۷۳۷۴۸۲
۷ نظر
۵۰۱۵
۷ نظر
۵۰۱۵
پ

فیلمی که کی‌روش دید و روحانی هم باید ببیند

مصطفی قاجار، روزنامه نگار حوزه ادبیات در تحلیلی متفاوت نسبت به بازی دیشب ایران و پرتغال در یادداشتی نوشت.

برترین ها: مصطفی قاجار، روزنامه نگار حوزه ادبیات در تحلیلی متفاوت نسبت به بازی دیشب ایران و پرتغال در یادداشتی نوشت:

کارلوس کی روش را باید ستود نه به خاطر اینکه مربی بزرگی است و بهترین نتیجه را برای ایران در ادوار جام جهانی کسب کرد، بلکه به این خاطر که روانشناس بسیار بزرگی است و خوب می داند که چگونه انگیزه و اتحاد تیمی را در بین شاگردانش به وجود آورد. او برخلاف بسیاری از مربیان وطنی که برای موفقیت به قربانی کردن گوسفند، و یا حتی خرید دعا و طلسم متوسل می شوند، پیش از بازی با پرتغال فیلم نجات سرباز رایان را برای شاگردانش به نمایش گذاشت.

به یاد بیاورید مشهورترین دیالوگ فیلم «نجات سرباز رایان» آنجا که فرمانده میلر(تام هنکس) می‌گوید «نترسین، برید جلو، خدا با ماست» و سرباز می‌گوید «اگه خدا با ماست، پس کی با اوناست که دارن ما رو تیکه پاره می‌کنن.» و اینچنین کارلوس کی روش بازیکنانش را به چند جنگجوی فرمانده میلر تشبیه کرد که برای نجات رایان و بازگشت او به خانواده جانشان را گذاشتند و تا آخرین نفس جنگیدند تا آخرین پسر خانواده به دامان مادرش برگردد.

کی روش طی این سالها برای موفقیت تیم ملی با بسیاری در داخل ایران جنگید و با چنگ و دندان موفق شد ساختمانی مجهز به نام مرکز پک برای تیم ملی ایران ایجاد کند. تیم ملی ایران به علت مشکلات مالی، تحریم و سوء مدیریت مدیرانش نتوانست بازیهای تدارکاتی خوبی برگزار کند و حتی کمپانی نایکی هم ممنوعیت استفاده از البسه این کمپانی را برای بازیکنان تیم ملی اعلام کرد.

همچون سربازان فرمانده میلر که با تعدادی اندک، به جنگ لشگری مجهز و بسیار زیاد از آلمان ها می روند و یک به یک جانشان را از دست می دهند. کی روش با شبیه سازی چنین وضعیتی انگیزه های شاگردانش را بالا برد، تا اندازه ای که شاگردان او پس از بازی با پرتغال روی زمین نشستند و اشک ریختند.

هنگامی که در آخرین سکانس های فیلم رایان در آخرین لحظات زندگی فرمانده میلر به پیش او می‌رود و میلر در آخرین جمله‌اش به رایان می‌گوید که:«جیمز، سزاورش باش، لیاقتش [کاری را که برایت انجام شد] را داشته باش.»

امیدوارم کارلوس کی روش حداقل تا پایان جام ملت های اسیا با تیم ملی ایران بماند و موفقیت هایش را تکمیل کند، هرچند تا همین جا فرمانده کی روش به خاطر اتحاد، شادی و امیدی که در ایرانیان به وجود آورده شایسته ستایش است. کاری که دولتمردان ایران نه تنها در ایجاد آن عاجزند، بلکه با اقداماتشان هر روز باعث تفرقه، نا امیدی و گسترش یاس و اعتراضات در جامعه می شوند. کاش حاکمان ایران، حسن روحانی و کابینه اش قبل از یکی از جلسات هیات دولت فیلم "نجات سرباز رایان" را تماشا کنند.

فیلمی که کی‌روش دید و روحانی هم باید ببیند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      همه همه و باز همه نگاه کنند این فداکاری رو نه تنها روحانی

    • اميد

      حاكمان ومسولان كشوراگربامردم صادق ويكدل باشن ومردم رودشمن نبينن وهراعتراضي روبه عوامل خارجي نسبت ندن؛مردم ايران همينطور براي كشورشون تلاش ميكنن وهيچ قدرت خارجي جرّأت اهانت به ايران رونميده.اما كوگوش شنوا

    • بدون نام

      بسیار خوب آقای محترم

    • بدون نام

      ای کاش با افزایش حقوق بیشتر به اقای کی روش ، بجای روحانی رئیس جمهور ایران می شد حداقل اینکه با مدیریت خوبش باند بازی فامیلی در ایران را ازبین می برد.

    • بدون نام

      واقعا شاید یه رییس جمهور مثل کی‌روش از خارج بیاریم هم خوب باشه بیشتر دلش برای مردم مظلوم ایران بسوزه وکاری برای کشور ما بکنه

    • بدون نام

      کیروش به قوای بازیکن هاش اعتماد داشت و بهشون اعتماد کرد
      ای کاش.............

      پاسخ ها

      • هموطن

        خدا را شکر که با این بازیهای دفاعی و دو گل نه چندان دلچسب به مرحله بعد نرفتند اگر نه این گزارشگران و کارشناسان متملق وچاپلوس فوتبالمون یه بت از این سرمربی حرفه ای میساختند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج