جاباما
۷۳۰۶۳۳
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

خرید‌های استقلال؛ کپی برابر اصل نیست

استقلال پیوسته در حال خرید مهاجمانی است که اگر تیام رفتنی شد جای وی را در پیشانی خط حمله پر کنند اما تا این لحظه هیچ رونوشتی برای این سنگالی تاثیرگذار برابر با اصل نبوده است.

ایران ورزشی: استقلال پیوسته در حال خرید مهاجمانی است که اگر تیام رفتنی شد جای وی را در پیشانی خط حمله پر کنند اما تا این لحظه هیچ رونوشتی برای این سنگالی تاثیرگذار برابر با اصل نبوده است. مرتضی آقاخان که از پیکان آمده و روح‌ا... باقری که فصل پیش با خونه به خونه بابل به فینال جام حذفی رسید، خریدهای جدید آبی‌ها طی هفته‌های اخیر و در ارتباط با مساله فوق هستند و یا اینکه هیچ یک و بخصوص آقاخان بازیکن تخصصی پست مهاجم هدف نیستند اما به این قصد خریداری شده‌اند که چنانچه تیام در پایان منطقه گردی‌هایش سرانجام پیراهن یک تیم عربی (مانند الهلال عربستان، الکویت کویت و یا هر تیم دیگری) را به تن کرد آبی‌ها مهره‌هایی را داشته باشند که بتوانند کمی تا قسمتی جور نبود وی در میدان را بکشند و بخشی از کارآیی‌های وی را تکرار کنند. جابر انصاری و علی قربانی که بازمانده از فصول قبلی هستند و به اعتقاد مربیان استقلال و اکثر ناظران دیگر در فصل اخیر لیگ برتر ایران کار مهمی صورت ندادند، سایر گزینه‌های جانشینی تیام دست کم تا روزی هستند که وینفرد شفر عذر آنها را نخواسته است.

این مربی آلمانی البته مهدی قائدی بازگشته از یک مصدومیت طولانی را هم در خدمت دارد اما او به کلی دور از تخصص‌های یک مهاجم نوک است و بیشتر در لب خط می‌درخشد و با اینکه توان گلزنی هم دارد اما به قدری نحیف و کوچک جثه است که ایستادنش در نوک حمله بیش از آنکه حریفان استقلال را به زحمت بیندازد، برای خود وی دردسرساز و دربردارنده خطرات مصدومیت‌های بزرگ و تازه است.

یک کمبود بزرگ

تا قبل از آمدن تیام استقلال از هر نظر کمبود یک «مهاجم هدف» حرفه‌ای را در پیشانی خط حمله‌اش حس می‌کرد و به همین سبب سخت و بد و کم گل می‌زد ولی همسو با جا افتادن اندیشه‌های شفر در این تیم و بالا رفتن آمار گلزنی آن، مربی کهنه‌کار ژرمن پس از ماه‌ها بررسی دقیق در احوالات خارجی‌های کاندیدای عضویت در این تیم تیام را برگزید و با اینکه خیلی‌ها معتقدند خوب از آب درآمدن این هندوانه در بسته بیشتر محصول شانس خوش آبی‌ها بوده و ریشه در یک جست‌وجوی علمی و اساسی نداشته اما هر طور به قضیه نگاه کنیم، تیام در نیم فصل دوم لیگ هفدهم به درجه‌ای از کارآیی و پرثمری در استقلال رسید که اگر از ابتدای فصل جذب می‌شد، شاید تغییراتی بنیادین را هم در جدول رده‌بندی به سود آبی‌ها رقم می زد.

رهایی روحی

حتی اگر این احتمال را یک گمانه‌زنی ثابت نشده بینگاریم، تیام در نیم فصل دوم چنان گل‌های حرفه‌ای و حساسی را به سود آبی‌ها زد که نمونه آن معمولا نزد مهاجمان نوک ایرانی دیده نمی‌شود و او با همان گل‌ها و پیروزی‌های حاصله کل استقلال را رهایی روحی بخشید و به روزهای خوش باوری بازگرداند و محصول بزرگ آن فتح جام حذفی کشور و ارتقای تیم در جدول نهایی لیگ برتر تا رتبه سوم بود.

رتبه‌ای که وقتی علیرضا منصوریان استقلال را هدایت می‌کرد، حتی به چیزی بیش از آن هم دست یافت و آبی‌ها را در پایان لیگ شانزدهم به رتبه دوم رساند اما جذب تیام ولو در ماه‌های پایانی لیگ هفدهم سبب شد آبی‌ها در فاز مهاجم به کارآیی‌ها و حضورهایی مجهز شوند که پیش‌تر و لااقل در دو سه لیگ اخیر فاقد آن بودند و رنج‌ها و ضررهای آن را هم متحمل شده بودند.

از سجاد تا نیم فصلی‌ها

در همین ارتباط سجاد شهباززاده در دومین مقطع حضورش در خط حمله استقلال که لیگ هفدهم را در بر گرفت بسیار کمرنگ‌تر از مرتبه نخست ظاهر شد و سرانجام این تیم را برای بار دوم ترک گفت و از یاد نبرده‌ایم که در کنکور‌های پایان‌ناپذیری که امیر قلعه‌نویی و سپس علی منصور برای افزودن به کارآیی خط حمله آبی‌ها برگزار کردند، نفراتی مثل امین منوچهری و مهرداد اولادی فقید فقط یک نیم فصل دوام آوردند و برای ایمان موسوی نیز مدتی چندان بیشتر از این اعمال نشد و اسماعیل شریفات هم پس از یک فصل به جنوب بازگشت و پروپژیچ هم انگار فقط برای شکایت به فیفا و وصول قهری طلبش از آبی‌ها به عضویت آنها درآمده بود!

اگر کار را تمام نکنند

همه دردسرهای فوق و تمامی نمایش‌های آسان و موفقی که تیام در چهار پنج ماه اخیر ارائه داده، نشانگر این واقعیت مسلم و نیاز ضروری است که استقلال باید تا سر حد امکان خواسته‌های وی را برآورده و او را ماندنی و از الحاقش به رقبای عربی جلوگیری و کار را در این زمینه تمام کند زیرا تا زمانی که آبی‌ها فقط به ابراز اطمینان کلامی برای حفظ وی قناعت کنند و پیوسته بگویند تیام برای ماندن به توافق رسیده (اما خبری از رسمی و اجرایی شدن این مساله نباشد) هر لحظه احتمال دارد وی جذب تیمی در منطقه شود که سریع‌تر و بیشتر از آبی‌ها و بدون تاخیر به وی پول‌های کلان می‌دهد و در آن صورت مدیران استقلال برای داشتن یک خرید موفق تازه همچون او به چالشی سخت‌تر از حد تصور برخورد خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      خیالتان راحت راحت تیام رفت .شماکه از قرارداد نوشتن هیچی‌نمی‌فهمید مقصرید.شبانه مذاکره کردن عاقبتش میشود این.سال دیگه از این بدتر خواهید شد.این هم از ابراهیمی که باعربا قرارداد بست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تبریک به افتخاری و توفیقی !!!!
        بابا برید تو رو خدا برید
        افتخاری با ولیچر باید بیاد سر کار اخه ۹۰ سالشه و ول کن نیست

      • بدون نام

        اولا اون ابراهیمی نیس لنگی که وحید امیریه تیامم عید فطر میاد ایران برایع تمدید

    • بدون نام

      به شما چه ربط داره..اقابالا سر تیم خودتون بشو..والله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج