۷۴۷۵۸
۱۴۴ نظر
۶۱۶۳
۱۴۴ نظر
۶۱۶۳
پ

خواندنی‌ترین کتاب‌های دنیا

در این مطلب شما با کتاب‌هایی آشنا خواهید شد که در این ۵۰ سال اخیر بیشترین فروش را در میان آثار ادبی داشته اند و توسط برجسته‌ترین نویسندگان به رشته تحریر درآمده اند.

روزنامه هفت صبح: همه ما دوست داریم که کتاب های خوب بخوانیم اما آیا نام ۹ کتابی را که مردم جهان بیشتر از سایر آثار ادبی خوانده اند، می دانید؟ در ۵۰ سال گذشته چیزی بیش از صدها هزار کتاب منتشر شده و به بازار آمده است اما تنها تعداد کمی از آنها تبدیل به کتاب های محبوب و پرفروش و پرخواننده شده اند.

در این مطلب شما با کتاب هایی آشنا خواهید شد که در این 50 سال اخیر بیشترین فروش را در میان آثار ادبی داشته اند و توسط برجسته ترین نویسندگان به رشته تحریر درآمده اند.

این مطلب براساس آمار کتاب هایی است که منتشر شده و فروخته شده اند وگرنه کتاب هایی هم هستند که تعداد کپی های منتشر شده از آنها بیشتر است اما به این تعداد فروخته نشده اند که خب، طبیعی است این امر نشانگر آن است که تعداد خوانندگان آنها هم زیاد نبوده است.

جیمز چپمن، نویسنده این مطلب خودش رمان می نویسد. چپمن می گوید: «من همیشه یک کتابخوان حرفه ای بود. اصلا نمی توانستم جلوی کتاب خواندم را بگیرم. در نتیجه وقتی موضوع این تحقیق به من پیشنهاد شد خیلی از آن استقبال کردم. برای شخص من خیلی جالب بود که بدانم کدام کتاب ها بیشتر از سوی مردم مورد اقبال قرار گرفته اند.

در این فهرست کتاب های خیلی متفاوتی را پیدا خواهید کرد که هر کدام در یک ژانر نوشته شده اند اما تعداد زیادی از نویسندگان برجسته و واقعا با استعداد را پوشش می دهند. چند نفر از این نویسندگان دیگر در میان مان نیستند اما بیشتر آنها هنوز هم به نوشتن شاهکارهایشان ادامه می دهند.

در این دنیای مدرن که امروز ما در آن زندگی می کنیم همه چیز با سرعت نور جلو می رود و خیلی خوب است که ببینیم هنوز فعالیت هایی مانند کتاب خواندن بخشی از زندگی روزهانه مردم را تشکیل می دهد.

بعد از خواندن این مطلب راحت به صندلی تان تکیه بدهید، عینک تان را بزنید و فهرست خودتان را از بهترین آثار ادبی که دوست شان دارید و بارها و بارها آنها را خوانده اید، تهیه کنید. به این امید که از هر کتاب و نوشته ای که در طول روز می خوانید، لذت ببرید.»

البته معیارهای چپمن برای انتخاب این کتاب ها بیشتر خوانندگان غربی بوده است چون تقریبا تمامی این کتاب ها به جز یکی توسط انتشارات انگلیسی و آمریکایی منتشر شده است و تنها برای کسانی قابل استفاده است که با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند. کتاب تسه یانگ هم که تنها کتاب غیرانگلیسی زبان منتشر شده توسط یک ناشر غربی است به دلیل زیاد بودن تعداد چینی زبانان در دنیا، در این فهرست قرار گرفته است.

۱- ارباب حلقه ها (نوشته جی آر آر تالکین)

«ارباب حلقه ها» یک رمان طولانی سه جلدی تخیلی - اسطوره ای است که واژه شناس مشهور، تالکین آن را نوشته است. تالکین در این کتاب یک جهان کاملا تازه با زبان مخصوص و جغرافیای خاص و نژادهای گوناگون خلق کرده است. این کتاب در واقع تکمله ای بر کتاب قبلی تالکین، «هابیت» است که البته پیچیدگی های کتاب های وی باعث می شود از جهان فانتزی کودکان خیلی دور باشد.

خواندنی‌ترین کتاب‌های دنیا
آثار وی در زمره کارهای ادبی بزرگ دنیا جای می گیرند. «ارباب حلقه ها» منبع اقتباسی برای ساخت یک تریلوژی توسط پیتر جکسون در سینما هم شد. سه جلد این کتاب عبارتند از: «ارباب حلقه ها: یاران حلقه»، «ارباب حلقه ها: دو برج» و «ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه». 103 میلیون نسخه از این کتاب در نیم قرن اخیر فروخته شده است.

۲- نقل قول هایی از کارهای مائوتسه یانگ

کتاب «نقل قول هایی از کارهای مائوتسه یانگ» انقلابی کمونیست مشهور چین به «کتاب کوچک قرمز» هم مشهور است. این کتاب در حقیقت تفسیر شخصی مائو از مردم چین و ایدئولوژی حزب کمونیست چین است. تقریبا تمام مردم چین مجبورند که این کتاب را در خانه هایشان داشته باشند و با محاسبه جمعیت مردم چین، عجیب نیست که این کتاب دومین اثر پرفروش 50 ساله گذشته شده است. 820 میلیون نسخه از این کتاب در این مدت فروخته شده است.

خواندنی‌ترین کتاب‌های دنیا

3- هری پاتر (نوشته جی کی رولینگ)

مجموعه کتاب های هری پاتر شامل هفت سری کتاب فانتزی و تخیلی است که توسط نویسنده انگلیسی، رولینگ به رشته تحریر درآمده است. بخش اعظمی از داستان های هر کتاب در فیلم هایش هم آمده است. مجموعه فیلم های «هری پاتر» هم مانند مجموعه کتاب هایش فروش خوبی داشته اند هر چند از لحاظ هنری، کتاب ها موفق تر عمل کرده اند.

خواندنی‌ترین کتاب‌های دنیا
جالب است که بزرگسالان و بچه ها، هر دو نسل به یک میزان، مجذوب کتاب های «هری پاتر» شدند. این قهرمان تخیلی توانسته بعد از مدت ها نماینده ای از نسل نوجوان در ادبیات داستانی باشد. مجموعه کتاب های «هری پاتر» عبارتند از: «هری پاتر و سنگ جادو»، «هری پاتر و مخزن اسرار»، «هری پاتر و زندانی آزکابان»، «هری پاتر و جاتم آتش»، «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دو رگه» و «هری پاتر و یادگاران مرگ».

ناشران اصلی و اولیه، کتابسرای بلومزبری در انگلستان و انتشارات اسکولاستیک در ایالات متحده هستند. کتاب از آن زمان به بعد توسط بسیاری از ناشران در سراسر جهان منتشر شده است. از این مجموعه تاکنون ۴۰۰ میلیون نسخه فروخته شده است.


۴- کیمیاگر (نوشته پائولو کوئیلو)

«کیمیاگر» سال 1987 منتشر شد و پرفروش ترین کتاب برزیلی در تاریخ این کشور شد. 65 میلیون نسخه از این کتاب بعد از انتشار به فروش رفت و آن را تبدیل به یکی از پرفروش ترین کتاب های تاریخ کرد.

«کیمیاگر» به 67 زبان زنده دنیا ترجمه شد و نامش در کتاب رکوردهای گینس برای بیشترین تعداد ترجمه از کتاب یک نویسنده زنده ثبت شد.

نام کوئیلو نه فقط به عنوان یکی از نویسندگانی که آثار پرفروشی دارد، بلکه به عنوان یکی از موثرترین نویسندگان معاصر در دنیا مطرح است.

خواندنی‌ترین کتاب‌های دنیا

5- کد داوینچی (نوشته دن براون)

رمانی تخیلی که نویسنده آمریکایی دن براون آن را به رشته تحریر درآورده است. کتاب درباره تحقیقات رابرت لنگدان، بعد از پیدا کردن یک جسد در موزه لوور پاریس است. او را کشف می کند که شاید حضرت مسیح (ع) برخلاف روایات ازدواج کرده و صاحب فرزند باشد.

از روی این کتاب هم فیلمی با بازی تام هنکس ساخته شد که البته خیلی مورد تایی واتیکان نبود. از این کتاب ۵۷ میلیون نسخه به فروش رفته است.

خواندنی‌ترین کتاب‌های دنیا

6- فکر کنید و ثروتمند شوید (نوشته ناپلئون هیل)

اسم این کتاب هم کاملا برانگیزاننده است و می تواند محرک قوی برای خواندنش باشد. اینکه چطور با اندیشیدن بتوانیم ثروتمند شویم. این کتاب درباره دستاوردهای شخصی میلیاردر اسکاتلندی - آمریکایی، اندرو کارنیج و تجربه های شخصی وی است. در واقع همه مطالب کتاب الهام گرفته از زندگی کارنیج است و حداقل نشان می دهد برای نویسنده این تجربیات جواب داده چون از کتابش ۳۰ میلیون نسخه به فروش رفته است.

خواندنی‌ترین کتاب‌های دنیا

7- خاطرات آن فرانک (نوشته آن فرانک)

این کتاب اتوبیوگرافیک سرنوشت دختر جوانی را روایت می کند که دو سال به همراه خانواده اش در هلند از دست نازی ها فرار کرده و به صورت مخفیانه زندگی می کردند. آن فرانک همه وقایع آن روزها را در دفتر خاطراتش ثبت کرده بود که بعدا تبدیل به این کتاب پرفروش شد.

خواندنی‌ترین کتاب‌های دنیا
این کتاب امروز یکی از آثار مهم برای کشف نکات کلیدی اتفاقات بزرگی است که در قرن بیستم افتاد. از این کتاب تا امروز ۲۷ میلیون نسخه فروخته شده است. یادتان نرود این فهرست قرار نیست بهترین کتاب های نیم قرن اخیر باشد فقط پرفروش ترین هاست.

8- حماسه گرگ و میش (نوشته استفانی مه یر)

اولین سری کتابی است که در این نیم قرن اخیر برای مخاطب جوان نوشته شده است. داستان درباره دختر جوانی است که با یک خون آشام آشنا می شود. این کتاب اکشن و در عین حال رمانتیک است.

از روی این کتاب سری فیلم های «حماسه گرگ و میش» ساخته شده که یکی از پرفروش ترین آثار سینمایی دهه اخیر است هر چند خیلی مورد توجه منتقدان قرار گرفته است.

43 میلیون نسخه از این کتاب فروخته شده و البته بعد از ساخته شدن اولین قسمت سینمایی آن، خوانندگان بیشتری پیدا کرد.

خواندنی‌ترین کتاب‌های دنیا

9- بر باد رفته (نوشته مارگارت میچل)

«بر باد رفته» درام رمانتیک نوشته مارگارت میچل خیلی بیشتر از یک داستان عامه پسند است. کتاب نوشته مهمی درباره جنگ های داخلی آمریکا و خصوصیات مردم در آن سال هاست که شاید از طرف منتقدان ادبی این سال ها به اندازه مردم عادی تحویل گرفته نشده باشد.

خواندنی‌ترین کتاب‌های دنیا
داستان در ایالت جورجیا اتفاق می افتد و زندگی دختری به نام اسکارلت اوهارا را تعریف می کند که در هنگامه جنگ و سنت های جنوبی، زندگی کملا متفاوتی با اطرافیانش را در پیش می گیرد.

کتاب برنده جایزه پولیتزر شد و فیلمی که به همین نام از روی آن ساخته شد یکی از بهترین آثار سینماست که موفق به دریافت جایزه اسکار هم شد. 33 میلیون نسخه از این کتاب در 50 سال اخیر فروخته شده است. فیلم «بر باد رفته» هم یکی از پرفروش ترین آثار تاریخ سینماست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمه

      هری پاتر خیلیییییییییی خوب بود. تمام نوجوونیم با این کتابا حال کردم.
      از کتابای ایرانی هم قصه های مجید خواندنی ترین کتابه.

    • bahari

      ۶ تا از این ۹ کتاب رو خوندم..
      عاشق هری پاتر، ارباب حلقه ها و رمز داووینچی هستم

      پاسخ ها

      • سلطان

        بادرود. کتب مفید و پر کاربرد: تنها راه رسیدن به تکامل و سعادت ابدی و چشیدن لذات واقعی. جلد اول و دوم که ویژه دختران بالغ و مادران گرامی است.
        boo.soltanpanah.ir سایت کتاب.

    • قدرت منصوری

      با سلام لطفا کتابهایتان را از طیق ایمیل در اختیار ما هم قرار دهید تا ما هم بتوانیم از کتابهایتان استفاده کنیم با تشکر

    • مدیسا

      هری پاتر فوق العاده است....من بعد از خوندن هری پاتر به دنیای کتاب فانتزی رو اوردم.....کتاب های ال جی اسمیت و...

    • دنیا

      توپه توپ بود

      ایول بابا

    • یسنا

      رمان بربادرفته قشنگترین کتابیه که تا حالا خوندم

    • آمیتیس

      به جز خاطرات آن فرانک (نوشته آن فرانک)همشو خوندم

      واقعا محشر بودن یکی از یکی بهتر

    • ادي

      من2جلدبربادرفته روخوندم خيلي قشنگه بقيشو پيدا نمي كنم
      كمكم كنيد

      پاسخ ها

      • Zari

        کتاب برباد رفته نوشته مارگات میچل دوجلد هست چند کتابی بعد از مرگ نویسنده نوشته شده ک اثر خودش نیس نویسنده های دیگه داستان رو ادامه دادن که یکیش دو جلده و اسم کتاب اسکارلت هس

    • تپانچه

      از5ساله گیم با هری پاتر بزرگ شدم عالی بود

    • alireza

      هری پاتر حرف نداره
      وبلاگتون از وبلاگای دیگه یه سرو گردن بالا تره

    • nazanin

      رمان بر باد رفته بهترین رمانیه که تا حالا خوندم نمیدونم چرا این قدر عاشق این کتاب شدم. تاثیر زیادی روم گذاشت و تا مدتها بعد از خوندنش تو فکرش بودم.

      پاسخ ها

      • فاطمه

        منم همین طور

      • kiana

        سلام عزیزم این رمان در مورد چیه؟

    • رویا

      لطفا کتابهایتان را از طریق ایمیل در اختیار م بذ
      گذارید.

      پاسخ ها

      • سلطان پناه

        book.soltanpanah.ir سایت کتبی مفید و ارزشمند

    • nahid

      هری پاترخوب بود

    • سمانه

      خوب بوذ

    • نیکتا

      یکی از کتاب های پر خواننده در قرن اخیر با توجه به متن ویکی پدیا کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری هست. اما در خیلی از وبلاگها همین کتابها رو به عنوان خواندنی ترین ها معرفی کرده که البته اینها هم بسیییار عالی هستند. من هری پاتر رو خیلی پسندیدم. جذابیتی که در متن این کتاب وجود داره خارق العاده است . امیدوارم نویسنده ها و هنرمندان در هر شرایطی به کار خودشون ادامه بدن تا اینکه همین طور چنین آثار زیبایی خلق بشه.

    • روژان

      سلام میشه کمکم کنید نمی دونم هری رو بخرم یا بر باد رفته خیلی تخیلی و دوست دارم اما عاشقانه هم همین طور
      Heeellllpppp

      پاسخ ها

      • شيوا

        هري پاتر معركه است . هر كي نخونه ضرر كرده . شك نكن .

      • زهرا

        هری پاتر بهترین و جذاب ترین و فوق العاده ترین کتابیه که تا حالا خوندم واقعا معرکست . هری پاتر هم تخیلیه هم ما جراجویی هم هیجان ان گیز و هم عاشقانه واقعا جالبه .

      • علی

        تنها راه رسیدن به تکامل و سعادت ابدی و چشیدن لذات واقعی بویژه جلد اول را نیز مطالعه نمایید. ادرس سایت : book.soltanpanah.ir

    • سارينا

      خيلى خوب

    • هری پاتریست

      سلام
      من هری پاتر رو خوندم و واقعا از اعماق وجود ازش لذت بردم خیلی معرکه بود!!!فقط اون نکات سیاسیش که بعد فهمیدم خرابش کرد
      نویسنده هری پاتر یه دانشمنده یه عقل کل همینو بس!!!

    • ونوس

      سلااام.چه سایت خوبی. متاسفانه باید بگم هیچ کدوم از اینارو نخواندم .جز جلد اول هری پاتر . من شهريارم کسی میتونه کمکم کنه از کجا کتابارو تهیه کنم.

      پاسخ ها

      • فاطمه

        منم فقط یکی خوندم

      • مژ

        سلام میتونید از نمایشگاه بین المللی تهران با تخفیف بخرید

    • علی

      به نظرمن کتابهای زیادی هستن که اینجا اسمی ازآنها نیست مثل 1-جنگ وصلح -برادران کارامازوف -ابله -جنایت ومکافات -بیگانه -تهوع -محاکمه -صدسال تنهاییی -آناکارنینا -سبکی تحمل ناپذیر هستی -فرانکشتاین -چرااینها نیستن واقعا که مصخره است به نظر من

      پاسخ ها

      • فاطمه

        شاید جز بهترین ها نباشه؟؟؟

      • بدون نام

        من موندم شمایی که توضیحات مطلب رو نخوندید چطورمیاید نظر میزارید؟!
        ابتدای مقاله نوشته شده این کتابها (پرفروش ترینها در جهان" هساتند ،نه بهترینها! اینهایی که شما اسم بردید "بهترینها" هستند

    • باران

      فوق العاده بود

    • محمدرضا

      چند تا از ویژگی های عالی هری پاتر
      1-توصیفات افراد به حد کم و قانع کننده است که آدم میتونه با اضافه کردن نکات ریز صورت اون رو مجسم کنه نه برعکس بعضی از کتابا که اینقدر توصیف میکنن آدم خسته میشه
      2 فضا سازی عالی به قدری که تو رو داخل داستان میبره
      3 راز ها واتفاقات غیر منتظره در داستان
      کم نشدن کیفیت کار در 6 جلد اول. البته جلد هفتمش عالیه ولی چون بع علت دادن صفحات کم به استان یکم ضعیف تره ولی در هر حال عالیه

    • ریحانه

      خری پاتر و خوندم باهاش بزرگ شدم عالیه
      ممنون

      پاسخ ها

      • فاطمه

        خری پاتر ؟

    • فاطمه

      مجموعه کتاب های شرلوک هولمز نوشته ارتور کنن دویل عالیا با این که توی لیست نیستن ولی واقعا خواندنین پیشنهاد میکنم این 4جلد کتاب رو حتما بخونید

      پاسخ ها

      • Roz

        سلام. ۴ جلد داستان بلند هست و ۵۶ جلد داستان کوتاه . حق دارید واقعا عالی بود. هنوز ۲ تا رو پیدا نکردم.سرباز رنگ پریده و عمارت قدیمی شاسکوم!

      • شرلوک

        مجموعه ی شرلوک خیلی عالیه. من عاشق داستان ها و فیلم های ماجرایی، پلیسی و رازآلود هستم. پیشنهاد می کنم هم تابش رو بخونید و هم فیلمش رو ببینید. بازی آقای بندیت مبربچ توی سری جدید شرلو هم واقعا فوق العاده س

    • بدون نام

      من کتابهای زیادی خواندم. اینها به نظرم کتابهای خیلی خوبی اند. پیشنهاد می کنم بخوانید. یکی بیست هزار فرسنگ زیر ریا. ( شخصیت کاپیتان نمو روی من تأثیر زیادی داشت) دیگری مادام بوواری-گوستاو فلوبر. دوسرنوشت- ویلی کالینز. شوهر مدرسه ای- گوارسگی. دنیای شگفت انگیزنو- هاکسلی. یونی کامپ-ایرالوین. کارگران دریا- هوگو. 1984- اورول. خداحافظ گاری کوپر- رومن گاری. فونتامارا- سیلونه. آوای وحش-جک لندن و...

      پاسخ ها

      • عشق هری پاتر

        فقطططططططططططططططططططططط هری پاتر .

      • شرلوک

        از بین کتاب هایی که گفتین، من خداحافظ گاری کوپر از رومن گاری رو خودنم. کتاب خوبی بود. بین کتاب هایی هم که خوندم، بادبادک باز از خالد حسینی و قهوه ی سرد آقای نویسنده از روزبه معین، عقاید یک دلقک از هاینریش بل و دختری در قطار از پائولا هاوکینز و دختری که رهایش کردی از جوجو مویز رو دوست داشتم

    • نرگس

      این کتاب ها البته برترین کتاب ها نیستند. هری پاتر برای نسل کودک و نوجوان حالا کتاب خوبیه کتاب هاش زمانی که ما دوازده سیزده ساله بودیم تو ایران منتشر شده بود یادش بخیر.نویسنده قلم بسیار قوی داشت. ولی کاش کتاب های درست و حسابیم از نویسنده های معروف برای بزرگسال معرفی می کردین. مثلا گرگ و میش از نظر ادبی هم کتاب هاش واقعا آشغالن . اگر بگیم این کتاب ها برای نسل جوان نوشته شده شعور نسل جوان رو به تمسخر گرفتیم

      پاسخ ها

      • محمدرضا

        اول کتاب هیچ ربطی به سن نداره اول باید ببینی از چه سبکی خوشت میاد مثلا اگهخیال پردازی دوست داری ارباب حلقه ها هابیت هری پاتر
        اگر معما گونه دوست داری پو آرو شرللوک هلمز
        بعد شما کاری به مخاطب سنی نداشته باش کار به علاقت داشته باش
        بعد شما اول بگو چه کتابی مثلا برای نسل جوان خوبه؟خوب خیلی ولی بستگی به علاقت داره

      • فاطمه

        شما داری با مسخره کردن از بعضی کتاب ها نظر بقیه رو مسخره می کنی نرگس جون

      • هادی

        به نظرم نرگس داره حرف درستی میزنه چون تند گفت به بعضیها برخورد تو همه دنیا کتابهای تینیجری پرفروشن و معمولا خواص مسخره میکنن حتی تو خود آمریکا. بنظرم اگر کسی علاقمنده یه نگاه کلی به طرز تفکر جوامع غربی مخصوصا آمریکا به مقوله ادبیات و هنر به دست بیاره فیلم لیبرال آرت رو حتما ببینید هم لذت میبرین هم بسیار استفاده میکنید بعدش هن نقدهای تصویری این فیلم دانلود کنید ببینید که بسیار جذابتر میکنه فیلمو

      • شرلوک

        با نظر آقای محمدرضا موافقم. بنظرم به خود خواننده بستگی داره نه به سن و سال. بستگی داره خواننده چه سبک داستانی رو دوست داشته باشه. چه بسا هری پاتر با اون همه طرفدار، به مزاق کسی که اصلا از داستان های تخیلی خوشش نمیاد، خوش نیاد و بالعکس

      • سلطان پناه

        نصيحتي نمايمت بشنو و بهانه مگير / هر آنچه ناصح مشفق بگويدت بپذير.
        ميل رفتن منما اي دوست، دمي با ما باش / بر لب جوي طرب جوي و بکف ساغرگير.
        با سلام و احترام. توصيه مي نمايم کتاب «تنها راه رسيدن به تکامل و سعادت ابدي و چشيدن لذات واقعي/ ج1» را حتماً مطاله نماييد

      • علی

        با درود به شما و رک و با صداقت نوشتن عقیده خود. ایت ادرس سایت کتبی علمی و ابته با داستانهای کوتاه اما فوق العاده آموزنده است. بهترینهای را برای دوستان اهل علم وادب و معرف آرزومندم. سایت کتااب: book.soltanpanah.ir

    • یه عاقل

      بیکارید همه تونا برید فیلم هاشونو ببینید برای مثال فیلم ارباب حلقه ها و هابیت جز ده فیلم برتر تاریخ سینما لقب گرفتند

      پاسخ ها

      • ZEYNAB

        تاثیر مطالعه کتاب با تماشای فیلم کاملا متفاوته،نمیشه مقایسه کرد!

      • فاطمه

        ببخشیدا (یه عاقل) اسمت بانوشتت جور در نمی یاد

      • بدون نام

        اکثر فیلم ها از کتابهاشون ضعیف ترند

      • یاحق

        با درود. توسیه می نمایم بجای فیلم کتب مفید و پرکاربرد : تنها راه رسیدن به تکامل و سعادت ابدی و چشیدن لذات واقعی را حتما و حتما مطالعه نمایید. آدرس سایت کتاب: Book.Soltanpanah.ir

    • نگین

      بربادرفته تاثیر گذار ترین رمانی بود که تاحالا خوندم.رمان هم کم نخوندم.ولی هیچ کدوم به اندازه بربادرفته روم اثرنذاشت.هرچیزی که ازیه رمان میشه انتظارداشت رو داره

    • امین

      سلام...علی از کتاب هایی که معرفی کردی ..صد سال تنهایی ردو خوندم نوشته ی گابریل گارسیا مارکز ....عالیه .عالیه اولین رمان عمرم بود

    • نسترن

      خاطرات آن فرانک اصلا جذاب نیست اونقدر خسته کننده بود که به زور تا وسطاش رو خوندم . دست صهیونیسم تو کار بوده الکی شایعه کردن جذابه فروشش بالا رفته.

    • زینب

      کارتون عالیه.کاش کتابای بیشتری معرفی کنین.

    • حامد

      من رمان زیاد خوندم واقعا هیچ کدوم نتوستند به گرد پای یکی از کتاب های هری پاتر هم برسند هری پاتر عالیه عالی من تا حالا هر کدوم از کتاباش رو سه چهار بار خوندم

      پاسخ ها

      • عشق هری پاتر

        دقیقاااااااااااااااااااااااا فول لایک داری . هری پاتر بهترینه .

    • AMIR121XX

      سلام کتاب های خیلی جالبی بود بخصوص گرگ ومیش ولی کتاب های دارن شان هم بزارید

    • آسمان کاغذی

      من بهترین کتابی که خوندم کیمیاگر بوده.واقعا بهتون امید زندگی میده

    • آوین

      [Forwarded from مرکز برگزیده (همائی)]
      نشر ری را «آوین» عاشقانه ای دیگر از لیلا عبدی را منتشر کرد :
      لیلا عبدی با قصه «آوین» دخترکی که در چهار راه هستی ، بذر عشق برافشاند و جفا درو کرد ، مهمان دل و جان مخاطبان خود شد ...
      عبدی حکایت عاشقانه «آوین» را از حقیقت عریان زندگی با تمام فراز و فرودهایش ، با همه کامیابی ها و ناکامی هایش روایت می کند و در جای جای مسیر هستی ، برای درک تلخی اسارت در سنت های غلط دیرین و پایبندی به تصمیمات خود محورانه و اشتباه ، خواننده را با خود همراه می کند .
      «آوین» مشقِ عشق است و صبر ، قصه امید است و یقین ، داستان زندگی هر دخترکی است که بذر عشق در روحش نهفته شده ، به نم اشکی جوانه می زند ، سبز می شود و چون سپیداری بالابلند ، قد می افرازد و تا دنیا بر جاست به پای عشق ، می ایستد .
      لیلا عبدی همچون همیش ه، خواننده را از برهوت جفا و ناروایی ، به سرچشمه حیات ، که همانا عشق است ، می رساند

      پاسخ ها

      • نفیسه

        با سلام کتاب خوب زیاد هست ولی کتابی که من دگرگون کرد.اندیشه های مارکوس بود

    • محمد

      باسلام بزرگترین و بهترین رمان دنیاازدیدگاه تخیل قوی کتاب ارباب حلقها است که با وسواس زیادنویسنده نوشته شده است بعد از تالکین میتوان نویسنده فرانسوی ژول ورن رابه یاداورد که کتاب های بزرگ همچون 20هزارفرسنگ زیردریا رابه نام اورد

      پاسخ ها

      • فاطمه

        حق با محمد هم است اونم نویسنده ی خوبیه

      • فاطمه

        من چند تا از کتاب هاش رو خوندم

      • زهرا

        من هر دو تا رو خوندم ولی هری پاتر از هردوشون بر تره خانم رولینگ خیلی خوب واقعیت و تخیل رو با هم ادغام کرده و همه هیجانات و احساسات و به خوبی به رشته تحریر در آورده و کاملا عامه پسند و زیباست .

      • بدون نام

        من هنوز ارباب حلقه ها رو نخوندم ولی تصمیم دارم بخونمش اما به جرئت می تونم بگم هری پاتر یکی از بهترین داستان های دنیاست و خوندنش خالی از لطف نیست
        پیشنهاد میکنم حتما اون رو بخونید

    • فاطمه

      عالیییی بود من سریال گرگ و میش هم دیدم توصیه میکنم نگاه کنید به خدا عاشقش می شید

    • فاطمه

      می شه نظر بدید چجوری رمان حماسه گرگ و میش رو بدون سانسور دانلود کنم ممنون می شم از کمکتون

    • فاطمه

      مدیر جون خواهش میکنم زود تر نگاه کن ممنون میشم

    • سمیه

      کتاب کیمیا گر عالیبه توصیه میکنم همه بخونن به خاطر چند بعدی بودن کتاب تقریبا میشه با اطمینان گفت که هر سلیقه ای رو راضی نگه میداره

      پاسخ ها

      • sayed

        بلی شما درست میفرمایید

    • رضا

      من که با هری پاتر حال نمی کنم آموزش فنون جادوگری آنهم به کودکان و نوجوانان چه قابلیتی میتونه داشته باشه کتاب علاوه بر جذابیت ظاهری باید آموزنده هم باشه کارلوس کاستاندا هم خیلی سال پیش جادوگری یاد می داد اما چون متن کتاباش سنگین بود استقبال چندانی ازش نشد پائولو کوئیلو هم مسائل پیچیده عرفانی رو خیلی ساده می گیره اما دن براون با مطرح کردن موضوعات مرموز مسیحیت مشهور شده آیا بهتر نیست بجای این کتابهای بازاری ادبیات کلاسیک قرون نوزدهم و بیستم را مطالعه کنیم هم جذابند و هم آموزنده...

      پاسخ ها

      • عشق هری پاتر

        از نظر شما بله ولی از نظر خوانندگان نه خیر . کتابای کلاسیک خیلی خسته کنندن و هیچ تنوع خاصی ندارن و آدم زود خسته می شه البته من به این نوع کتابا توهین نمی کنم به هیچ وجه چون خودمم بعضی وقتا برای مطالعه آزادم می خونم ولی کتابایی مثل هری پاتر انقدر جذاب و عالی اند که خواننده به راحتی مفهوم رو می فهمه و هیچ وقت خسته نمی شه من خودم بیشتر از صد بار کتابای هری پاتر و خوندم وهمیشه هم برام تازگی داشته اما اگه شما دقت کنی و بهتر معنای شخصیتای هری پاتر و درک کنی می بینی که همه از دنیای واقعی سرچشمه گرفتن مثله آدمای بی خردی که از ولدمورتم عاجز تر و وحشتناک تر ن یا مثل دیوانه سازان که کاملا بال نا امیدی و دل سردی زندگی تداخل دارن و توی دنیای واقعیم تنها راه غلبه بر اونا خاطراتیه که آدم و زنده نگه داشته شما برو از این نظر به هری پاتر نگاه کن هری پاتر فوق العادست .

      • بدون نام

        من کاملا به نظر شما احترام میذارم ولی از نظر من کتاب های کلاسیک خسته کننده هستند و محتوای خاصی ندارند
        اتفاقا هری پاتر به جای آموزش جادوگری به کودکان و نوجوان داره زندگی فردی به نام هری پاتر رو روایت می کنه و این کتاب مجموعه ای از اتفاقات نیست که بینشون نبض زندگی هم بزنه بلکه یک زندگیه که دربینش اتفاقاتی هم می افته.
        پائولو کوئیلو هم با ساده کردن مسائل پیچیده عرفانی باعث فهم آسون تر اونها میشه
        دن براون هم با پیش کشیدن مسائل مرموز مسیحیت خواسته ثابت کنه عیسی مسیح نوادگانی هم داره و در عین ثابت کردن این موضوع کتاب واقعا جالبی رو نوشته که واسه غیر مسیحی ها هم جذابه.
        درمورد آموزندگی هم می تونم بگم هر کتابی در هر جای دنیا نکته های ریزی رو در خودش داره که دقت به اونا باعث یادگیری بیشتر میشه و شما حتی اگه ساده ترین کتاب عالم رو بادقت بخونی میتونی نتیجه ای از اون بگیری. در ضمن کتاب فقط برای یادگیری نیست شما اگه بخوای کتابی رو که هیچ جذابیتی برای هیچکسی نداره ولی پر از مطالب آموزنده هست رو بخونی ، احتمال خیلی زیادی هست که به خاطر کسل کننده بودن هیچ چیزی ازش یادنگیری.
        به هر حال من به نظر شما احترام میذارم اما سلیقه اکثریت کتاب های جدید رو بیشتر از کتاب های کلاسیک میپسنده.

    • ناشناس

      ملت عشق و استادان بسیار زندگی های بسیار از زیباترین کتاب هایی هستن که خوندم

      پاسخ ها

      • منتظر

        البته بهتر از آن کتابی که خوندید، کتاب تنها راه رسیدن به تکامل و سعادت ابدی هستش که واقعاً کتاب خوب و بی نظیری است.

    • محمد

      سلام.من یه رمان عالی به نام جاده ی بی انتهای عشق خوندم که اسم نویسندش یادم نیست ولی واقعا لذت بخش بود.ضمنا نسخه ی ایرانی این رمان زیاد جالب نیست.ممنون

    • هانا

      کتاب دوزخ و نماد گم شده هم فوق العاده هستن (اثر دن براون)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه کتاب های دن براون عالی هستن

      • شادي

        عزيزم تمامي كتاب هاي دن براون فوق العاده هستند

    • Sami Ullah azizi

      من واقعا تشكري ميكنم به خاطر معلومات تان شما ها اثر بخش ترين كساني هستين ممنون .

    • وحيد

      سلام دوستان شما كه خوندين كدوم كتاب از نظر شخصيتي اموزنده بهتري در جامعه دارد تا من بخونم

    • رمان خانه

      سلام
      ممنون از سایت خوبتون.......

    • Atena

      سلام به همگی.لطفا یه رمان معرفی کنید که امید بخش باشه .ممنونم

    • محیا

      هری پاتر که تاج سره بعدش ارباب حلقه ها بهترینه برباد رفته خوبه گرگ ومیش هم بد نیست

    • الیهان

      ممنون از همتون.واقعا با کامنتای خوبتون به من کمک کردین تا بهترینهارو انتخاب کنم.من کیمیا گر و مجموعه کتابهای هری پاترو خوندم و به لطف شما تاثیر زیادی گرفتم.به خصوص کیمیاگر که از نظر من کاملا ایده آل بود
      تحسین برانگیزه که به جای کشتن وقت باارزشتون درمورد کتاب بحث یا حتی مجادله میکنید.از همتون ممنونم

    • کیمیا

      با سلام . ممنون بابت معرفی کتابها. میخواستم بگم من تا حالا به کتاب خوندن عادت نداشتم اما میخوام شروع کنم به خوندن دائم کتاب.
      من توانایی خرید کتاب های گرون رو ندارم. تو تهران کتابخونه ای میشناسید که با هزینه ی محدودتر برای ثبت نام و با امانت گرفتن این کتابای خوب بتونم بخونمشون؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • سلطان پناه

        کتابخانه ملی. و کتاب تنها راه رسیدن به تکامل و.... جلد و اول. کتابی واقعا و انصافا مفید و پرکاربرد برای همه بوِیژه جوناست. در ضمن نام کتاب را میتونی تو اینترنت جستجو و بهتر با این کتاب ارزشمند آشنا بشوی.در این مسیر موفق باشید.

    • مریم

      ممنونم از اطلاعات عالیتون

    • Shahin

      سلام گروه تلگرامی برای نقد و بررسی کتاب دارین ؟ و امکانش نیست تشکیل بدین
      ممنون ازسایت خوبتون

    • الهام

      کتاب کیمیاگر بهترین کتابی هست که توی زندگیم خوندم، ترجمه آرش حجازی- نه پیچیده هست نه لغات قلمبه داره- ساده روان و بی ریا نوشته شده، آفرین به این نویسنده، من گاهی دلم تنگ می شه واسش و هر از چندگاهی مثل یک فیملی که علاقه بهش داری باز از اول این کتاب رو می خونم و هر بار ازش لذت می برم. منو میبره به اعماق رویای زندگیم،

    • بهار

      سلام...ممنونم بابت اطلاعات مفیدتون...پیشنهاد میکنم رمان قلعه حیوانات اثر جورج اورول را حتما مطالعه کنید...موفق باشید

    • امراله

      حتما کتاب سینوهه رو هم بخونید

    • ملول

      غریبه پرستها.فقط کتابهای نسرین ثامنی.

    • ملول

      غریبه پرستها.فقط کتابهای نسرین ثامنی.

    • زینب

      هری پاتر خیلی با حاله مخصوصا هری پاتر و سنگ جادو عالی

    • مهشید

      بچه ها لطفا به من ی رمان عاشقانه معرفی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهرومهتاب

      • بدون نام

        ربه کا خیلی قشنگه ولی خیلی عاشقانه نیست

    • رضا

      فقط بسوی کامیابی ۱ از انتونی رابینز

    • کامران

      کتاب دارن شان (دستیار شبح) نوشته دارن شان. اسم هنری نویسنده از روی همین کتاب بوده. فیلمشم ساختن که فوق العاده مزخرفه و دیدنش حروم کردن وقت به معنای واقعی کلمه است. ولی کتابش فوق العادست. نویسندش نویسنده خیلی چیره دستیه. پیشنهاد میکنم از دستش ندین

    • بدون نام

      به جاي كتاب هري پاتر كتاب ما ادم نمي شيم عزيز نستين هم بخونيد بد نيست

    • بدون نام

      عالی بود ارباب حلقه ها دنیای جدیدی را روم بازکرد.
      این کتاب دریچه ای به گذشته گم شده ماهاست.

    • بدون نام

      چقدررررر نظر. اقایون و خانومای کتاب باز چندتا کتاب خوب میتونین معرفی کنین درمورد رمانای اشغال عشقی یا داستان کلا نباشه. فلسفی .علمی.علم نجوم از اینا

    • Shap oor

      به نظرم ارباب حلقه ها عالیه چون یه دنیای دیگست کلا
      سیلماریلیون هم که کتابیه که خیلی قبل تر از ارباب حلقه ها رو روایت میکنه یکم پیچیدست خوندنش اگه واقعا مهارت دارین در خوندن کتاب سیلماریلیون بسیار بسیار عالیه

    • نیوشا

      عالی بوددد

    • نسرین

      من دو تا از کتابها رو خوندم از کتاب ایرانی هم به تازگی باد به قاصدک گفت خیلی کتاب فوق العاده ایه

    • داستایوفسکی

      من تو کتابای خارجی صد سال تنهایی رو بیشتر می پسندم و در کتاب های ایرانی کویر د.شریعتی.باید به کتاب پایان نامه هم افتخار کنیم درسته که موضوعش به درستی معلوم نیست ولی سعید مبیّن شهیر همین که یک سبک ابداع کرده به نظر من قابل احترامه.کتاب شازده کوچولو کتابی هست که هیچوقت کهنه نمیشه.

    • سارا

      ولی به نظر من تا اینجا بهترین نویسنده ی دنیا آنتوان دو سنت اگزوپری کتاباشم حرف نداره فقط از پرواز شبانه به خاطر ترجمه ی سختش زیاد خوشم نیومد شاید اگه مترجم آقای شاملو بودن استقبال بیشتری میشد

    • شمس

      اگه غیر اینا کتاب خوب دیگه ای میخواین ملت عشق حرف نداره

    • ابراهیم

      پبشنهاد میکنم کتاب وقتی نیچه گریست رو مطالعه کنید منو متحول کرد.

    • بهاره

      قسمتی از هری پاتر رو خوندم خیلی خوب بود .
      اما سوال :کتابهای شازده کوچولو ، بینوایان جزو کدوم دسته از کتاب ها هستند؟
      ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • جوادمیرزاخانی

      خدا رو شکر که نسل اهل مطالعه و لذت خواندن هنوز منقرض نشده از نظراتتون بهره مند شدم کتاب جذابی که خوندم نه پرفروش بلکه خیلی ساده است ولی ارزش خوندن رو داره لذت بینش کلی که بعد از مطالعه اون براتون ایجاد میشه را تقدیم میکنم با عشق سینوهه پزشک فراعنه مصر.

    • ملیحه

      سلام دوستان کتاب باز
      به نظر من بعضی از کتاب هایی ک خاطرات جنگ تحمیلی خودمون رو نوشتن هم خیلی عالی هستن
      مثل کتاب "من زنده ام" نوشته خانم معصومه آباد. عالی هستش

    • سلطان

      سلام به همه ی اهل محله ی کتابخون. به تحقیق شاید هری پاترو ماتر و فاتر و.... که همه اکثرا داستانهای تخیلی هستند و نامربوط با اجتماع و محیط زندگی ما می باشند، امّا یک نکته بسیار مهم را در این گونه داستنها که اغلب بسیار جذاب هستند این است، که واقعاً و بدون تردید تکرار می نمایم، بدون هیچگونه زرهّ ای تردید؛ نویسندگان آنها، ثمره ی استفاده از مطالب ناب کتاب رئال فوق العاده و کم نظیر «تنها راه رسیدن به تکامل و ...» می باشند. قطعاً این کتاب نفیس و ارزشمند که هر انسان (خردمند و با شعوری) را جذب خود نموده و رو ح و جانش را چنان پرورش می دهد که تا نسلهای بعدی تأثیراتش باقی می ماند و آرامش مداوم و لذاتی واقعی را برای خوانندگان گرامی آن به دنبال دارد. نخواندید، حتما بخوانید برای همگان مفید است. این کتاب تمامی مخاطبان خود را در هر سن و جنسی در نظر گرفته و باعث جلب رضایت و خشنودی آنان می شود . برای من که واقعا اینگونه بوده، اگر نامش را جستجو نمایید به راحتی پیدایش می نمایید. تا دیر نشده بررسی و مطالعه اش نمایید. فوق العاده است.

    • سلطان پناه

      از هری پاتر بهتر کتاب تنها راه رسیدن به تکامل و سعادت ابدی و چشیدن لذات واقعی است.

    • رهام @

      سلام به نظر من کتاب پسری با قلب گوسفند خیلی عالی هست. نوجوان هایی که علاقه مند به کتاب های رمان هستند حتما بخونند.

    • الهه

      سلام. لطفا بهم یه رمان جذاب و خوب معرفی کنید برای نو جوان 16 ساله.

      پاسخ ها

      • رضا

        سالار مگس ها

    • امیر

      من تازه خوندن کتابو شروع کردم و یه دنیا حس خوب دارم با کتاب قلعه حیوانات شروع کردم و الان میخوام برم سراغ کیمیا گر بعد هم شازده کوچولو

    • سلطان

      با سلام به خردمندانی که به خوبی و کتاب مفید و مناسب خود مطالعه می نمایند. داستانی زیبا و آموزنده در کتاب «تنها راه رسیدن به تکامل و سعادت ابدی و...» می باشد. که اگر نخوانید حتما ضررش را در زندگی خود می بینید به هر شکلی. پس حتماً یک بررسی در این موضوع داشته باشید.

    • کینگ ارین

      کتاب کیمیا گر نوشته ی پائولو کوئلیو بسیار کتاب خوبی بود زمانی که رفتم از کتاب فروشی بگیرم یکی از مشتری گفت حتما بخون کتاب خوبیه تا یه جایی خوندم به نظرم جالب نیومد و خیلی فلسفی شد اما از چند صفحه بعد بسیار داستان خوبی داشت و همچنین بسیار از این کتاب درس گرفتم الان شروع کردم دوباره بخونم در کل عالیه

    • منتظر

      با سلام . جلد دوم تنها راه رسیدن به تکامل و سعادت ابدی و چشیدن لذات واقعی، واقعاً معرکه است. از نویسنده ی آن واقعاً متشکرم.

    • علی

      دختری درقطار مححشره واقعا عالیه . عاشقانه نیست دخترونه هم نیست نمیتونید فکر کنید اخرش چی میشه حتما بخونید

    • Zahra

      بهترین کتابی که تا حالا خوندم کتاب برباد رفته اس به نظرم شاهکاره از همه لحاظ
      کتاب هایی مثل کوری قلعه حیوانات و شازده کوچولو کتاب هایی هستند ک با کنایه چیزهای بزرگی رو بیام میکنن مثلا قلعه حیوانات از یه جنبه هایی به سیاست خیلی نزدیکه یا شازده کوچولو به اخلاق
      در کل کتاب خوندن یکی از بهترین کارای دنیاس

    • بدون نام

      از بین این کتابهایی که معرفی کردین هری پاتر و کیمیاگر و راز داوینچی رو خیلی دوس دارم و با اینکه ارباب حلقه ها رو نخوندم احساس میکنم باید خیلی قشنگ باشه.
      علاقه مندان به ژانر تخیلی میتونن از کتاب هفت جلدی حماسه نارنیا هم لذت ببرن.
      کتاب ربه کا هم با اینکه موضوع اصلیش عشقه ولی طوری نوشته شده که علاقه مندان به هر ژانری رو راضی نگه میداره و یکی از کتاب های موردعلاقمه.
      اگه هم کتابهای جدید تر و طنز تر رو دوس دارین مردی به نام اوه و مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است رو پیشنهاد میکنم.
      برای علاقه مندان به فلسفه هم کتاب دنیای سوفی و راز فال ورق خوبه .
      کتاب دیوید کاپرفیلد اثر چارلز دیکنز هم یکی از کارهای موردعلاقه منه.
      در کل امیدوارم که فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بیشتر در مردم نهادینه بشه.

    • رضا

      پاپیون،عقاید یک دلقک،مادر،برادران کارامازوف،آناکارنینا،کوری،صد سال تنهایی،یینوایان،شرلوک هلمز،شبهای روشن،کشتن مرغ مقلد،ابله،وداع با اسلحه،سنگ صبور،بامداد خمار،بوف کور،سوشون،بلندی های بادگیر،مسیر سبز،جز و کل(خاطرات ورنر هایزنبرگ فیزیکدان)،تهوع،و.....

      هر کس که کتاب نمیخواند تنها یک باز زندگی میکند
      اما کسی که کتاب میخواند هزار بار زندگی را تجربه میکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کتاب های پیشنهادیتون واقعا عالین
        به همه خوندن این کتاب ها رو پیشنهاد میکنم به خصوص کوری

    • محمود

      چهار اثر نوشته فلورانس اسکاویل شین کتابی هست که خوندنش رو به دوستان توصیه میکنم

    • ساده

      سلام دوستان برای کسی که خیلی علاقه به خواندن داره اما تا به حال فرصت نداشته ضمنا نزدیک به بازنشستگی هست چه کتابی معرفی می کنید... خانمه.. حقوقدان و حسابدار .. در اوان جوانی 4 اثر فلورلنس و بسوی کامیابی آناونی رابینز را خوانده و پراکنده سبنوهه/ ملکه سرخ/ کلیله و دمنه / کو ری خوانده پیشنهادتون برای شروع حرفه ای شدن چیست؟؟؟ با سپاس

    • علت

      بازی تاج و تخت میاد اول لیست چه سریالش چه رمانش
      بعد ارباب حلقه ها و بعد هری پاتر البته فقط رمانش قشنگه چون فیلمش به هیچ وجه جالب و راضی کننده نیست چون اتفاقات اصلی وقشنگش حذف شدن

    • علیرضامحمدپور

      سلام کسی کتاب فکرکنیدوثروتمندشویداثرناپلون هیل وداره البته باترجمه

    • عادل باوی

      اگه واقعا عاشق تاریخ کلاسیک جنگ جهانی هستید و نیمی از اروپا را بشناسید نظر من فقط . کتاب خانواده تیپو. نویسنده :روژن مارتن دوگار

      پاسخ ها

      • فرشته امیری

        سلام علیکم چگونه می توانم که یک داستان واقعی را
        شورو کنم مثلن چیگونه در شورو بنویسم مثلن چطور در صفه اول بنویسم که بسیار دلچسب بنظر برسد

    • بدون نام

      نمایشنامه شیطان و خدا رو پیشنهادمیدم بعدش کار ازکارگذشت هردو اثر سارتر ولی شیطان و خدا یه چی دیگه هست

    • فرشته امیری

      چگونه یک داستان واقعی را شورو کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید اول ی مقدمه خوب بنویسی مثلن اینکه اصلن چ جوری تصمیم ب نوشتن کردی
        بعد دیگع مونده ب خلاقیت خودت مثلن بعضیا یهویی داستان شروع میکنن بعضیا شرو ع میکنن ب توضیح دادن ک ب نظرم گزینه اول بهتره کاش موضوعتو میگفتی تا نظر بهتری بدم
        راستی اگه داستان حرف دل جونا و نوجونا و یا اتفاقاتی ک واسه اونا میو فته بنویسی مورد توجه تر میشه موفق باشی

    • بدون نام

      ب نظر من کتاب های معرفی شده خیلی خوبن ولی من کتاب گورستان نوشته ی نیل گیمن رو معرفی میکنم

    • رضا فرجی

      رمان زیاده.ولی پیشنهاد میکنم کتابای نادر ابراهیمی رو بخونین

    • بهار

      من کتاب ناطور دست و ارباب حلقه ها بیگانه رو خیلی دوست داشتم اما بعد از یه مدت استرس شدید و فشار روحی دلم یه رمان ساده ی عاشقانه میخواست، خیلی اتفاقی برخوردم به یه پیج رمان توی اینستا که بر خلاف انتظارم عالی و خلاقانه بود واقعا به نظرم حتما یکی دو قسمت بخونید ازش، اسمش یک عاشقانه ی پیچیدست، اسم پیجم bookgirl_2a

    • خورشید

      ادواردو.ادواردو .ادواردو .قشنگترین بهترین و زیباترین رمانیه که تا حالا خوندم
      عاشقشم شدیییییییییید....البته به نظرم کتاب سلیقه ایه،آخه من کتاب بی شعوری و از خیلیا شنیدم ولی فقط تونستم تا صفحه 29 بخونم و دیگه نخوندمش ولش کردم
      به نظرم اصلا خوب نبود...برای همین میگم سلیقه ایه مثل موسیقی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج