جاباما
۷۳۶۲۶۶
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

طرح جدید برای تحول اشتغال در روستاها

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر توسعه اشتغال روستایی گفت: دولت برای تحول در روستاها و پویایی فضای کسب و کار طرح «روستای کانونی» را در دستور کار قرار داده است.

خبرگزاری مهر: عیسی منصوری شامگاه شنبه در کارگروه اشتغال استان کرمان با اشاره به اینکه برخی از راه کارهایی که در زمینه اشتغال انجام شده باید اصلاح شود گفت: اینکه ما تسهیلات بدهیم که کار ایجاد شود اشتباه است و باید در این خصوص اصلاحاتی را انجام دهیم. در واقع تسهیلات باید در اختیار افرادی باشد که کاری را آغاز کرده اند و نیاز به حمایت دارند.

وی گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که این تسهیلات منجر به توسعه کار شود نه اینکه تصور کنیم اگر وام بدهیم کار ایجاد شود.

وی بر توسعه اشتغال و پویایی فضای کسب و کار در روستاها تاکید کرد و بیان داشت: طرحی در حال برنامه ریزی است که ظرفیت های کار در روستاها بالفعل شود که در مرحله اول ۵ هزار روستا با عنوان روستای کانونی در این طرح شرکت خواهند کرد.

وی بر ایده پروری و خلاقیت در ایجاد اشتغال تاکید کرد و بیان کرد: برای اشتغال پایدار باید از تکنولوژی روز استفاده کنیم و در این زمینه با جدیدت گام برمی داریم.

منصوری ادامه داد: اشتغال به نگاه نو نیاز دارد و در این زمینه گام برمی داریم.

وی به شناسایی و حمایت از زمینه های اشتغال در روستاها تاکید کرد و بیان داشت: باید اشکالات سیستمی در روند اشتغال زایی در کشور را شناسایی و رفع کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صنایع دستی را نیز از زمینه های مطلوب اشتغالزایی دانست و بیان کرد: در زمینه تولید فرش با توجه به استعدادهای موجود باید سرمایه گذاری کنیم و در سال جاری نیز شاهد رشد تولید در این زمینه هستیم.

منصوری خواستار الگو برداری از روند های مطلوب در برخی از شهرستان ها شد و بیان کرد: باید برای توسعه فضای کسب و کار ظرفیتهای اقتصادی هر منطقه را با توجه به ظرفیت های بومی شناسایی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرت و پرت

    • بدون نام

      چند کشور طرح جنابعالی را اجرا کردن وموفق بودن؟؟
      در وزارت کار همه چی بدون مطالعه اغار میشه وپس از مدتی افول می کند...چرا نتایج مطالعات خودتان را در اختیار مردم قرار نمیدهید...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج