۷۴۵۸۷۲
۲۰ نظر
۵۰۲۵
۲۰ نظر
۵۰۲۵
پ

آب و برق پرمصرف‌ها، تصاعدی محاسبه می‌شود

وزیر نیرو گفت: ما دوست نداریم با ابزار قیمت، مشترکین آب و برق را جریمه کنیم، اما در صورت تداوم این وضعیت بهای آب و برق مصرفی پرمصرف‌ها تصاعدی محاسبه خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر نیرو گفت: ما دوست نداریم با ابزار قیمت، مشترکین آب و برق را جریمه کنیم، اما در صورت تداوم این وضعیت بهای آب و برق مصرفی پرمصرف‌ها تصاعدی محاسبه خواهد شد.

‌رضا اردکانیان اظهار کرد: ما هم در بخش خانگی و هم به شکل عمومی با در نظر گرفتن شرایط تولید برق و کاهش منابع آب و افزایش دما در شرایط خاص قرار داریم و همه باید همت کنند تا ۱۰ درصد صرفه‌جوئی انجام شده و بخشی از خاموشی‌ها تعدیل شود.

آب و برق پرمصرف‌ها، تصاعدی محاسبه می‌شود

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی بکارگیری دستگاه‌های سرمایشی فشار زیادی را روی سیستم برق ما وارد می‌کند به طوری که امیدواریم هموطنان در مناطق گرمسیر دمای کولر گازی خود را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند تا با توجه به گرمای هوا مصرف برق در این حوزه شرایط متفاوتی را در خاموشی‌ها و قطعی‌های روزانه به وجود نیاورد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه با توجه به اینکه ۲۱ هزار مگاوات از ۵۶ هزار مگاوات بار برق مصرفی روی دستگاه‌های سرمایشی است، تصریح کرد: اگر صرفه‌جوئی در مصرف برق به شکل صحیح و درست انجام شود ما تا آخر تابستان با آرامش و آسایش بیشتری می‌توانیم این روزهای گرم را سپری کنیم.

اردکانیان از مردم کشورمان خواست تا با رعایت موارد مصرف بهینه به ویژه در ساعات اوج بار و با خاموش کردن وسایل برقی خود در این ساعات و استفاده حداقلی از آنها به پایداری منابع برق کمک کرده و به وزارت نیرو و بخش توانیر کمک کنند تا خدمات مناسب و مستمری را به هموطنان ارائه کنند.

وی ساعات اوج بار مصرف برق را ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ اعلام کرد و گفت: مصرف برق در بخش خانگی و صنعت در کلانشرها با توجه به شرایط اقتصادی و گستردگی این مناطق بسیار بالاست و ما در این شهرها با تغییر ساعات کار ادارات و اکیپ‌هایی که در ادارات با هدف پیمایش وسایل سرمایشی دستگاه‌ها مستقر کردیم تلاش می‌کنیم تا مصرف را به نوعی کاهش داده و تعدیل کنیم.

وزیر نیرو افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق را به نسبت سال گذشته یادآور شد و افزود: ما مذاکراتی را با صاحبان واحدهای تولیدی و چاه‌های کشاورزی داشتیم تا نسبت به توقف واحد تولیدی خود در ساعات اوج بار اقدام کنند تا در سایر ساعات برق مصرفی آنها به صورت رایگان محاسبه شود.

اردکانیان اضافه کرد: دو مسئله امسال در کشور در اعمال این خاموشی‌ها و شرایط خاص رخ داده است که اولی مربوط به کمبود تولید برق با توجه به کاهش بارندگی‌ها و در مرحله بعدی افزایش مستمر دمای هوا در شهرهای مختلف است که سبب شده هموطنان بیش از گذشته از وسایل سرمایشی استفاده کنند.

وی گفت: ما با ۵ هزار مگاوات کاهش تولید برق به دلیل کم بارشی‌ها در نیروگاه‌های برق آبی روبرو هستیم و در کنار آن هر یک درجه افزایش دما مصرف ۱۵۰۰ مگاوات برق را در ساعات اوج به نیروگاه‌های ما تحمیل می‌کند که همه این شرایط می‌طلبد تا با یک مدیریت صحیح در مصرف برق همه ملت ایران توجه بیشتری را به این موضوع داشته باشند.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه صرفا با ابزار قیمت نمی‌توانیم مدیریت مصرف را انجام دهیم، اظهار کرد: اگر مشترکان ما به توصیه‌های مسئولان بی‌توجهی کرده و برق و آب زیادی را مصرف کنند به یقین مانند سایر کشورها قیمت تصاعدی را برای آنها محسابه خواهیم کرد.

اردکانیان به تنش آبی کشور و برخی شهرها اشاره کرد و گفت: ما در برخی از شهرهای کشور با توجه به کاهش بارندگی‌ها و افزایش بیش از ۱۰ درصد مصرف آب با تنش آبی روبرو هستیم که تلاش می‌کنیم با راهکارهای مناسب به نوعی این مشکل را برطرف کنیم.

وی در پایان بیان کرد: در حال حاضر از ۱۱۰۰ شهر کشور تعداد قابل توجهی با تنش آبی روبرو هستند که دولت هزار میلیارد تومان برای حل این مشکل در نظر گرفته تا به نوعی این تنش‌های آبی تعدیل شده و با رعایت الگوی مصرف صحیح در این حوزه با فشار کمتری تابستان سخت امسال را سپری کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ع

      بهجهنم سالهاست که جالا بحث مصرف مطرح نبود شما تصاعدی حساب میکردین والانم رسیدیم به این ماجرا شما چه کم مصرفباشه چه پرمصرف سالهسات تصاعدی هستش من که قبض نمیدم اخطارم بیاد نمیدم بعدا الان میگی میخواد بشه تصاعدی اند رتصاعید خجالت اوره بعدا میگن چرا تجمع شده برای اینکه4جارایگانه وبعد شمااز مردم زوردارین هروز خبر بد

    • بدون نام

      شما صادر نکن برقو مثل آب ، برق خودش درست میشه ... 40 سال به مردم میگین صبر ،مقاومت و... خودتون بی لیاقتین مردم باید جورشو بکشن

    • بدون نام

      شاخص پر مصرفی از چه حدی به بعده و چه کسی تعریف می کنه؟ شما؟
      بیش از 80 درصد مردم توان خرج های روزمره را ندارند، پس چرا باید آب و برق اضافی مصرف کنند؟
      فکر نمی کنید این هم از سوء مدیریتتونه که توان گذراندن یک تابستان معمولی را هم ندارید و دائما آب و برق مردم را بدون اطلاع سر ظهر قطع می کنید و آنها را به جریمه نقدی تهدید می کنید
      در اصل، دست پیشو گرفتید که پس نیفتید

    • بدون نام

      شما هم فقط جریمه کنید ولی از اب گل الود ماهی میگیرید خرج تاسیس نیروگاه کنید و مردم را مدام به صرفه جویی دعوت نکنید
      جریمه نرود تو جیب و دیگه بیرون نیاداااااا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو همون جیب میرود
        نیروگاه چی هست که بسازند همونهایی که هست هم از گذشته مونده
        خراب نکنند با این کارهای عمرانی مانند سد گتوند اباد کردن پیش کش

    • امین

      خدا لعنتتون کنه...

    • فرراد شهیدی

      سلام....مردم دارند از گرما می‌میرند ایشان میگوید پول برق پرمصرف ها را تصاعدی حساب میکند .برود پول ساختمانهای آقازاده ها و قصر های خود را تصاعدی زیاد کند.از سر این مردمذچی میخواهید.

    • بدون نام

      تومملکت ما همه چی بطور اتومات تصاعدی حساب میشه.‌شما دیگه زحمت نکش..فقط بلدین حرف ...بزنین..بجای اینحرفا ازحقوق ملت دفاع کنید..نه اینکه اب وبرق وگاز رو مجانی به کشورهای همسایه.هدیه کنید..

    • بدون نام

      روش جدیده برا تیغ زدن جیب مردم،تا کی میخاین دزدی کنید،کاش ایران بدنیا نیومده بودم من قهر خدا گرفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابابخداخرج روزمره رومردم وهمه موندیم چراهمش باتهدید تصاعدی مارامیترسانید ،دیگه چی داریم که بدیم ازبدبختی ملت خدایی خبردارین

    • بدون نام

      برای مسئولین و فرزندانشان هم تصاعدی حساب میشه

      یا از جیب ما حساب میشه

    • بهناز

      قیمت قبض اب با مصرف 60 واحد اب اومده بود 45 هزار تومن این برای فروردین و اردیبهشت بوده ولی الان یه هفتس قبض اومده برای مصرف 120 واحد اب 400 هزار تومن اخه این اب پر از رسوب و الوده اینقدر ارزش داره? بعدشم چجور تصاعدی حساب کردین ? هندسی ? عددی? ....

    • بدون نام

      بله دیگه ازماست برماست ازبی غیرتی بی عرضگی ایرانیاس وقتی بودجه ومنابع کشورشغل کشوربه جای ایران وایرانی وایجادشغل وابادانی برای حدود۱۶ملیون افغانی گشنه عقب مونده کثیف موزی کنه دولت نتیجش این میش ودولت برای چی ازکچامیاراززجیب ملت بدبخت فقیروبیکارواین تعدادافغانی باعث این میش درسال بالای۲۰۰ملیون به هرایرانی ضرربزنن وخداعقل بده به ما ایرانیا وبه قول نمایندگان یعنی چی که بیش از۴ملیون شغل هم وطنانمون افغانیااشغال کردن وچندبرابران توشغلهای دیگه وهمچنین وزیرکارگفته اگه افغانیا برن بیشترمشکلات بزرگ بیکاری وبی ابی درست میش ودرروزفقط بالای۴میلیاردلیترمصرف شون میش ولستانداردجهانی بالای ۱۵۰لیترمصرف هرفردووقتی۱عددگوجه۱۵لیتروسیب زمینی۴۵لیتروخیار۲۰۰لیترو۱کلیوگندم ۳۰۰لیتروگوشت ۸۰۰لیتر مگه افغانیا ازاین چیزهها نمیخورن واگه کشاورزی کم بش مشکل مملکت درست میش ازناچاری بیکاری که باعث شون افغانیاهستن وبیکارکردن

    • بدون نام

      دوباره کیسه دوختن... الان میگن هرکی تو فصل گرما کولر روشن کنه پر مصرفه باید تصاعدی پول بده،از مردم پوا درمیارن،از صادراتش پول در میارن ما هم مثلا نمیدونیم این پولا کجا میره

    • بدون نام

      شما غلط کردی کولر گازی فروختی

    • بدون نام

      خدا همه شما رو لعنت کند

      امیدواریم به لعنت خداوند گرفتا رشوید

      حق ندارید برق مردم را قطع کنید

      حق ندارید

    • م

      حالا خوبه خدا به دادمون رسید هوا تا خرداد ماه خنک بود وگرنه معلوم نیست این از خدا بی خبر ها با ما چه کار می کردن

    • بدون نام

      مردم دیگر به حرفهای شما اعتماد نمیکنند ...

    • محمد

      زمانی که مثل باران از مرزهای کشور کولر گازی غیر استاندارد وارد می شد همه خواب بودند الان که هر ننه قمری چند تا کولر گازی در منزل و مغازه نصب کرده بفکر صرفه جویی ده درصدی افتاده اید اکثر این کولر ها در جاهای نامناسب استفاده می شود در کشور ما مناطق خاص و محدودی هستند که کولر آبی جواب نمی دهد الان کل کشور به این آفت دچار شده است وهمه با فیس و افاده و رفاه طلبی کولر گازی روشن می کنند چه معنی داره برق بقیه ملت نوبتی خاموش بشه با همان افرادی که شعور استفاده درست از برق را ندارند فقط برخورد کنید نیازی به خاموشی نداریم.

    • بدون نام

      جناب وزیر شما بهتر از هر کسی میدانید که تنها ۶ الی ۸ درصد آب مصرفی کشور در بخش شرب خانگی استفاده میشود و مابقی آب کشور در بخش صنعت و کشاورزی مصرف میشود حالا شما ۹۲ درصد را رها کردین به امان خدا و هیچ راهکاری براش در نظر نمیگیرید چون مستلزم هزینه است و باید زیر ساختهایش را درست کنید مثلا در بخش کشاورزی آن را مکانیزه کنید ،اول زمینهای کشاورزی را تسطیح نمایید و بعد آبیاری قطره ای و یا بارانی بسته به نوع کشت . آن موقع است که میبینید با ۳۰ درصد آب فعلی میتوانید همین مقدار در بخش کشاورزی تولید داشته باشید و آن موقع است که میبینید آب کم نداریم که هیچ زیاد هم داریم و دیگر آب تالابها را به بخش کشاورزی نمیدید و آنها هم پر آب میشوند البته اینکار مرد عمل میخواهد و مدیر متعهد که متاسفانه نداریم.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج