جاباما
۷۴۶۴۲۶
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

توضیحات استاندار تهران درباره تغییر ساعت کاری

محمد حسین مقیمی استاندار تهران گفت: سازمان‌هایی که فعالیت‌های خاصی دارند، می‌توانند با دستور بالاترین مسئول خود، ساعت کارشان را تغییر دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان: محمد حسین مقیمی استاندار تهران در رابطه با برخورد با اداراتی که بر اساس بخشنامه استانداری عمل نکرده اند، اظهار کرد: بیشترین میزان تولید برق از نیروگاه های آبی است و امسال به علت کمبود آب پشت سدهای استان تهران، تولید برق از ۹ هزار مگابایت در سال به ۵ هزار مگابایت رسید که ۴ هزارمگابایت برق را صرفه جویی کردیم و چون با کمبود آب پشت سد مواجه هستیم، باید کاهش تولید نیروی برق را به صورت صحیح مدیریت کنیم.

وی افزود: هیات دولت مصوبه ای را به استانداران در استان های مختلف ابلاغ کرد تا در مصرف برق صرفه جویی و آن را مدیریت کنند. به برخی استان ها در مصوبه اول گفته شد که می توانید ساعت کار را تغییر دهید و استان هایی که به ۴۵ درجه رسیدند، می توانند تغییر ساعت دهند.

مقیمی گفت: براساس مصوبه هیات دولت دستگاه های اجرایی مستقر در استان تهران باید ساعت کار خود را تغییر دهند و سازمان هایی که فعالیت های خاصی دارند، می توانند با دستور بالاترین مسئول خود ساعت کار را تغییر دهند.

وی ادامه داد: در همین مصوبه اعلام کردیم که سیستم های سرمایشی بایستی در پیک مصرف در ساعت ۱۳ تا ۱۶ از رده خارج شوند و حداقل استفاده را داشته باشند.

استاندار تهران تصریح کرد: برخی از سازمان ها و دستگاه های دولتی مستقر در استان تهران به خوبی این تغییر ساعت را اعمال کردند و ساعت ۱۴ سیستم های سرمایشی خود را خاموش کردند؛ از طرف دیگر برخی سازمان ها هستند که برق اضطراری دارند و می توانند از این سیستم استفاده کنند و یا از حداقل انرژی استفاده کنند تا ما مجبور نشویم برق خانه ها را قطع کنیم.

وی افزود: در حال حاضر با گرمای شدید مواجه هستیم و باید کمک کنیم که خاموشی منازل به حداقل برسد.

مقیمی گفت: در روزهای شنبه و یک شنبه که این طرح اجرا شد و سازمان ها بهینه مصرف کردند، خوشبختانه تقریبا خاموشی نداشتیم. اگر کارکنان برخی دستگاههای اجرایی دیرتر از ساعت ۶ دیرتر در محل کار حضور می یابند، باید سیستم های سرمایشی و برق دستگاه های خود را خاموش کنند و یا اینکه حداقل مصرف را داشته باشند.

وی ادامه داد: توصیه من به دستگاه های دولتی این است که از ساعت ۱۳ تا ۱۶ حداقل برق را مصرف کنند تا به مردم فشار نیاید. همه دستگاه های دولتی باید در مصرف برق صرفه جویی کنند.

استاندار تهران تاکید کرد: برخی مدارس هستند که کلاس فوق برنامه برگزار می کنند که این مدارس باید ساعت کلاس های خود را تغییر و یا تعطیل کنند، چرا که واقعا با کمبود برق مواجه هستیم.

وی افزود: برای بهینه مصرف شدن برق باید تمام ارگان ها و دستگاه ها کمک کنند؛ به عنوان مثال مصرف برق کولرهای گازی بسیار بالاست و باید این مصارف کم شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دو طرف کشور دریاست این همه منابع نفت و گاز و معدن و ... داریم چه جوری داریم زندگی می کنیم.

    • ح ق

      والا شرکت ما که زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت هست ساعت کاری وکه کم نکردن هیچ مصرف برق وکولرهاراهم بالاتربردن و حتی تا ساعت ۷شب هم پرسنل را سرکارشون نگه میدارن

    • ناشناس

      آیا ساعت ۶ صبح چه کاری ازدست کارمندبعمل می آید تازه درتهران کسی که میخواهد ۶ صبح سرکارحاصرباشد حداقل باید ساعت ۴ صبح از منزل بیرون رود اگر این کارمند یک خانم باشد دراین زمان از منزل خارج می شود با چه میزان ترس ودلهره به سرایستگاه میرسد اگ زن و مرد دریک خانه هم زمان ساعت ۴ از منزل بیرون دوند درحالی که مدارس تعطیل میباشد فرزندان صغیر خودرا چکارکنند آیا بابیدارشدن غضنفر ساعت ۴ صبح موجب مصرف برق نمی شود شما که داد می زنید کار مفید یک کارمند نیم ساعت است حال این دو ساعت ظهر را جزو وقت هدر رفته تلقی کنید

    • دلسوز

      کاربر ح ق 14:15برو خداروشکر کن
      از حقوقت کم نمیشه پسرم 4ماه ازدواج کرده ماهی1400قسط داره ساعت کار کم شده حقوقش شده1200پیدا کنید پرتقال فروش را

    • بدون نام

      واقعا متاسفم که برای این واقعه باید عزای عمومی اعلام کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج