جاباما
۷۴۰۲۴۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تابستان گرم با چاشنی موسیقی

اجراهای امید حاجیلی، بابک جهانبخش، شهرام شکوهی، مهدی جهانی، فرزاد فرزین، گروه بیکران، آنسامبل کارگاه موسیقی باروک و... گلچینی از کنسرت‌های تابستانی را شامل می‌شود.

هنرآنلاین: فصل گرم تابستان آغاز شده است و اغلب مردم مشغول برنامه‌ریزی برای تعطیلات هستند. اگر تمایل دارید در این شب‌های داغ با ریتم و موسیقی خاطره‌سازی کنید حتماً این گزارش را تا پایان دنبال کنید.

تابستان گرم با چاشنی موسیقی

کنسرت "ترانه‌های قدیمی" در تالار وحدت

کنسرت "ترانه‌های قدیمی" یا "اولد سانگز" با اجرای قطعاتی از خوانندگانی چون الویس پریسلی، فرانک سیناترا، گروه‌های آبا و بانی‌ام، لئونارد کوهن، شارلز آزناوور و … توسط گروه کُر آوای ماهان، گروه کاما و ارکستر پاپ-کلاسیک که در دی‌ماه سال گذشته نیز در سالن آفتاب ایوان شمس به روی صحنه رفته بود، امسال نیز با استقبال ویژه‌ی مخاطبین مواجه شده است.

گروه کُر آوای ماهان به رهبری نیما فاتحی که کسب رتبه‌های اول و دوم در دو دوره از جشنواره موسیقی فجر و همچنین کسب دیپلم‌های افتخار نقره و برنز در مسابقات جهانی را در کارنامه خود دارد در تمامی بخش‌های این کنسرت حضور دارد و در کنار آن‌ها گروه پاپ کاما به سرپرستی فرهاد میرمحمد صادقی و گروهی از نوازندگان ارکستر سمفونیک به اجرای قطعات خوانندگان معروف دهه‌های ۵۰ تا ۷۰ میلادی خواهند پرداخت که توسط نیما فاتحی، فرهاد میرمحمد صادقی و محمد حقیقی برای این گروه تنظیم مجدد شده است.

محمد حقیقی، پدرام نیک‌نفس و شهره خیری با همراهی گروه کُر خوانندگی قطعات را به عهده دارند. طراحی صحنه و طراحی لباس مخصوص برای تمامی اعضای گروه که یادآور آن دوره زمانی است فضای دراماتیکی به این کنسرت بخشیده و به ارتباط بیشتر مخاطبین با نوستالژی‌های قدیمی دامن خواهد زد.

کنسرت ترانه‌های قدیمی به رهبری نیما فاتحی و سرپرستی فرهاد میرمحمد صادقی در تاریخ‌های 11 و 12 تیرماه ساعت 21:30 در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

تور کنسرت‌های محسن ابراهیم‌زاده از کرمان تا بندر انزلی

محسن ابراهیم‌زاده به‌واسطه انتشار تک‌آهنگ توانست نظر طیف گسترده‌ای از مخاطبان موسیقی را به خود جلب کند و همین امر موجب شد اجراهای او با استقبال فروان مواجه و اولین اجرایش در بهمن‌ماه سال گذشته به خاطر اقبال زیاد از سوی مخاطبان در چند سئانس تمدید شود.

این خواننده در تازه‌ترین فعالیتش تور کنسرت‌های خود را از کرمان آغاز کرد. او بعد از اجرا در کرمان و اصفهان، 12 تیرماه در سالن همایش‌های برج میلاد، 13 تیرماه در سالن شهید آوینی بندرعباس، 21 و 22 تیرماه در سالن آمفی‌تئاتر آوینی بوشهر، 25 تیرماه در مجموعه ورزشی شهرداری قزوین، 26 تیرماه در برج میلاد، 30 تیرماه در سالن کارگران زاهدان، اول مرداد در سالن همای سعادت شهر دلیجان، 3 مرداد در سالن پیامبر شهر آبیک، 4 مرداد در سالن خلیج فارس شهریار، 7 مرداد در سالن گردشگری اکبری میاندوآب، 17 مرداد در سالن امام علی (ع) رودهن و در نهایت روز 24 مردادماه در سالن همایش‌های بندر انزلی روی صحنه می‌رود.

این خواننده در تور یک ماهه خود قطعاتی نظیر شب‌های دیوونگی، این دل رفت، درد دل، نیستی، بارون، تو بگو، غلاف و پای ثابتم و...که تاکنون از طریق فضای مجازی به گوش مخاطبان رسیده را اجرا خواهد کرد.

تهیه‌کنندگی اکثر این کنسرت‌ها بر عهده مهدی کرد است. او در سال‌های گذشته مدیر برنامه و تهیه‌کننده زنده‌یاد مرتضی پاشایی بود، اما پس از درگذشت پاشایی، فعالیتش کمتر شد. او در ادامه با خوانندگانی نظیر مهدی یراحی و مهدی احمدوند هم همکاری داشته است.

کارن زیاری (کیبورد)، سیاوش کریمی‌نژاد (درامز)، مجید ترکاشوند (ساکسوفون)، فارق آزادیان (تار)، آرمان تیرماهی (گیتار بیس)، حسام متولی (پرکاشن)، امید مولودی (گیتار الکتریک) و فرشید حکیمی (کیبورد) اعضای ارکستر محسن ابراهیم‌زاده را به رهبری رضا لمعانی تشکیل می‌دهند.

امید حاجیلی در تهران روی صحنه می‌رود

کنسرت "امید حاجیلی" خواننده موسیقی پاپ 12 و 13 تیرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

حاجیلی که ساز ترمپت را تدریس می‌کند، در این کنسرت علاوه بر خوانندگی ترمپت هم می‌نوازد. این کنسرت روز 12 و 13 تیرماه ساعت 19 و 22 هر دو سئانس برگزار خواهد شد.

طلیسچی با اجرای قطعات جدید روی صحنه می‌رود

علیرضا طلیسچی خواننده موسیقی پاپ روز 13 تیرماه تازه‌ترین کنسرت خود را در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌کند.

طلیسچی که به‌تازگی قطعه "میرم پی کارم" را منتشر کرده است در این کنسرت مجموعه‌ای از قطعات جدید و خاطره‌انگیز خود را اجرا می‌کند. این کنسرت طی دو سئانس به تهیه‌کنندگی مهدی اسفندیار برگزار می‌شود.

این خواننده موسیقی پاپ در ایام جشنواره موسیقی فجر نیز کنسرت خود را در سالن همایش ایرانیان با اجرای قطعات "بگو نه"، "قرار نبود"، "رد داده بودی"، "دقیقه هام"، "نفس کی بودی"، "اتفاقی دیدمت"، "عزیزی" برگزار کرد.

این کنسرت روز 13 تیرماه ساعت 21 در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

سیمین غانم در تالار وحدت به صحنه می‌رود

خواننده ترانه "گل گلدون من" اواسط تیرماه در تالار وحدت برای بانوان کنسرت برگزار خواهد کرد.

خالق قطعه جاودانه "گل گلدون من" در این کنسرت همراه با گروهش متشکل از فروغ فضلی (پیانو)، آزاده شمس (ویولن)، نیلوفر ابراهیمی (فلوت)، آرمینا جعفری (درامز) و سارا احمدی (دف) روی صحنه خواهد رفت.

غانم معمولاً کنسرت‌هایش را با قطعه‌ای در مدح امام علی (ع) آغاز می‌کند که این قطعه در کنسرت اردیبهشت نیز اجرا خواهد شد. وی همچنین در کنار اجرای چند قطعه ماندگار و قدیمی خود چون "گل گلدون"، "مرد من"، "سیب"، "آسمان آبی"، "حلقه"، "گل پامچال" و "بی‌قرار"، چند اثر جدید نیز از ساخته‌های خودش و همچنین یک قطعه محلی را برای بانوان می‌خواند.

سیمین غانم در تازه‌ترین برنامه خود در روزهای 14 و 15 تیر‌ماه از ساعت 14:30 در تالار وحدت شهر تهران از بانوان علاقه‌مند به موسیقی پذیرایی خواهد کرد.

جهانبخش در تهران روی صحنه می‌رود

بابک جهانبخش طی روزهای 14 و 15 تیرماه به همت شرکت "آوای فروهر" در تهران روی صحنه می‌رود.

سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی میزبان اجرای خواننده "من و بارون" و دوستدارانش خواهد بود. طی ماه‌های اخیر قطعه "دیوونه‌جان" با صدای بابک جهانبخش و ویدئوی آن بین مخاطبان موسیقی طرفداران زیادی داشته و احتمالاً قرار است تا پیش از برگزاری کنسرت اثر جدیدی از سوی این خواننده منتشر شود.

این کنسرت روزهای 14 و 15 تیرماه ساعت 19 و 22 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کنسرت آقای بازیگر در سالن میلاد

محمدرضا گلزار بازیگر خواننده موسیقی پاپ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی با طرفداران خود دیدار می‌کند. او در این کنسرت مجموعه‌ای از قطعات قبلی و جدید خود از جمله "دیوونه" را برای مخاطبان می‌خواند. کنسرت گلزار روز پنجشنبه ۱۴ تیرماه در دو نوبت ۱۹: ۳۰ و ۲۲: ۳۰ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌‎شود.

کنسرت تابستانی فرزاد فرزین

کنسرت موسیقی پاپ فرزاد فرزین طی دو شب در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

او طی دو روز 15 و 16 تیر با رپرتواری از بهترین آثار اجراشده و تازه‌اش به دیدار هواداران و مخاطبان موسیقی می‌رود. این اجرا در تاریخ‌های فوق و هر شب در دو سئانس 19:30 و 22 تقدیم مخاطبان خواهد می‌شود.

کنسرت شکوهی در سالن میلاد

شهرام شکوهی 20 تیرماه با اجرای آهنگ‌های جدید در سالن میلاد به صحنه می‌رود. این کنسرت در دو سئانس 19 و 22 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار خواهد شد.

شکوهی که به‌تازگی و بعد از طی دوران طولانی کسالت، از مشکل قلبی بهبود یافته است، از تمدید این کنسرت خبر داد و گفت: در صدد هستیم کنسرت را برای 4 سئانس دیگر تمدید کنیم که جزئیات آن به‌زودی اعلام می‌شود.

شکوهی بعد حمله قلبی که شب دوشنبه 4 تیرماه بر اثر هیجان ناشی از بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و پرتغال داشت، روز پنجشنبه 9 تیرماه از بیمارستان مرخص شد.

گروه صبا محمدی با آثار نوستالژیک روی صحنه می‌رود

این کنسرت با خوانندگی صبا محمدی، سرپرستی ندا بهزاد و به تهیه‌کنندگی محسن اعتمادزاده برگزار خواهد شد.

تهیه‌کننده این کنسرت با اعلام این خبر گفت: مجوز اجرای چندین قطعه معروف از جمله "در این دنیا"، "شهزاده"، "بیا بنویسیم"، "بزن تار" و... اخذ شده تا بانوانی که در این برنامه حضور می‌یابند، شب خاطره‌انگیزی سپری کنند.

این تهیه‌کننده همچنین درباره اعضای گروه اظهار داشت: خانم‌های هنرمندی که قرار است در این کنسرت روی صحنه بروند، همگی دارای تجربیاتی غنی در موسیقی هستند و سابقه اجراها با گروه‌های مطرح مختلف را در کارنامه دارند.

ندا بهزاد (سرپرست گروه، نوازنده درامز)، صبا محمدی (خواننده)، شروین اسعدی‌مقدم (نوازنده پیانو)، آرمیتا سلیمی (نوازنده گیتار بیس)، مه سیما فلاحی (نوازنده فلوت)، مهسا لواسانی (نوازنده تار)، کیمیا نیکپور (نوازنده کمانچه) و مژگان ابوالفتحی (نوازنده پرکاشن)، اعضای این گروه هستند.

این کنسرت روز 26 تیرماه ساعت 21 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

ستاره قطبی به صحنه می‌رود

گروه بانوان ستاره قطبی به سرپرستی بهار ایلچی که تاکنون کنسرت‌های متعددی را برای بانوان برگزار کرده است روزهای 28 و 29 تیرماه ساعت 15 در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت. این کنسرت به چند زبان و توسط چند خواننده برگزار می‌شود و پوریا پیرزاده تنظیم‌کننده قطعات این کنسرت است.

بهار ایلچی، سپیده ایلچی، مهشید مولایی، پگاه ابراهیم، مهرناز دبیرزاده، آرمیتا فهیمی، سحر دزوارئی، پرنا کوه گیوی، آوا منبری، شانیا شهریاری، سارا پارسایی، ثمیلا تحویلداری، نگین رشیدی، کیانا کرمانیان و مینا دریس اعضای گروه ستاره قطبی را تشکیل می‌دهند.

کنسرت تیر‌ماه رستاک حلاج در تهران

کنسرت خواننده موسیقی پاپ آخر تیرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

حلاج در این کنسرت گلچینی از محبوب‌ترین قطعات آلبوم "پاییز سال بعد" به همراه چند تک آهنگ منتشرشده خود را برای دوستدارانش اجرا خواهد کرد.

این کنسرت روز 31 تیرماه ساعت 19 و 22 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

اجرای تابستانه گروه نوشه در تالار وحدت

گروه نوشه به سرپرستی نیوشا بریمانی این بار به خوانندگی بهاره میرزاآقا به اجرای برنامه می‌پردازد.

سرپرست و رهبر ارکستر گروه نوشه ضمن ابراز خرسندی از حضور میرزاآقا عنوان کرد: ما حدود یک سال است که با خانم بهاره میرزاآقا در ارتباط هستیم و از این همکاری رضایت کامل داریم چرا که ایشان از دیده بنده خواننده بسیار حرفه‌ای و توانمندی هستند و شخصیت و اخلاق حرفه‌ای در کار از ایشان سراغ دارم. همه این‌ها باعث شد ما راغب به ادامه این همکاری باشیم. ما در این کنسرت با اجرای قطعات فولک و آثار نوستالژیک در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازیم.

بریمانی در خصوص روند همکاری با خوانندگان این گروه گفت: گروه نوشه پیش از همکاری با آقای احسان کرمی همواره با تعدادی از خوانندگان خانم از جمله بهاره میرزاآقا فعالیت مستمر داشته و در طی سال‌های فعالیتمان، همواره گروه نوشه اجراهایی را ویژه بانوان و همین‌طور مختلط به روی صحنه برده است. به امید خدا پس از ماه‌های محرم و صفر آلبوم گروه آماده انتشار خواهد بود و کنسرت‌هایمان را با قطعات تازه پی خواهیم گرفت.

در این اجرا نیوشا بریمانی به‌عنوان سرپرست، رهبر گروه نوشه و نوازنده کمانچه، بهاره میرزا آقا (خواننده)، مینو قاسم‌پور نوازنده (قانون)، رخساره رستمی (عود)، غزل مهدوی (پیانو)، نیلوفر ابراهیمی (فلوت)، عسل ملک‌زاده (پرکاشن) و مارال خلیلی (دف) همچنین نوازندگان میهمان نگین سریر (پیانو)، غزل آخوندزاده (پیانو)، لیانا شریفیان (نی انبان)، سمیرا مرکب‌سازی (آکاردئون) و گروه هفتاد نفره سازهای کوبه‌ای "سرمست" به سرپرستی عسل ملک‌زاده به هنرنمایی خواهند پرداخت.

کنسرت گروه نوشه به تهیه‌کنندگی پرهام صوفی و شرکت فرهنگی هنری فروغ فلق 12 مرداد ساعت 15 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

نوستالژی رضا یزدانی در برج میلاد

رضا یزدانی پس از مدتی دوری به دلیل ماه مبارک رمضان و پس از آن سفر به روسیه برای حمایت از تیم ملی کشورمان، 30 مردادماه به شکلی متفاوت روی صحنه می‌رود.

او در کنسرت نوستالژی تهران که هم‌اکنون بلیت‌فروشی آن آغاز شده، قطعاتی از آلبوم‌های قدیمی خود را اجرا خواهد کرد از جمله آلبوم "شهر دل"، "پرنده بی پرنده"، "هیس"، "سه‌گانه ساعت‌ها" (ساعت ۲۵ شب، ساعت فراموشی، ساعت‌ها خوابن) و "خاطرات مبهم".

قطعه " عشق ۱۵ سالگی" و دو قطعه جدید که به‌زودی منتشر خواهد شد و همچنین قطعه "پیانیست" که به‌تازگی منتشر شد و مورد توجه هوادارانش قرار گرفت را نیز در این کنسرت اجرا خواهد کرد. ویدئو آرت و دکور متفاوتی برای این کنسرت در حال آماده سازی است.

این کنسرت روز 30 تیرماه ساعت 21 در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

گروه دیاکو آثار قدیمی را اجرا می‌کند

کنسرت گروه موسیقی دیاکو در دو بخش به سرپرستی و خوانندگی علیرضا جعفرزاده در ژانر موسیقی کلاسیک ایرانی اجرا می‌شود.

این کنسرت در دو بخش به سرپرستی و خوانندگی علیرضا جعفرزاده در ژانر موسیقی کلاسیک ایرانی اجرا می‌شود. در این برنامه که در دستگاه‌های سه‌گاه و شور اجرا می‌شود آثاری جاودانه و قدیمی توسط این گروه بازسازی خواهد شد.

اعضای گروه عبارتند از عبدالله رودباری (سنتور)، احسان کلهر (ویُلن)، رضا راستی (عود)، محمدرضا طیار (تنبک).

کنسرت گروه موسیقی دیاکو 13 تیرماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران ساعت 9 شب برگزار می‌شود.

اجرای تابستانی ارکستر سمفونیک تهران

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی، چهاردهم و پانزدهم تیر ساعت 21:30 در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

ارکستر سمفونیک تهران بعد از اجرا در جام جهانی در روسیه، با اجرای آثاری از سرگئی راخمانینوف و آنتون دورژاک در تالار وحدت تهران اجرا می‌کند. در این اجرا، "وکالیز" و "کنسرت پیانو شماره 2" اثر سرگئی راخمانینوف و "سمفونی شماره 9" اثر آنتون دورژاک به اجرا درخواهد آمد.

میترا کوته به‌عنوان سولیست در "کنسرت پیانوی شماره‌ 2" راخمانینوف حضور دارد.

از ویوالدی تا فرسکوبالدی با کارگاه موسیقی باروک

کنسرت آنسامبل کارگاه موسیقی باروک تهران روزهای 22 و 23 تیرماه در تالار رودکی برگزار خواهد شد.

رضا عسگرزاده سرپرست این گروه درباره این اجرا گفت: آنسامبل کارگاه موسیقی باروک گروهی متشکل از نوازندگان علاقه‌مند به موسیقی قدیم اروپا است که با هدف اجرای موسیقی دوره باروک با پایبندی به ویژگی‌های زیبایی‌شناختی این دوره تشکیل شده است.

او ادامه داد: رپرتوار آنسامبل کارگاه موسیقی باروک در این کنسرت شامل آثاری از اوایل دوران باروک تا اواخر این دوران است که با اجرای قطعاتی از آهنگسازان ایتالیایی تا انگلستان و آلمان همچون Frescobaldi, Vivaldi, Purcell, Babell, Telemann همراه خواهد بود.

رضا عسگرزاده و فرهود بیگلربیگی (ریکوردر)، آیدین منعم (هارپسیکورد)، آنار اطاعتی (ویلنسل)، امیرحسین نوروز ناصری و پندار پارسی (ویلن) و ستاره بهشتی (ویولا) اعضای این گروه را تشکیل می‌دهند.

این کنسرت روزهای 2 و 23 تیرماه طی دو شب ساعت 20 در تالار رودکی برگزار خواهد شد.

اجرای داود آزاد در تهران

کنسرت عرفانی داود آزاد با اجرای گلچینی از بهترین آثار این هنرمند تهران برگزار خواهد شد.

رابعه زند قانون، جاوید ابراهیم‌پور نی، جعفر قاضی‌عسگر کوبه‌ای، ‌ سیاوش ولی‌پور قیچک، بیتا قاسمی قیچک‌باس، محسن عبادتی و علیرضا مقراضی کمانچه و امیرمحمد نیک‌منش کوبه‌ای در این کنسرت با آواز داود آزاد همراه خواهند شد. این هنرمند علاوه بر آواز، تار، تنبور و عود نیز خواهد نواخت.

"بی‌نشان"، "هوالاول"، "عشق است"، "عاشقی"، "صنما"، "اثری نیست مرا"، "آن دلبر من"، "می الست"، "شیدا"، "مشق نام لیلی" و چند قطعه‌ آذری برای مخاطبان این کنسرت اجرا خواهد شد.

این کنسرت ساعت 21:30 روز 30 تیرماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

تازه‌ترین کنسرت سالار عقیلی با همکاری علیزاده

تازه‌ترین کنسرت سالار عقیلی خواننده موسیقی ایرانی روزهای چهارشنبه سوم و پنجشنبه چهارم مردادماه ساعت 21:30 به آهنگسازی مهیار علیزاده و کارگردانی هنری رضا موسوی در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.

در این کنسرت که قرار است آثار جدیدی از مهیار علیزاده به علاقه‌مندان موسیقی ایرانی عرضه شود، گروه اجرایی کنسرت به اجرای آثار ماندگار دیگری از جمله "ایران" و "خوشه‌چین" می‌پردازد. این اولین تجربه مشترک اجرای زنده سالار عقیلی و مهیار علیزاده است.

در کنسرت پیش روی عقیلی و علیزاده که هنوز جزییات بیشتری از آن در دسترس مخاطبان و اهالی رسانه قرار نگرفته، مهیار علیزاده به‌عنوان آهنگساز و طراح، بهنام ابوالقاسم نوازنده پیانو و سرپرست آنسامبل، شقایق صادقیان نوازنده فلوت، پیمان حاتمی نوازنده گیتار، مهیار طهماسبی نوازنده ویولنسل، فرشید پاتینیان نوازنده کنترباس، بهتاش ابوالقاسم نوازنده پرکاشن، امیرحسین علیرضایی دستیار آهنگساز به همراه گروه کُر آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

سالار عقیلی طی روزهای اخیر ضمن اجرای برنامه با مجموعه ارکسترهای سمفونیک تهران و ملی ایران در روسیه و اجرای چند برنامه با ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان در هفته فرهنگی ایران و آذربایجان، قرار است طی ماه‌های آینده کنسرت‌هایی را با همراهی حسین خواجه امیری (ایرج) برگزار کند.

کنسرت ناصر وحدتی در تهران

ناصر وحدتی و گروهش در حالی رپرتوار متنوع و جذابی از موسیقی گیلکی را در تالار وحدت روی صحنه خواهند برد که این موزیسین از چرخش جدید نسل جوان و نوجوان گیلان به سمت موسیقی بومی‌شان ابراز شگفتی می‌کند.

وحدتی ضمن اشاره چرخش دور از انتظار نسل نوجوان و جوان گیلان به سمت موسیقی فولکلور گیلکی گفت: آنچه اخیراً در رابطه با موسیقی گیلان شاهد آن هستم بسیار عجیب و دور از انتظار است. واقعاً شگفت‌زده شده‌ام. ‌شادیانه‌های موسیقی گیلکی بیشتر از هر زمان دیگری در بین جوان‌ها و نوجوان‌ها مخاطب پیدا کرده و گروه‌های موسیقی مختلفی در همین چند سال اخیر در گیلان با محوریت موسیقی فولک توسط جوان‌ها شکل گرفته که واقعاً جای خوشحالی دارد.

ناصر وحدتی درباره کنسرتش گفت: ما در ابتدا این کنسرت یک قطعه قاسم‌آبادی را که از ساخته‌های خود من محسوب می‌شود، اجرا می‌کنیم. ما رپرتوار متفاوتی را در این کنسرت در نظر گرفته‌ایم که طی آن در بخش موسیقی بانوان، تشت‌نوازی بانوان را نیز خواهیم داشت.

او در مورد آواز‌های تشت‌نوازی بانوان گفت: زنان گیلانی در خلوت‌های خودشان سازهایی مانند تار و تنبک ندارند و معمولاً با همین لوازمی که دم دستشان دارند مانند تشت و قابلمه، ریتم می‌گیرند و آوازهایی بومی را می‌خوانند. ما سعی کرده‌ایم این بخش از موسیقی بانوان را بازسازی کنیم.

این موزیسین در ادامه گفت: قطعات ما بیشتر در فضای شور و دشتی اجرا می‌شود که آوازهای شالیزار، سه قطعه آوازهای چارواداری، ترانه‌های فولک غرب و شرق گیلان و رشت و سنگر را در برمی‌گیرد.

او همچنین در مورد آوازهای چارواداری عنوان کرد: چارواداری مقامی در موسیقی گیلکی است؛ قبل از اینکه وسایل نقلیه موتوری بیاید چارواداری شغلی بود که عده‌ای با اسب و قاطر، وسایل را جابجا می‌کردند. این‌ها وقتی به جنگل می‌زدند به‌خصوص در شب‌ها آواز می‌خواندند تا اگر حیوان درنده‌ای قصد حمله به آن‌ها را دارد رم کند و خودشان نیز ترسشان بریزد. در واقع آوازهای چارواداری آمیزه‌ای از دلهره و شجاعت بود که هر دو حالت را در برمی‌گرفت.

او در مورد اعضای گروهش گفت: در این اجرا نیما برزگر (تار)، اصغر پور ابراهیمی (نی‌لبک و نی)، کامیار احسان (کوبه‌ای‌ها)، سولماز بزازی (کمانچه)، رؤیا نوری یاوری (همخوان)، نسوه امیدخواه (همخوان)، میترا حسابی (همخوان)، مهرناز نوروزی (همخوان) و آریانا عباسی (همخوان) گروه ما را همراهی خواهند کرد.

کنسرت ناصر وحدتی و گروهش 15 مردادماه از ساعت 21:30 در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.

کنسرت موسیقی آذری در تالار وحدت

کنسرت موسیقی ودود مؤذن، خواننده، نقاش و مجسمه‌ساز اردبیلی روز 19 مردادماه برگزار می‌شود.

این برنامه با هدف ارائه الگویی مناسب و ارزشمند از موسیقی نواحی ایران و با هنرنمایی نوازندگان جوان و پیشکسوت اردبیل و تبریز برگزار می‌شود و در آن، قطعه‌ها و تصنیف‌هایی به‌یادماندنی با تنظیم‌های جدید در مایه‌های شور، بیات شیراز، دلکش و شوشتری به اجرا درخواهد آمد.

ساری گلین، آلاگوزلوم، شیرین یوخو، گوزلره م سنی وگئتمه گئتمه از جمله قطعه‌های معروفی است که در این کنسرت اجرا می‌شوند. سیدبهاالدین خراسانی، دیگر چهره پیشکسوت آواز اصیل آذربایجانی اردبیل، هم در این کنسرت به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

احمد حضرتی و ایرج عبدالرحیمی به‌عنوان نوازندگان تار، سعید محمودیان با کمانچه، ساسان قلی زاده با عود، حجت مبذول با قارمون، جلیل حمیدی با ساز بالابان، علی سروری با کلارینت، علی موسوی با پیانو، مهدی دانشور به‌عنوان نوازنده سینتی سایزر، ائلوین سادات با نقارا، عادل الماسی با قوشانقارا و پیام ترسلی با پرکاشن از نوازندگان گروه خطایی هستند که با ودود مؤذن، خواننده این کنسرت، همکاری می‌کنند.

ودود مؤذن، فرزند هنرمند خاندان مؤذن زاده اردبیلی است که پیش از این نمایشگاه‌های متعدد نقاشی و حجم و کنسرت‌های بزرگ موسیقی را در بسیاری از نقاط جهان برگزار کرده است.

این کنسرت روز 19 مردادماه ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج