۷۳۹۴۱۸
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

نخریدن خودرو باعث کاهش قیمت می‌شود

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: راه‌اندازی کمپین نخریدن کالاهایی که مشمول افزایش قیمت شده‌اند، باعث ارزانی در همه آنها نمی‌شود، بلکه در کالاهای غیرضروری و خودرو در یک بازه زمانی کوتاه تاثیرگذار است و باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود اما طلا و ارز اینگونه نیست.

خبرگزاری ایسنا: نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: راه‌اندازی کمپین نخریدن کالاهایی که مشمول افزایش قیمت شده‌اند، باعث ارزانی در همه آنها نمی‌شود، بلکه در کالاهای غیرضروری و خودرو در یک بازه زمانی کوتاه تاثیرگذار است و باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود اما طلا و ارز اینگونه نیست.

در پی راه اندازی کمپینی از سوی برخی سلبریتی‌ها برای نخریدن کالاهایی که مشمول افزایش قیمت بی رویه و گرانی شده‌اند که بازه زمانی یک ماهه نیز برای آن در نظر گرفته شده و مردم نیز تاحدودی از آن استقبال کردند، بسیاری از کارشناسان و مسئولان درباره آن اظهارنظر کرده‌اند و پدرام سلطانی - نایب رییس اتاق بازرگانی ایران - نیز در این باره به ایسنا گفت: تاخیر و نخریدن کالاهایی که مشمول افزایش قیمت و گرانی می‌شوند، در برخی از گروه‌های خاص می‌تواند در مقطعی کوتاه پاسخگو باشد اما برای همه کالاها جواب نمی‌دهد.

وی افزود: در کالایی مانند خودرو و دیگر کالاهای غیرضروری می‌تواند نخریدن در بازه زمانی کوتاه مثلا یک ماهه پاسخگو باشد و با کاهش تقاضا التهاب بازار را برطرف کرد و حتی باعث کاهش قیمت‌ها شد اما نخریدن کالاهای دیگر مانند سکه و ارز هیچ ارتباطی به کاهش قیمت آنها و حل مشکلاتی مانند تورم ندارد.

سلطانی اظهار کرد: تجربه نشان داده نخریدن کالاهایی مانند سکه و ارز باعث می‌شود که گروهی از خریدن آن اجتناب کنند و گروهی دیگر به بازار هجوم آورند و نتیجه افزایش قیمت‌ها در این بخش‌ها باعث می‌شود آن گروهی که اجتناب کرده بودند، خود را از بقیه عقب می‌بینند و به بازار هجوم آورند؛ بنابراین مجددا قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران گفت: در شرایط کنونی اقتصاد ایران افزایش قیمت و گرانی بسیاری از کالاها، تورم تقاضا نیست، بلکه تورم هزینه است؛ بنابراین در شرایطی که گرانی ناشی از تورم هزینه باشد، نخریدن درمان آن نیست و حتی می‌تواند اثر منفی بگذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سزای گرانفروش نخریدن است.. این سخن حکیمانه از بزرگان است.حالا هی کارشناسی کن ...تازه اگر مردم هم بخواهند اجناسی بخرند...پولی ندارند...یکسری سود جو و فرصت طلب.آقازاده...دلار و طلا .می خرند. کمیاب می شود..بعد این حرام لقمه ها با قیمت نجومی میفروشند. این وطن فروشها

    • بدون نام

      فقط یک مسئول می تونه اینو بگه که قصدش افزایش قیمت ها و بدبخت کردن مردمه. ما اگه لازم بشه تا شش ماه یا یکسال دیگه هم کالای غیر ضروری نمی خریم تا قیمت ها به حد دلخواهمون پایین بیاد. چی فکر کردی عمله؟!!!

    • منوچهر مرادی

      ارز وسکه کالا نیستند خرید این دوقلم تبدیل دارایی جهت حفظ،ارزش است

    • حسین

      اگر مردم خودرو نمی خرند فقط برای افزایش قیمت نیست نه به کیفیت هم است‌

    • مهدی

      همین که خودرو سازهای داخلی برشکست کنن و برن
      و خودرهای خارجی بدون گمرکی با معادل دلاری که در دنیا فروش میرن در ایران فروش برن اونوقت خودرو پنجاه میلیون میشه بیست میلیون

    • بدون نام

      آقای سلطانی بنده با نظر شما کاملا مخالفم .افزایش قیمتها بایستی متناسب با تورم و سطح درآمد طبقه متوسط و فقیر جامعه باشد به نطر بنده این کمپین بایستی ادامه داشته باشه تا کاهش قیمتی واقعی نه کاذب

      پاسخ ها

      • رفیقی

        نه فقط خودرو حتی اقلام خوراکی نخریم به مشاهده خراب شدن نایین میاد
        یعنی واقعا نخرند تا مدتی
        بلند

    • بدون نام

      هیچ کس نباید خرید کند

    • بدون نام

      یعنی ارتش بیست میلیونی حریف کسانی که دارن خودرو رو گرون میکنن نمیشه؟

    • بختیاری

      اگر مردم به همین وسیله ایکه دارند قانع باشند وخودرو صفر نخرند قیمت کاهش می آید
      در چین مردم جهت گران شدن بنزین سه ساعت خودروها را در خیابان رها کردن قیمت به جای خودش امد

    • بدون نام

      عمرا ارزون بشه با نخریدن.قیمت مواد اولیه بالا رفته.خودرو ساز نمیتونه زیر قیمت تمام شده جنس بفروشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج