۷۳۶۸۲۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

اولین ساختمان ماندگار در تهران ساخته شد

اولین ساختمان ماندگار سازگار با محیط زیست در تهران ساخته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: مراسم اعطای نشان ساختمان ماندگار امروز با حضور مدیران انجمن معماری و دکوراسیون و جمعی از متخصصان بخش مسکن برگزار شد .

براساس این گزارش علیرضا کریم با بیان اینکه می خواهیم صنعت ساختمان همانند صنعت هتلداری ستاره دار و رتبه بندی شود گفت: با همکاری انجمن معماری ، سازمان توسعه پایدار شهرداری و نظارت علمی دانشگاه خوارزمی سعی کردیم تعدادی از ساختمان های کشور را به صورت کاملا ماندگار و متناسب با محیط زیست بسازیم.

وی ادامه داد: آیین نامه و استانداردهای این ساختمان ها تهیه و اولین مجموعه که توانست تاییده تمامی استانداردهای جهانی را دریافت کند در تهران ساخته شد.

کریم درباره اصلی ترین شاخصه های این ساختمان ها گفت: رعایت تمامی اصول محیط زیست و آسیب نرساندن به پوست؛ استفاده از رنگ های BoTجهت جلوگیری از سرطان ریه ، رعایت تمامی مسائل اجتماعی در ساختمان ها و داشتن توجیه اقتصادی برای خریداران از مهم ترین شاخصه های این ساختمان ها به شمار می رود.

وی تاکید کرد: سازنده در ساخت این ساختمان ها تنها نباید به فکر پر کردن جیب خود باشند بلکه باید در ساخت وساز های خود به فکر توسعه پایدار و استفاده از بهترین مصالح ساختمانی باشند .

کریم یاد آور شد: متاسفانه هم اکنون در ساخت و سازهای کشور به چنین مسائل با اهمیت توجه نمی شود و باید سعی کنیم با فرهنگ سازی درست ساخت ساختمان های ماندگار را گسترش دهیم.

دبیر اجرایی طرح ساختمان های ماندگار با بیان اینکه هم اکنون ۱۸ ساختمان ماندگار در کشور در حال ارزیابی است و سال گذشته اولین ساختمان ماندگار ساخته شد گفت: هدف در ساخت این واحدها لوکس بودن نیست بلکه سعی داریم این ساختمان ها مطابق با استاندارد های جهانی و اصول محیط زیست باشد.

وی افزود: در بخش ساخت وساز نمی توانیم رعایت اصول استاندارد را اجباری کنیم بلکه سازندگان تنها باید حداقل های استاندارد را رعایت کنند . هم اکنون آیین نامه ساختمان های ماندگار یک آیین نامه کیفی است و رعایت آن نیز اجباری نیست.

کریم اظهار کرد: امروز برای اولین بار دانش ساخت ساختمان های ماندگار در ایران اجرایی شده و جوان های خلاق کشور توانسته اند هم سطح با استانداردهای جهانی فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه صنعتی سازی در ساخت وسازهای ایرانی جوابگو نیست گفت: به دلیل تجمیع پلاک ها در محلات و کوچک بودن مساحت ها صنعتی سازی در ایران جوابگو نیست.

وی گفت: برای صنعتی سازی باید به سراغ شهرهای جدید با پلاک های تجمیع نشده برویم.

کریم تاکید کرد: ساخت چنین ساختمان های در ایران باید هرچه سریعتر فرهنگ سازی شود زیراکه می تواند برای زمینه ساز رونق اقتصادی و در نتیجه بهبود وضعیت ساخت وساز در کشور شود.

وی در پایان گفت: باید به سراغ فرهنگ و توسعه پایدار برویم و به فکر افزایش سازگاری ساختمان ها به محیط زیست باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ستارها ش مثل پراید نشه صلوات

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج