جاباما
۷۳۹۸۰۰
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با ابعاد کوچک

چه به طراحی های مینیمالیستی علاقه داشته باشید و چه طرفدار قرار دادن عناصر مختلف دکوراتیو در فضای اطرافتان باشید، می توانید اتاق نشیمن کوچک خودتان را به گونه ای طراحی کنید که بزرگتر از ابعاد واقعی خودش به چشم بیاید. برای این منظور کافی است برخی نکات را رعایت کنید و در چیدمان وسایل اتاق دقت و توجه کافی به خرج دهید.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: چه به طراحی های مینیمالیستی علاقه داشته باشید و چه طرفدار قرار دادن عناصر مختلف دکوراتیو در فضای اطرافتان باشید، می توانید اتاق نشیمن کوچک خودتان را به گونه ای طراحی کنید که بزرگتر از ابعاد واقعی خودش به چشم بیاید. برای این منظور کافی است برخی نکات را رعایت کنید و در چیدمان وسایل اتاق دقت و توجه کافی به خرج دهید.

مرتب بودن محیط

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با ابعاد کوچک

یک دکوراسیون ایده آل برای اتاق نشیمنی با فضای کوچک باید چنین ویژگی هایی داشته باشد: تمیز، مرتب، همراه با به کارگیری رنگ های خنثی و مبلمان مختصر و مینیمالیستی. این نوع دکوراسیون، سبک و خلوت به نظر می رسد، و بدون آنکه کسالت بار باشد، می تواند برای قرار دادن عناصر دکوراتیو شخصی کننده فضا، مناسب به نظر برسد.

مبلمان محدود و مختصر

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با ابعاد کوچک

کوچک بودن اتاق نشیمن و محدود بودن فضایی که در اختیار دارید، به معنی استفاده نکردن از کاناپه و مبلمان نیست. بایستی در چنین شرایطی با دقت بیشتری به انتخاب مبلمان بپردازید و تا حد زیادی به ابعاد و اندازه های آنها توجه داشته باشید. استفاده از کاناپه ای ساده، با ظاهری مرتب و بدون پیچیدگی های خاص، به رنگ روشن، بهترین گزینه برای فضاهای کوچک است. بهتر است در کنار کاناپه ای که تهیه می کنید از مبل های کوچک و جانبی استفاده نکنید و تنها به همان کاناپه بزرگ و اصلی بسنده نمایید.

مشخص کردن کاربردهای مختلف در فضا

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با ابعاد کوچک

وقتی محیط اتاق نشیمن شما کوچک باشد، مشخص کردن فضاهای مختلف و کاربری های متفاوت هرکدام از بخش ها، اهمیت ویژه ای می یابد. جدا کردن هریک از این قسمت های اتاق، باعث می شود فضای کلی که در اختیار دارید، بزرگ تر به نظر برسد. می توانید از مبلمان، میز ها و حتی فرش و کفپوش ها برای جدا نمودن ظاهری اتاق استفاده کرد. به عنوان مثال با استفاده از یک میز غذا خوری در گوشه ای از اتاق، و قرار دادن کاناپه در بخشی دیگر، محل نشستن و دورهمی های خانوادگی از محل صرف غذا جدا خواهد شد، و این مسئله کمک بزرگی به برنامه ریزی شما برای دکوراسیون اتاق نشیمن خواهد کرد.

استفاده از وسایل تیره رنگ

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با ابعاد کوچک

در یک اتاق نشیمن با ابعاد کوچک، استفاده از وسایل و مبلمان ساده با رنگ های تیره، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. اما روش های مختلفی برای انتخاب مبلمان مناسب مبلمان با رنگ های تیره وجود دارد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید، این است که نور طبیعی محیط را در کنار رنگ روشن دیوارها و کفپوش ها به کار بگیرید و این ترکیب را با استفاده از مبلمان تیره رنگ و ساده ای که از هر نوع پیچیدگی خاصی به دور است، تکمیل کنید. همچنین استفاده از رنگ آبی در چنین شرایطی، به برقراری تعادل لازم در فضا بسیار کمک خواهد کرد.

استفاده بهینه از فضا برای نگهداری از وسایل

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با ابعاد کوچک

در اتاق های نشیمن با ابعاد کوچک، فضایی برای نگهداری از وسایل و قرار دادن ملزومات جانبی، معمولا نادیده گرفته می شوند و یا به حداقل می رسند. سعی کنید در صورت امکان برای اتاق نشیمن خود، کمدهایی را در نظر بگیرید که ازتفاعشان از زمین تا سقف است و به اندازه کافی جادار هستند. همچنین به کارگیری میزهایی در کنار مبلمان که دارای کشو و فضای نگهداری از وسایل هستند نیز کمک بسیار خوبی به دکوراسیون ایده آل اتاق نشیمن خواهد کرد.

از بکارگیری رنگ ها هراس نداشته باشید

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با ابعاد کوچک

اگر به استفاده درست از رنگ ها در طراحی دکوراسیون آشنایی داشته باشید، می توانید از رنگی خاص در دکوراسیون اتاق نشیمن هم استفاده نمایید. سعی کنید حداکثر دو یا سه رنگ را به طور غالب در طراحی فضای کلی اتاق به کار ببرید و یا از یک رنگ خاص به عنوان پایه رنگی اصلی در دکوراسیون استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید مبلمان اتاق و کف آن را به شکلی کاملا ساده و با رنگ های خنثی انتخاب کنید، سپس با قرار دادن یک یا چند المان اصلی دکوراسیون با رنگی خاص همچون نارنجی پرتقالی، طراحی کلی فضا را تکمیل نمایید.

قید و بندهای رایج در طراحی دکوراسیون را کنار بگذارید

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با ابعاد کوچک

معمولا در اتاق های نشیمن با فضای محدود، مبلمان اصلی در مقابل دیوار قرار داده می شود و بقیه وسایل هم در جلوی آن چیده می شوند. اما می توانید این اصول رایج را تا حد زیادی نادیده بگیرید. در صورت امکان کاناپه خود را با فاصله از دیوار قرار دهید و در پشت آن، میزی با پهنای کم، یک قفسه دارای چند طبقه، یک کمد جادار، و یا یک بوفه تزئینی بگذارید. بهتر است در فضاهای کوچک، از میزهای شیشه ای استفاده کنید. به کارگیری این نوع میزها باعث می شود که محیط اتاق نشیمن بزرگتر به نظر برسد.

استفاده از تمام وسایل ضروری برای اتاق نشیمن

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با ابعاد کوچک

کوچک بودن فضا به این معنی نیست که باید از وسایل ضروری اتاق ها صرف نظر کنید. بنابراین سعی کنید تمام موارد لازم را به بهترین شکل و با طراحی های بهینه به کار ببرید. به عنوان مثال می توانید از صندلی های بدون دسته استفاده کنید و یا مبلمانی با ابعاد کوچک تر را انتخاب نمایید و تمام این وسایل را حول یک نقطه کانونی مشخص، به عنوان مثال در اطراف شومینه بچینید.

از قفسه های مرتفع استفاده نمایید

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با ابعاد کوچک

فرقی نمی کند که از چه نوع قفسه هایی و برای قرار دادن چه وسایلی استفاده کنید. اگر می خواهید فضای کوچک و محدود اتاق نشیمن شما، بزرگتر به نظر برسد، سعی کنید از کمدها و قفسه هایی استفاده کنید که تا جای ممکن مرتفع و بلند باشند. چنین المان های مرتفعی، حس بلند بودن سقف، بزرگتر شدن فضا و جادار بودن اتاق را منتقل می کنند.

کفپوش اتاق را به رنگ روشن انتخاب کنید

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با ابعاد کوچک

اگر بخشی از اتاق نشیمن دارای کفپوشی به رنگ روشن باشد، فضایی که در اختیار دارید روشن تر و بزرگتر به نظر خواهد رسید. این ویژگی به خصوص در زمان هایی که از مبلمان چوبی و با رنگ تیره استفاده می کنید، بیشتر به چشم خواهد آمد. از فرش ها و قالیچه هایی که ابعادشان کوچک تر از فضای مبلمان ها است، اجتناب کنید. سعی کنید مبل ها و صندلی ها را دور قالیچه ای که روی زمین پهن می کنید بچینید.

به کارگیری وسایل چند منظوره

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با ابعاد کوچک

استفاده از وسایل چند منظوره در فضاهای کوچک، شما را از داشتن ملزومات بیشتر و در نتیجه پر کردن محیط اتاق، بی نیاز می کند. برای این منظور در تهیه و خرید میزها و مبلمان خود خلاقیت بیشتری به خرج دهید و تا جای ممکن سعی کنید تمام المان های دکوراتیو را به نحوی انتخاب نمایید که بتوانید استفاده های متفاوتی از آنها داشته باشید.

نصب پرده های بلند

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با ابعاد کوچک

اگر از داشتن پنجره های بلندی که از سقف تا زمین نصب می شوند، بی بهره هستید، از پرده های کوتاه و هم ارتفاع با پنجره های کوچک استفاده نکنید. پرده هایی که برای اتاق نشیمن خود در نظر می گیرید را به گونه ای انتخاب کنید که از بالاترین ارتفاع نصب شوند و تا کف اتاق امتداد داشته باشند.

به کارگیری آینه در اتاق نشیمن

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با ابعاد کوچک

فراموش نکنید که وجود آینه در اتاق ها باعث بزرگ تر جلوه دادن فضا می شود. سطوح دارای بازتاب نوری، و به خصوص آینه ها، علاوه بر افزایش دید محیطی، موجب روشن تر شدن اتاق ها می شوند. ابعاد آینه ها می توانند خیلی بزرگ باشند و روی دیوارها نصب شوند، اما استفاده از آینه هایی با ابعاد کوچک هم به اندازه خودشان تاثیر مثبتی در دکوراسیون اتاق نشیمن خواهند داشت.

استفاده از نقوش نواری و رنگ های خاص برای دیوارها

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با ابعاد کوچک

نقوش عمودی همچون طرح های نواری و راه راه برای دیوارها، می توانند چشم ها را به گونه ای فریب دهند که ارتفاع سقف اتاق بلندتر به نظر برسد و فضای بصری آن را گسترش دهند. همچنین به کارگیری یک رنگ خاص و منحصر بفرد در بخشی از اتاق هم می تواند توجه ها را در نقطه ای خاص متمرکز نماید. اگر اتاقی که در اختیار دارید، دارای عرض کمی است، استفاده از نقوشی که به طور افقی طراحی شده اند، در راستای کم عرض اتاق، می تواند ابعاد آن را بزرگ تر از حالت معمول به نمایش بگذارد.

استفاده از مبلمان دارای پایه

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با ابعاد کوچک

مبل ها و صندلی هایی که از سطح زمین ارتفاع دارند و دارای پایه می باشند، باعث می شوند که کف اتاق جدا از سطح زیرین وسایل به نظر برسد و همین مسئله به بزرگ تر دیده شدن ابعاد اتاق نشیمن کمک خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج