۷۴۵۰۶۸
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

اروپا از کمک به پناهجویان خودداری می‌کند

سازمان پزشکان بدون مرز شمار پناهجویان جان باخته در یک ماه اخیر در دریای مدیترانه را ۶۰۰ تن اعلام کرد و افزود: اروپا از کمک به پناهجویان سرباز می زند.

خبرگزاری ایرنا: سازمان پزشکان بدون مرز شمار پناهجویان جان باخته در یک ماه اخیر در دریای مدیترانه را ۶۰۰ تن اعلام کرد و افزود: اروپا از کمک به پناهجویان سرباز می زند.

«کارلین کلیگر» رئیس بخش اورژانس سازمان پزشکان بدون مرز در این باره گفت: تصمیم های سیاسی اروپاییان که در هفته های اخیر گرفته شده است، عواقب زیان باری درپی خواهد داشت، اقدامی که موجب غرق مردان، زنان و کودکان در دریای مدیترانه می شود.

وی ادامه داد: این اقدامی ترسناک، غیر قابل قبول است، بهتر است کشورهای اروپایی به جای آن که در راه کمک رسانی های پزشکی و بشردوستانه به پناهجویان و نجات جان آنها، مانع تراشی کنند،دولت ها خدمات جستجو، امداد و نجات پیشگیرانه در دریای مدیترانه انجام دهند.

سازمان پزشکان بدون مرز با بیان این که دولت های اروپایی کاملا در جریان هستند که پناهجویان و مهاجرانی که از لیبی عازم قاره سبز می شوند با چه خشونت ها و سوء استفاده هایی روبرو هستند، افزود: اروپایی ها در صدد هستند، به هر نحوی مانع از ورود پناهجویان به اروپا شوند.

این سازمان حقوق بشری ادامه داد: بخشی از راهبرد، بستن دریای مدیترانه شامل تجهیز، آموزش و حمایت از گارد ساحلی لیبی برای جلوگیری از سفر پناهجویان از این منطقه به اروپا و بازگشت آنان به لیبی است.

این سازمان می افزاید: پناهجویانی که از راه اروپا به لیبی بازگردانده می شوند، باید به بندری امن منتقل شوند که امنیت آن منطبق بر قوانین بین المللی و دریانوردی باشد.

گارد ساحلی لیبی که از حمایت اتحادیه اروپا برخودار است ، در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی حدود ۱۰ هزار پناهجو را در راه اروپا به لیبی منتقل کرده و آن ها را در بازداشت گاه های این کشور نگهداری می کند.

این سازمان هشتم تیرماه گذشته نیز توافق مهاجرتی کشورهای اروپایی را محکوم کرد.

'دونالد توسک' رئیس شورای اروپا در نشست هفتم تیرماه گذشته گفت: سران ۲۸ کشور اتحادیه اروپا در مورد جمع بندی نشست خود از جمله سیاست های مهاجرتی به توافق رسیدند.

هر چند میزان مهاجرت به اروپا کاسته شده است، اما همچنان هزاران پناهجو از راه دریا به سوی اروپا می روند.

آمارها نشان می دهد، در سال جاری میلادی دستکم ۷۸۵ پناهجو در دریا غرق شده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خلاقی

      اون کشوری که این پناهجویان ازش فرار کردن بیشتر باید مسوولیت بخرچ بده نه کشورهای مقصد که دارن دچار دردسر میشن با گندکاری های این کشورهای قراضه

    • بدون نام

      خوب ایران که اینقدر مدافع حقوق پناهجویان هست همه رو بیاره اینجا. یه لقمه نون خالی که ما ایرانیا میخوریم و این زندگی بخور نمیر که دیگه کرایه ی این حرفارو نمی کنه، بیان کنار هم یه لقمه نون میخوریم و منتظر مرگ‌میشینیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج