۷۴۷۵۸۷
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

درخواست هاشمی برای جلوگیری از تاسیس کارخانه اقلام دخانی

وزیر بهداشت در نامه ای به وزیر صنعت خواستار جلوگیری از تاسیس کارخانه جدید اقلام دخانی شد.

خبرگزاری ایلنا: سید حسن هاشمی در این نامه با اشاره به نامه قبلی خود به این وزارتخانه مبنی بر ابراز نگرانی از تاسیس کارخانجات تولید سیگار در کشور و مخالفت با ابتکار عمل صنعت بین‌المللی دخانیات فیلیپ موریس، خواستار جلوگیری از احداث و راه اندازی کارخانجات جدید شد.

وی یادآور شد: در اجرای تبصره ۳ ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنجم توسعه که بر اساس آن دولت مکلف شده بود اقداماتی را برای برقراری توازن تولید سیگار با مصرف انجام دهد، آن وزارت نسبت به راه‌اندازی کارخانجات با ظرفیتی به مراتب فراتر از تقاضای داخل اقدام کرده است.

درخواست هاشمی برای جلوگیری از تاسیس کارخانه اقلام دخانی

وزیر بهداشت تاکید کرده با توجه به پایان یافتن برنامه پنجم توسعه و اقدامات انجام شده در این راستا، ترتیبی اتخاذ شود تا از راه‌اندازی کارخانجات جدید محصولات دخانی در کشور جلوگیری شود و گزارشی از آخرین وضعیت تولید دخانیات و واردات کالای دخانی در کشور، همچنین درخواست جلوگیری از ورود محصولات دخانی نوپدید به ستاد کشوری کنترل دخانیات این وزارت ارسال شود.

هاشمی تصریح کرد: پیشنهاد تولید سیگار مارلبورو در کشور با رسمیت بخشیدن به شرکت بین‌المللی آمریکایی فیلیپ موریس پس از خروج این کشور از برجام و اعمال فشار برای وضع تحریم‌های بین المللی علیه ایران، حاکی از راهبرد مخوف صنایع دخانی در هدف قراردادن سلامت جوانان و زنان و بازار مستعدی برای توسعه این صنعت مرگبار است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تلاش صنایع دخانی برای ورود به بازار ایران که از آن به عنوان «جواهر خاورمیانه» در اسناد افشا شده توسط سازمان جهانی بهداشت نامبرده شده از سال‌ها پیش برنامه ریزی شده بود، اظهار داشت: عوامل این صنایع پس از تصویب قانون جامع کنترل دخانیات، همواره با ابراز نگرانی از بحث قاچاق این محصولات مانع اجرای موثر کلیدی‌ترین راهکارهای کنترل دخانیات شامل افزایش مالیات دخانیات و درج تصاویر هشدار دهنده بهداشتی با ساده‌سازی بسته بندی این محصولات و حذف تعابیر و نمادهای تبلیغاتی شده اند.

هاشمی افزود: بدیهی است رسمیت بخشیدن به صنعتی که برخلاف الزامات کنوانسیون کنترل دخانیات، خود را به عنوان مروج دنیای بدون دخانیات با تولید محصولات بدون دود معرفی می‌کند، در شرایط کنونی کشور زمینه رایزنی، تلاش و حضور این شرکت را برای گسترش مصرف دخانیات در جامعه فراهم می‌کند. با توجه به ایجاد ظرفیت تولید سیگار در کشور در برنامه پنجم، دیگر نیازی به ورود صنایع جدید نبوده و راهکارهای دیگری برای تبدیل وضعیت قاچاق محصولات این شرکت می‌بایست دنبال شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میثم

      لطفاً از تولید ظروف یکبار مصرف و پلاستیک جلوگیری کنید .
      دخانیات به یک نفر و مشکل فوق به طبیعت آسیب می‌رساند
      ... دعا کنید به مقامی برسم خودم مشکلات را حل میکنم ....

    • علی جاده

      ایران اصلا توانایی تولید سیگار را ندارد همین بهمن تمام اجناسش از خارج میاد قبل از تحریم ۱۵۰۰ولی حال ۵۰۰۰هزار تومان ایران هیچ وقت و هیچ زمانی در هیچ مورد خود کفا نخواهد شد چون تنبل هستیم. ضمنا با کدام دلار میخواهی دخانی را وارد کنی؟؟؟؟؟؟؟

    • سعید

      آقای محترم :به فکر سلامت جامعه هستی ویا میخوای سیگارهای که انبار کردی با قیمت گزاف به مردم بفروشی؛این را باید قبول کنید که سیگار یکی از نیازهای اولیه افراد سیگاری هست وسیگار را اکثرا افراد بیکار میکشن ودرآمد چندانی هم ندارن
      لطفا به فکر جیب خود نباشید به فکر افراد کم درآمد هم باشین؛لطفا نرین با بودجه ارزی به قیمت کم که برای دارو هست ،وسایل آرایشی وخودرو وارد کنین!!!
      التماس تفکر

    • محمدرضا بختیار

      جناب هاشمی با این نامه نگاری ها بازار دخانیات را به لجن کشیدید تنها چیزی که در مغازه ها یک قیمت داشت سیگار بود که با ابتکار جنابعالی و مسئولین گند زدید به بازار آن!!!شما چرا راه حلی برای اینهمه خطای پزشکی و هزینه های کمر شکن و نفس گیر درمان بکار نمی گیرید!!!

    • عنقا

      افرین تاسعی داری جلوگیری کن همین طوری سالهایت جوانان معتاد شدن سلامت خیلی مهمه

    • صادقی

      درود بر اقای هاشمی وزیر بهداشت و درمان
      لطفا با تمام قوا جلوی ایجاد کارخانه سیگار سازی را بگیرید.
      مردم تمام قد از شما حمایت خواهند کرد.
      ضمنا موضوع را رسانه ای کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج