۷۴۰۸۵۸
۲۲ نظر
۵۰۰۵
۲۲ نظر
۵۰۰۵
پ

روحانی: به ضرر هیچ کشوری قدم بر نمی‌داریم

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران برای اتحادیه اروپا و سوئیس اهمیت فوق العاده قائل است، چشم انداز روابط تهران – برن را با توجه به توانایی های ایران و جایگاه علمی، فناوری و صلح خواهی سوئیس، بسیار روشن خواند و تاکید کرد:سوئیس دقیق ترین کشور دنیا در تنظیم ثانیه ها است و امروز ساعت همکاری به نفع دو ملت است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهور با بیان اینکه ایران برای اتحادیه اروپا و سوئیس اهمیت فوق العاده قائل است، چشم انداز روابط تهران - برن را با توجه به توانایی های ایران و جایگاه علمی، فناوری و صلح خواهی سوئیس، بسیار روشن خواند و تاکید کرد:سوئیس دقیق ترین کشور دنیا در تنظیم ثانیه ها است و امروز ساعت همکاری به نفع دو ملت است.

روحانی: به ضرر هیچ کشوری قدم بر نمی‌داریم

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در نشست تجار و فعالان اقتصادی ایران و سوئیس که همتای سوئیسی وی نیز حضور داشت، با اشاره به اینکه به ضرر هیچ کشوری قدم بر نداشته و نمی داریم، گفت: برخی دنبال فرا سرزمینی کردن رفتارهای غیر قانونی خود هستند؛ وظیفه ما همکاری در چارچوب قوانین بین المللی، صلح و منافع ملتهاست.

روحانی گفت: برگزاری این جلسه در مقطعی مهم پیام بزرگی دارد و به معنای آن است که ایران و سوئیس مصمم هستند در چارچوب قوانین بین المللی و منافع ملتهای خود، روابط دوستانه تجاری و اقتصادی خودشان را ادامه دهند.

رئیس جمهور افزود: پیام ما از برگزاری این اجلاس این است که ایران و سوئیس در چارچوب منافع دو جانبه و قوانین بین‌المللی روابط خود را ادامه می‌دهند و این اجلاس به معنای آن است که در دنیای امروز یکجانبه‌گرایی در هیچکدام از بخش‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، علمی و زیست محیطی و یا دیگر بخش‌ها راهگشا نیست.

در دنیای امروز با توجه به مشکلاتی که در سطح جهان از لحاظ کمبود مواد اولیه، تغییرات آب و هوایی و نیز بروز ناامنی‌ها در سطح جهان وجود دارد بهترین راه برای تأمین منافع ملت‌ها، ارتباط هر چه نزدیک‌تر دولت‌ها و ملت‌ها با یکدیگر است.

روحانی با اشاره به اینکه اساس سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره تعامل سازنده با جهان است، اظهارداشت: ما در دوران مذاکرات هسته‌ای و پس از توافق برجام به خوبی نشان دادیم که بر هر عهدی که می‌بندیم پایبند خواهیم بود. یکی از ویژگی‌های فرهنگی و ارزش‌های ایرانیان در طول تاریخ حاکم بودن خصوصیات وفای به عهد به عنوان پایه اعتماد در روابط بین ملت‌ها و دولت‌ها بوده و هست.

به دنیا اعلام می‌کنیم که ایران به قوانین بین‌المللی و معاهدات عدم اشاعه پایبند بوده و خواهد بود و همکاری‌های خود را با سازمان‌های بین‌المللی از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور تصریح کرد: به دنیا اعلام می‌کنیم که ایران خواهان روابطی عادلانه، قانونی، صلح‌آمیز و با ثبات با جهان است و در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا خواهد کرد.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه روابط ایران با سوئیس در طول دهه‌های گذشته همواره نشانه و گواه اعتماد دو دولت و ملت بزرگ و متمدن در دو قاره آسیا و اروپا بوده است، خاطر نشان کرد: سوئیس نه تنها در روابط دو جانبه مورد اعتماد ایران بوده، بلکه هرگاه مشکل و اختلافی در روابط ایران با کشوری دیگر پیش آمده، سوئیس همواره یکی از بهترین انتخاب‌ها برای حفاظت از منافع ما بوده و این اعتماد همچنان ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • fm

      بله
      تنها کشوری که مهم نیست ایرانه و تنها مردمی که مهم نیستن ایرانیان

      پاسخ ها

      • سعید

        چرا مهم نیستیم؟

    • بدون نام

      دقت اندازه گیری ثانیه ها در سوئیس ربطی به دولت آن کشور ندارد بلکه مربوط به شرکت های خصوصی در آن کشور است که با همکاری سایر شرکت‌ها در کشور دیگر موفق به ساخت ساعتهای دقیق میشوند . این نکته ای است که بعد از 40: سال هنوز سیاستمدار ما به آن نرسیده است و هنوز دولت ها تاثیر گذار میبیند.

    • بدون نام

      قدم برنمی داری که میدویی

    • بدون نام

      احسن ،علناً اعلام کن ریئس جمهور ،تا کشورهای همسایه عربی ترس شان از ایران بریزد و به دامن امریکا و اسرائیل غاصب پناه نبرند.

    • بدون نام

      تمام کشورهای منطقه از وجود شما نفع میبرند به جز کشور خودمون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آه سردم آه سردم چی بگم ازدل تنگم

    • پیمان

      واقعا عجب شخصیت ایشان دارند که اینقدر توجه بهمه دارند. ایا به سرزمینی بنام ابران هم دارند. فکر نکنم چون اگر این چنین بود با هواپیمای شخصی قبل از سفر به جاهایی که باب دلشون مانند سوییس و اطریش هست یک چند دقیقه هم تشریف میبردند استان خوزستان میشناسید که همانجا که نان و زندگی همه ما از انجاست. ولی افسوس

    • کامبیر

      غیر خودمان

    • بدون نام

      چرا به فکر مردم ایران نیستین در بیشتر کشورها دخالت می کنین تحریم مال اینه

    • بدون نام

      وای بر ملت

    • بدون نام

      الاکشورخودمان ایران

    • اقای چلاغ

      خدایی ی چیز میگه

    • اقای چلاغ

      خدایی ی چیز میگه ادم رو میسوزونه

    • بدون نام

      یخ در سایه اب شود

    • حمدین

      فقط افسوس...

    • بدون نام

      مثلی که روحانی ایران را به عنوان یه کشور قبول نداره

    • اسد

      شما برای بدبختی مردم قدم بر می دارید ولا غیر

    • اسد

      چرا به ضرر مردم ایران قدم بر می دارید

    • بدون نام

      الا ایران

    • سعید

      بله شما ملت شریف ایران را نابود میکنید،

    • بدون نام

      الا ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج