جاباما
۷۳۵۹۴۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پنج نکته که از بازی برزیل و کاستاریکا آموختیم

برزیل در بازی برابر کاستاریکا، به نظر می رسید که امتیاز را تقسیم می کند تا اینکه فیلیپ کوتینیو با یک فرصت طلبی مناسب دروازه کیلور ناواس را گشود.

ورزش سه: برزیل جام جهانی را به عنوان مدعی قهرمانی و تیمی دوست داشتنی شروع کرد. بازی اول آن ها برابر سوییس، به نظر بازی معمولی بود اما به جز گل زیبای کوتینیو که در نهایت بازی مساوی شد. برزیل اکنون در صدر جدول است کاری که آن ها در هر دوره پس از ۱۹۸۲ انجام داده اند. در طول بازی با کاستاریکا آن ها کنترل توپ را به عهده داشتند و بسیار موقعیت خلق می کردند و در نهایت آن را گل نمی کردند.هرچه به پایان بازی نزدیک تر می شدیم فشار برزیل روی دروازه کیلور ناواس بیشتر می شد.

در اوایل نیمه اول ضربه سر گابریل ژسوس گل می شد اگر تیرک افقی دروازه مانع آن نبود. در اواخر بازی نیمار یک پنالتی را به ارمغان آورد. البته داور پس از بررسی با ویدیو چک، آن را مردود اعلام کرد. به نظر سلسائو مجبور به تقسیم امتیاز شدند تا اینکه فیلیپ کوتینیو ضربه اول را بر دروازه کاستاریکا وارد کرد و ضربه نهایی بر پیکر کاستاریکا توسط نیمار زده شد. پس حساب کار دو بر صفر به سود برزیل شد و بازی به اتمام رسید اما پنج نکته مهم در بازی مشاهده کردیم که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

1.برزیل، متکی به وینگر چپ

اگرچه اکثر حملات سلسائو در سمت چپ زمین شکل می گیرد و مثلث کوتینیو، نیمار و مارسلو را پدید می آورد سمت راست زمین برزیل واقعا فاجعه است!در سمت راست زمین دنی الوز و دنیلو دچار مصدومیت شدند و جام جهانی را از دست دادند و ویلیان در طول بازی آنقدر بد بود که جای خود را به داگلاس کاستا داد. این باعث می شود که برزیل به مثلث هجومی خود در سمت چپ متکی باشد.

۲.کوتینیو، راه نجات

کوتینیو در این مسابقات دو بار گل زد که هردو گل های کلیدی بودند و او از معدود بازیکنانی است که نقش خود را به خوبی ایفا کرده و موفق است. همه چشم ها خیره به نیمار است و همه از گران ترین بازیکن دنیا خیلی انتظارات دارند و فشار روانی زیادی روی او است. نیمار همواره از سوی مدافعان مورد هدف قرار گرفته است و نمی تواند تکنیک خیره کننده خود را به خوبی اجرا کند. اما برخلاف نیمار این کوتینیو است که برزیل را برنده دیدار می کند و از روی گل های او می توان درک کرد که او بازیکنی بی عیب و نقص است.

3.سیستم VAR نمی تواند اشتباهات داوران ضعیف را جبران کند

سیستم کمک داور ویدیویی نمی تواند همواره اشتباهات داوران را اصلاح کند و در طول بازی شاهد خطاهای مکرر روی نیمار توسط یک بازیکن بودیم که داور آن را نمی توانست تشخیص دهد و کنترل بازی را در دست نداشت. همین خطاهای مکرر روی نیمار عملکرد او را تحت تاثیر قرار داد. در بسیاری از بازی ها شاهد صحنه هایی بوده ایم مانند بازیکنی که خطا کرده و باید کارت زرد دریافت کند اما داور از آن چشم پوشی می کند. این موضوع به ما کمک می کند که سطح داوران را تشخیص دهیم که تا به حال بهترین داور علیرضا فغانی، داور ایرانی بوده است.

4.تیم های پرطرفدار که عملکرد خوبی نداشته اند

غیبت دو تیم پرطرفدار در این مسابقات یعنی ایتالیا و هلند در ابتدا بسیار عجیب بود. اما اکنون دیگر تیم های پرطرفدار در جام جهانی بازی تماشاگر پسندی را به نمایش نمی گذارند و این موضوع در اکثر تیم ها دیده می شود مانند آلمان که در برابر مکزیک باخت یا آرژانتین که دو بار پیاپی ناکام بود. اسپانیا که در بازی اول برابر پرتغال، تنها یک امتیاز گرفت و در برابر ایران با خوش شانسی برد. برزیل هم در بازی اول ۱ امتیاز کسب کرد و در بازی دوم به سختی کاستاریکا را شکست داد.

5.کاستاریکا و ضعف در حمله

کاستاریکا در یک سوم زمین خود به خوبی دفاع می کند و می تواند بازی تدافعی خوبی را به نمایش در بیاورد اما مشکل آن ها حمله کردن است. بار ها دیدیم که آن ها هنگام حمله کردن ضعیف عمل می کنند و توانایی آن ها در تمام کنندگی هم بسیار افتضاح است. با این توصیف احتمال برد آن ها برابر سوییس بسیار کم می شود و کار آن ها طبق معمول سخت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج