۷۴۰۹۲۷
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

درخواست اتریش برای لغو مصونیت دیپلمات ایرانی

اتریش از تهران خواسته است مصونیت دیپلمات ایرانی شاغل در سفارت ایران در وین را که به دست داشتن در طرح خنثی شده بمب گذاری در اجتماع سالانه منافقین است، لغو کند.

برترین ها: اتریش از تهران خواسته است مصونیت دیپلمات ایرانی شاغل در سفارت ایران در وین را که به دست داشتن در طرح خنثی شده بمب گذاری در اجتماع سالانه منافقین است، لغو کند.

یورونیوز مدعی شد که یک سخنگوی وزارت امور خارجه اتریش در گفتگو با خبرگزاری فرانسه ضمن تایید این مطلب خاطرنشان کرده است که از ایران درخواست شده با برداشتن مصونیت دیپلمات ایرانی دستگیر شده در آلمان موافقت کند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت خارجه اتریش نام این دیپلمات را آقای الف عنوان کرده است.

در پی اعلام دستگاه قضایی بلژیک مبنی بر دستگیری یک دیپلمات ایرانی شاغل در اتریش که گفته می شود در عملیات لو رفته بمب گذاری در همایش سالیانه منافقین در پاریس دست داشته است، سفیر ایران روز دوشنبه به وزارت خارجه اتریش فراخوانده شد. مسئولان وزارت خارجه اتریش درخواست خود را برای برداشتن مصونیت این دیپلمات به سفیر ایران در وین ابلاغ کرده اند.

دستگاه قضایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد در جریان تحقیقات انجام شده در خصوص این طرح عملیاتی چندین نفر از جمله دو تبعه ایرانی تبار بلژیک و یک دیپلمات ایرانی شاغل در اتریش دستگیر شده اند.

دو فرد ایرانی تبار که از آنها به عنوان عاملان اصلی این عملیات نام برده می شود در حالی که ۵۰۰ گرم ماده منفجره استون پروکسید و چاشنی انفجاری در خودروی خود داشتند، در بروکسل از سوی پلیس بازداشت شدند.

درخواست اتریش برای لغو مصونیت دیپلمات ایرانی

دادستانی بلژیک همکاری اطلاعاتی با کشورهای فرانسه و آلمان را دلیل اصلی به نتیجه رسیدن تحقیقات بر روی این پروژه و خنثی سازی عملیات پیش از وقوع آن اعلام کرده است.

خبرگزاری فارس هم در همین رابطه نوشت: سخنگوی وزارت خارجه اتریش اعلام کرد سفیر ایران در وین به وزارت خارجه اتریش احضار و درخواست لغو مصونیت دیپلمات بازداشت‌شده ایرانی به وی تحویل داده شده است.

روز گذشته بلژیک و اتریش، همزمان با سفر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران به اروپا، اعلام کردند پنج نفر از جمله یک دیپلمات ایرانی را به ظن تلاش برای بمبگذاری در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس بازداشت کرده‌‌اند.

بنا بر گزارش رسانه‌ها، دیپلمات بازداشت شده، در سفارت ایران در وین اتریش کار می‌کرده است. وی که در ایالت «بایرن» آلمان بازداشت شده، با حکم «بازداشت بین‌المللی» دستگیر شده و قرار است برای طی روند استرداد به بلژیک، در دادگاهی در «بامبرگ» حاضر شود. این در حالی است که این فرد در صورت صحت گزارش‌ها مبنی بر داشتن روادید دیپلماتیک، از مصونیت برخوردار بوده است.

خبر انتشار دستگیری متهمان به عملیات بمب گذاری در همایش اپوزیسیون ایران در حالی منتشر می شود که حسن روحانی هم اکنون برای گفتگو و تقویت روابط با سران کشورهای اروپایی پس از خروج آمریکا از توافقنامه هسته ای در قاره سبز به سر می برد. رئیس جمهوری ایران ظهر روز سه شنبه با الن برسه، رئیس کنفدراسیون سوئیس دیدار و گفتگو کرد.

درخواست اتریش برای لغو مصونیت دیپلمات ایرانی

دیدار حسن روحانی با رپیس دولت فدرال سوپیس

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه دیروز در واکنش به این سناریوی ضدایرانی جدید، در توییتر نوشت: «چه همزمانی جالبی. همزمان با شروع سفر رییس‌جمهور به اروپا یک عملیات ایرانی افشا و عوامل آن دستگیر می‌شوند. ایران هرگونه خشونت و ترور را در هر مکانی محکوم می‌کند و برای همکاری با همه مقامات ذیربط برای کشف آنچه تنها یک عملیات پلید برای دادن نشانی غلط است، آماده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کارخوبی کردند.بارم از این کارا بکنن.

    • علی ملکی

      اصلا برنامه ریزی نشده بوده، اصلا

    • بدون نام

      این یک توطئه ازسوی خود منافقین کوردل است تا سفر رییس محترم جمهوری را تحت تاثیر قرار دهد منافقین کثیف عددی نیستن که جمهوری اسلامی چنین زحمتی را به خود بدهد سازمان مرده ها ی متحرک بهترین نام برای منافقین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیپلمات ایرانی بوده ؟

    • بدون نام

      اخه بنظر نمیاد همزمان با سفر رئیس دولت کسی حتی با انگیزه انفرادی( انتقام ترورها) حاضر به این جنجال بشه !

    • بدون نام

      هیچکی تو دنیا روی ما حساب نمیکند . بنابراین بی اعتبار شدیم و خواهیم دید که حتی اجازه فرود هواپیماهای حامل مسئولین را هم نمیدهند .

    • بدون نام

      گرچه تروروتروریست منفورندولی برای کشتن شما بزدلان آدم دوست داره هراقدامی بکند...مرگ برمنافقین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج