جاباما
۷۳۷۹۰۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

یک درخواست برای بانشاط شدن جشن خانه سینما

رییس انجمن تهیه‌کننده و کارگردانان سینما ضمن حمایت از موضع کانون کارگردانان درباره داوری فیلم‌های دارای مجوز "ساخت" در جشن خانه سینما گفت: این اتفاق سبب می‌شود تا فیلم‌هایی که پشت سد سانسورهای غیرمستقیم سینماداران مانده‌اند، توسط اهالی سینما ارزیابی شوند.

خبرگزاری ایسنا: رییس انجمن تهیه‌کننده و کارگردانان سینما ضمن حمایت از موضع کانون کارگردانان درباره داوری فیلم‌های دارای مجوز "ساخت" در جشن خانه سینما گفت: این اتفاق سبب می‌شود تا فیلم‌هایی که پشت سد سانسورهای غیرمستقیم سینماداران مانده‌اند، توسط اهالی سینما ارزیابی شوند.

مهرداد فرید در گفت‌وگویی با خبرنگار بیان کرد: اخیرا انجمن تهیه‌کننده کارگردانان سینما، جلسه مشترکی را با شورای مرکزی کانون کارگردانان برگزار کرد که در آن کیفیت برگزاری جشن خانه سینما مورد بحث قرار گرفت. در این جلسه همه متفق‌القول بودیم که دیدگاه کانون کارگردانان درست است؛ بنابراین ما نیز در کنار کانون کارگردانان به عنوان انجمن تهیه‌کننده و کارگردانان سینما معتقدیم هر فیلمی که پروانه ساخت گرفته باید بتواند در جشن خانه سینما شرکت کند و داوری شود حتی اگر پروانه نمایش نداشته باشد یا هنوز اکران نشده است.

او افزود: به این ترتیب این شانس به فیلم هایی که به طور قانونی ساخته شده، ولی فرصت اخذ پروانه نمایش یا اکران عمومی را نیافته‌اند، داده می شود تا هم بر این اساس نشاط سینمایی در این جشن افزایش یابد و هم عواملی که این فیلم‌ها را تولید کرده‌اند، مورد داوری همکاران‌شان قرار گیرند.

فرید با تاکید بر این‌که انجمن تهیه‌کننده و کارگردانان نیز از خانه سینما این درخواست را دارد تا فیلم‌های دارای پروانه ساخت امکان شرکت در جشنواره را داشته باشند، اظهار کرد:‌ نکته مهم دیگر این است که فیلم‌های سینمایی غیر از این‌که در معرض سانسور دولت قرار دارند، در معرض سانسور غیرمستقیم سالن‌های سینمایی نیز قرار گرفته‌اند و بسیاری از فیلم‌هایی که پروانه نمایش می‌گیرند قابل اکران نیستند، آن هم به تشخیص سینماداران چرا که جزو فیلم‌های بازاری محسوب نمی‌شوند. این مسئله به‌ویژه در سینماهای سرگروه مشاهده می‌شود که دنبال فیلم‌های تجاری هستند و خیلی از پخش‌کننده‌ها هم حاضر به عقد قرارداد با فیلم‌های غیرتجاری نیستند این در حالی‌ است که نباید کاری کنیم فیلم‌هایی که از سد سازمان سینمایی عبور کرده‌اند پشت سد سینمادارها یا پخش‌کننده‌ها بمانند و در جشن خانه سینما نتوانند شرکت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ریخت و داشت های اضافه، حالا خوبه کم جشن هم ندارند، جشن حافظ و جشن خانه سینما و جشنواره فیلم فجر و جشن بزرگداشت و غیره .... فقط میخواهند در این اوضاع بد اقتصادی خرج تراشی کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج