر تعداد که می‌خواهند با کارت بانکی خود شارژ تلفن همراه بگیرند و یا سایر خدمات را دریافت کنند، اما ارسال این پیامک‌ها همچنان ادامه دارد. کاربران عنوان می‌کنند که در حال حاضر نمی‌توانند در یک روز بیش از یک بار از طریق کارت بانکی خود شارژ و یا بسته اینترنتی خریده و یا قبض موبایل خود را پرداخت کنند و با ارسال پیامک محدودیت مواجه می‌شوند.

اکنون شرایط موجود ابهاماتی را با خود به همراه داشته مبنی بر اینکه اگر بانک مرکزی دستورالعمل در مورد محدود کردن خرید شارژ و سایر خدمات را از طریق کارت‌های بانکی صادر و ابلاغ نکرده است، چرا این محدودیت پابرجاست و امکان استفاده قبلی وجود ندارد.

ماجرای حذف کدهای USSD و به عبارتی محدود شدن اپراتورها به بخشنامه بانک مرکزی در بهمن ماه سال گذشته برمی‌گردد که دست به محدود کردن دسترسی‌ها به حساب‌های بانکی زد. بانک مرکزی معتقد بود که نباید اطلاعات حساس کارت‌های بانکی مشتریان از جمله رمز دوم آنها از مسیرهایی که فاقد رمزنگاری مناسب بوده و امکانات ذخیره سازی یا مشاوره آن توسط عواملی غیر از بانک یا ارائه دهنده خدمات وجود دارد، مبادله شود. از این رو اعلام کرد که تراکنش‌های فاقد رمزنگاری از مبدا تا مقصد باید حذف شده مگر اینکه برای چند مورد خاص.

اما این دستورالعمل با واکنش‌هایی از سوی وزارت ارتباطات و شخص وزیر مواجه شد و رایزنی‌هایی در رابطه با به تاخیر انداختن اجرای آن با شرایط متفاوت صورت گرفت، اما با وجود گذشت چند ماه تاکنون نتایج نهایی آن اعلام و اجرایی نشده است.

ماجرای محدودیت کارت‌های بانکی برای خرید شارژ

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهین سیفی

      یعنی چه باز چماق

    • بدون نام

      هر کی هر کاری دوست داره انجام میده

    • عنقا

      دروغ میگین حالا یان یو اس اس دی یه طرف این محدودینت من الان کارت استفاده میکنم یه بار متسفم برای بزرگان فکر نکنم اینحجوری باشه اگر یکی پول لازم داشته باشه صبح باید تمام پولها رااز کارت بکشه بیرون موقعیت مردم درک نمیکنن من کهراضی نیستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج