۷۳۹۲۳۱
۱۲ نظر
۵۰۰۵
۱۲ نظر
۵۰۰۵
پ

«فیات» دوباره به ایران بر می‎گردد

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو از شروع دوباره فعالیت خودروسازی فیات در کشورمان با ارایه چند محصول مختلف با برنامه تولید مشترک خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو از شروع دوباره فعالیت خودروسازی فیات در کشورمان با ارایه چند محصول مختلف با برنامه تولید مشترک خبر داد.

میثم رضایی با اشاره به همکاری شرکت فیات با کشور آذربایجان و تولید محصول در این کشور اظهار داشت : همانطور که می دانید آذربایجان در سال های اخیر رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی بالایی داشته و با وجود منابع بسیار کمتر از ایران توانسته پیشرفت خوبی داشته باشد که همکاری با فیات در سایت آذربایجان نیز از همین دست است البته که این شکل از همکاری تنها با حمایت های دولت آذربایجان از بخش خصوصی شکل گرفته که امیدواریم مسئولان ما در دولت و وزارت صنعت نیز از این الگوها استفاده کنند.

«فیات» دوباره به ایران بر می‎گردد

وی در رابطه با فعالیت دوباره شرکت فیات در ایران و اخذ مجوزهای قانونی لازم در این حوزه ،گفت: در این قرارداد مشترک قرار بر این است که به واسطه دانش فنی و توانایی گروه فیات در طراحی، تولید و تامین خودروهای سواری و تجاری سبک و نیاز ما به آموزش فنی، اطلاعات و پشتیبانی در این رابطه ، فیات امتیاز تولید انحصاری، فروش و خدمات پس از فروش در بازار ایران را به شرکت آرتمن موتور کیش نماینده رسمی فیات در ایران اعطا کند.

وی افزود: گروه خودروسازی فیات در قالب قرارداد همکاری که با این شرکت داشته همچنان امکان فعالیت در ایران را دارد اما به دلایلی فعالیت های این شرکت درکشورمان متوقف شده بود که اکنون با تغییراتی مدیریتی شاهد ورود محصولات و همچنین تولید مشترک برند فیات در کشورمان خواهیم بود.

رضایی در خصوص مدل های محصولات و نحوه عرضه آن نیز گفت: آنطور که در قرارداد پیش بینی شده 16 محصول برای همکاری تولیدی و وارداتی پیش بینی شده که با توجه به نیاز بازار، استانداردهای داخلی و همینطور قوانین صنعت خودروی ایران انتخاب و به بازار عرضه خواهد شد. همچنین در این قرارداد آمده که ارائه محصولات به صورت CBU خواهد بود و پس از آن می تواند به صورت گام به گام در یک برنامه زمان بندی توسعه و بهبود یابد و پس از فراهم سازی زیر ساخت ها نسبت به تولید محصولات به شکل CKD اقدام کند.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو ادامه داد: در شرایط کنونی بازار خودرو ایران و همچنین فضای بین الملل و خصومت کشورهای اروپایی و امریکایی همواره انتظار کارشکنی در قراردادهای مفید و مثبت تجاری می رود که این امر موجب عدم تایید واضح همکاری شرکت های اروپایی با ایران می شود که این نیز به حمایت و همکاری دولت از شرکت ها برای ادامه فعالیت هایشان نیاز دارد.

وی تاکید کرد: شرکت های واردکننده خودرو پیرو منویات مقام معظم رهبری در خصوص عدم واردات مطلق و همکاری با شرکت های خارجی با هدف انتقال دانش فنی و تولید مشترک تمامی تلاش خود را به کار بسته اند تا در قالب قراردادهای شفاف مثبت اقدام به تولید محصولات در خاک کشورمان کنند و در این راستا امیدواریم دولت نیز همکاری های لازم را داشته باشد.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به مشکلات کنونی بازار خودرو و تصمیمات دولتی گفت: در شرایط فعلی حداقل انتظار این است که وزارت صنعت برای ورود این شرکت ها و آغاز فعالیت هایشان که همگی با هدف تولید مشترک خواهد بود همکاری کند و مانند قبل فقط مشغول صدور بخشنامه های دست و پاگیر در این رابطه نباشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      دنبال آریا شاهین هم باید بریم یواش یواش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میگه آذربایجان پیشرفت کرده!! خب معلومه وقتی بخود با 75 درصد دنیا نمی جنگی وضع مردمت خوب میشه خب

    • بدون نام

      انشاالله بیاد بزنه تو سر خودرو سازها بی کیفیت داخلی .

    • بدون نام

      شتر درخواب بيندپنبه دانه ....

    • بدون نام

      بعد اون قضیه که همه در موردش حرف میزنن یا قبلش؟!
      احتمالا بعدش منظورشون بوده!
      چون شرکت های بزرگ نفتی هم دارن جمع میکنن که برن.

    • بدون نام

      فیات روسی یعنی؟

      اگر این باشد همان پریاد خودمان بهتر هست

    • بدون نام

      خوش به حال آقازاده‌ها ما توی کل طایفه صد نفری خودمون سر جمع سه تا ماشین پراید داریم

    • بدون نام

      فیات داشتم یک زمانی از اول که خریدم دیفرانسیلش میخواند هیچ کس از من نمیخرید مدتها کنار دروازه افتاده بود چقدر برایش هزینه کردم آخرش دادم بازیافت چرا این دولتمردان دوست دارند مردم ما عقب بمانند خود مردم آن کشور این ماشین را نمیخرند توی در و دهاتهای کشور سروستان از این ماشینها زیاد است !!!

    • بدون نام

      مزخرفترین خودرو
      کارمون بجایی رسیده ماشینهای رده خارج و قدیمی دیگر کشورها را دوباره تو مملکت مونتاژ و با قیمتهای سرسام آور بخورد ملت بدهند مانند پژو فرانسه که یه عمریه ماشینهای بنجلش داره تو ایران تحویل ملت میده
      از این نوع مدل ماشین (پژو.)تو فرانسه پیدا نخواهید کرد
      فقط بخاطر سوددهی بالا هنوز توایران داره تولید میشه
      لعنت به خودروسازان و مدیران آشغال که اینهمه شخصیت ایرانی رو آوردن پایین که دستمایه مسخره دیگر کشورها شده ایم
      صدهزار لعنت برشما

    • بدون نام

      مگه الان مشکل مردم ماشینه که از اومدن فیات خوشحال بشن برن مشکلات اساسی مردم حل کنند.بیکاری ،گرونی ،فساد اقتصادی ودزدیهای کلانی که از مردم میشه...........

    • ناشناس

      هنوز ماجرای کلاه برداری شرکتی که نماینده فروش فیات سینا در ایران بود در خاطره ها زنده است

    • بی کار

      به داد فقرا برسین نه به داد داف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج