جاباما
۷۴۸۷۰۴
۲۴ نظر
۵۰۰۶
۲۴ نظر
۵۰۰۶
پ

چطور «پراید» مشتری دارد؛ «مرغ» ندارد؟!

در حالی که به نظر مردم مواد غذایی به خصوص گوشت و مرغ قیمت قابل توجهی دارد، وزیر کشاورزی از بررسی افزایش قیمت مرغ خبر داده و رئیس اتحادیه فروشندگان هم می‌گوید این افزایش قیمت در جامعه کشش دارد؛ چراکه خودرویی همچون پراید با افزایش قیمت، مشتری و صف خرید دارد اما گوشت مرغ اگر مقداری گران شود، کسی قدرت خرید ندارد!

خبرگزاری ایسنا: در روزهای گذشته محمود حجتی - وزیر کشاورزی - در رابطه با تولید و قیمت گذاری مرغ گوشتی صحبت هایی مبنی بر اینکه افزایش قیمت مرغ در دستور کار قرار دارد، ارائه کرد و گفت: قیمت مرغ در ایران ارزان‌ترین قیمت را در سطح جهان دارد.

این در حالی است که هر زمان که قیمت مرغ روند صعودی به خود گرفته، میزان خرید افراد جامعه در این مسیر صعودی بوده و از سوی دیگر ستاد تنظیم بازار و دیگر ارگان های مسئول به عرضه مرغ های یخ زده رو آورده اند و حال باید دید که برای آنکه جامعه افزایش قیمت مرغ را بپذیرد چه برنامه ای را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

در این رابطه مهدی یوسف خانی - رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی - به ایسنا گفت: افزایش قیمت گوشت مرغ با توجه به شرایط اقتصادی جامعه کشش دارد، زیرا طی پنج سال گذشته قیمت خودرویی همچون پراید از ۱۵ به بیش از ۲۶ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و همچنان مشتری برای آن به لحظه وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر افراد جامعه توان خرید مواد غذایی و مرغ را ندارند جای سوال دارد که چگونه توان خرید خودرویی با افزایش دو برابری قیمت را دارند و حتی صف خرید ایجاد می‌کنند. حال برای مسئولان برای افزایش قیمت مرغ جای سوال مبنی بر توان خرید مردم ایجاد می‌شود.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارزان ترین محصول پروتئینی سفره خانواده ها، گوشت مرغ است که طی پنج سال گذشته افزایش قیمتی به خود ندیده و این در حالی است که قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده برای تولیدکننده با سختی بسیار ۶۰۰۰ تومان است و به اجبار آن را ۵۰۰۰ تومان به فروش می رساند.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی بیان کرد: اگر دولت باور دارد که مرغ یک محصول استراتژیک و تنها کالای دارای پروتئین دار سفره خانواده های قشر متوسط جامعه است باید برای آن بسته های حمایتی درنظر بگیرد.

یوسف‌خانی تصریح کرد: دولت در راستای حفظ قیمت مرغ نباید تولیدکننده را نابود کند، باید برای تولید یارانه در نظر گیرد و یارانه ای که در حال حاضر به شرکت پشتیبانی امور دام ارائه می شود، رانت ایجاد می کند و روندی که از سوی این شرکت مبنی بر اینکه محصول فریز شده ۱۰ ماه پیش را به نصف قیمت عرضه می کند، اشتباه است.

او یادآور شد: دولت می تواند شرکت پشتیبانی امور دام را تعطیل کند و به جای آن به مرغدار اعلام شود که مرغ را به قیمت تمام شده به بازار عرضه کند و در هر کیلوگرم مبلغی به عنوان یارانه از دولت دریافت کند یا در کنار آن تولیدکننده نهاده دامی را به قیمت دولتی ازدولت دریافت کند.

یوسف خانی با تاکید بر اینکه حداقل قیمت منطقی مرغ در شرایط فعلی کیلویی ۹۲۰۰ تومان است، خاطرنشان کرد: هر زمانی که مرغ با افزایش قیمت روبرو می شود مردم از خرید دست می کشند و تولیدکننده برای آن که دچار ضرر و زیان بیش از حد نشود، روند کاهشی قیمت را در دستور کار قرار می دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تامهرماه همین پرایداز۵۰میلیون هم میگذرد درحالیکه بهجای مرغ میتوان بانان هم سرکرد

    • پریسا

      خب پراید هم ندارن که مجورن. چقد زور میگید چقد حسادت ک طمع دارید اگه یه چیز ارزونتربود اخبارش میکنید که در ایران چرا مرغ از همجا ارزونتر هست الله اکبر...

    • عرفان

      ... مردم از روی ناچاری مجبورن برن پرایدو 26 میلیون بخرن چون جایگزین ندارن. حالا چون مردم مجبورن شمام باید هرجور دلت بخواد قیمتو زیاد کنی؟ خب معلومه مردم میخرن چون مجبورن. شما قیمتو بکن کیلویی 20 هزار تومن بازم مردم مجبورن بخرن. مجبوری مردم رو نگین که بازار کشش داره بگین بگین که مردم برن بازم بیشتر از خرج لباسو کفششون بزنن تا بتونن نون شبشون رو گیر بیارن

    • مهرین

      وقتی یک مقام دولتی اینگونه به وضعیت معیشت مردم نگاه می کند و آنرا با خرید پراید قیاس می کند. وای بر کل سردمداران دولتی
      به چه درجه ای از حقارت رسیده ایم که گران می کنند ما هم می خریم تا جایی که دیگر نتوانیم بخریم و ....
      متاسفانه وقتی ارکان اصلی جامعه ترویج بی فرهنگی می کند ما از فرزندانمان چه توقعی می توانیم داشته باشیم ؟!
      خشت اول چو معمار نهد کج
      تا ثریا می رود دیوار کج

    • رفیعی

      قبول کن حرفی که میزنم من چی بگم جامعه بپزیرد یعنی هرسال داری چکش میزنی جامعه مواد غذایی وحاملها ومواد شوینده تازگی دلار سکه وهزار برنامه را دیگه بپذیرد ولمون کنید تازه این خودرو قیمتش بالا رفته مردم گله مندن گه چی کارکنی صادر کنی چرا اینقدر زوردارین بعدا میگن چرا تحمع شده وکارکی بوذه کار خارج بوده ادم سر درد میگیره از حرفهای شما انم که حرف میزنی خودت بروتو خیابان از مردم سوال کن اقای وزیرفیس توفیس

    • بدون نام

      سلام و درورد
      جه استدلال های بی معنی و پرتی رو بیان کردند
      قیمت مرغ چه ربطی به قیمت پراید داره

    • بدون نام

      ملت از بیکاری پراید میخرن مسافر کشی کنن بعد باید قسط پراید رو بدن و پولی بایت خرید مزغ و گوشت و ماهی گرون ندارند...حالا مرغ رو گرون کنید که دیگه مردم نخرند بعد مثل اب و برق بدید عربها ..

    • irmotor

      بسته دیگه پدرمون در اومده

    • بدون نام

      آقای محترم کل خریداران پراید شاید به ۳۰۰هزارنفر در سال نرسد لیکن مصرف کنندگان مرغ میلیونها نفر در هفته است. درک این ارقام کار سختی نیست. حالا فهمیدی چرا تا قیمت مرغ بالا می رود فروشش کم میشود؟

    • بدون نام

      خیلی دارین اذیت میکنید متاسفم

    • بدون نام

      پدر مردم در اومده تنها کالایی که می توانند بخرند همان مرغ است ....چطور امکان دارد کیلو 6000تولید شود و 5000فروخته شود .ابن اقا با این استدلال اصل ابزار را زیر سوآل میبرد .لطفا فقط کمی انصاف داشته باشید ...جیب ها خالی ست و مقایسه پراید و مرغ واقعا نقض غرض است

    • پرسپولیس

      وقتی وزیری بی لیاقت مثل شما مسول اینکار باشد ،باید همچین حرفی بزنی،،زیرا از فقر چیزی نمی فهمی، مردم با همین قیمت هم نمیتونن بخرن.

    • بدون نام

      خبر تون مرغ رو هم مثل گوشت کنید

    • بدون نام

      عجب تفسیر احمقانه ای ,پراید رو میشه تو این بازار نگه داشت و چند روز بعد با ارزش بالاتری فروخت و سودی کسب کرد ولی مرغ رو فقط باید خورد.چه کسانی برا مملکت و اقتصاد تصمیم میگیرند.وای بر ملت همیشه در صحنه.

    • خلیلی قوشچی

      خاک تو سر مسوولی که همه چی رو با پراید میسنجند

    • بدون نام

      فقط اونجاش که میگه از5سال پیش تا به امروز قیمت مرغ افزایش نداشته؛من تو شهرستان دیرور مرغ گرفتم 8هزار و100تومان
      یعنی 5سال قبل هم مرغ 8تومن بود
      یا من ی چیزیم شده یا وزیر سرش جایی خورده

    • بدون نام

      هرچه میکشیم از پرایده.....

    • محمد

      چه استدلال احمقانه ای زدی!

    • خدا

      یکی از معیارهای انتخاب مسئولین حماقت اوهاست،که ایشون هم داره،برای اینکه نمی فهمه مردم از سر نداری وکسب درآمد به دلالی پراید یا مسافرکشی با اون رو آوردن ،با خرید و فروش مرغ که نمی تونن پول دربیارن یا مسافر باهاش بزنن ،نظرت چیه جناب وزیر ؟؟؟!!!

    • چالاک

      برای اون احمقی که قیمت مرغ وپراید را مقایسه میکنه متاسفم
      حق مردم ایران این نیست این نیست به خدا

    • بدون نام

      تا یه چیزی میگی میگن قیمت فلان جنس در ایران ارزان‌ترین قیمت هست ولی خداوکیلی پس چرا فقط میتونیم شکم خود را سیر کنیم خوب اینم بگو کمترین حقوق و مزایارا دریافت میکنیم

    • بدون نام

      خدا لعنتت کنه..باعث غم ورنج مردمید با این حرفهاتون..

    • بدون نام

      سلام یک بدبخت باید یک پراید با قرض وقوله بخره تا یک لقمه نون بیاره تا شاید بتونه یک مرغ بخره چهار وعده درست کنه

    • بینام ایرانی

      داداش تو جیبت با بیتالمال پره صنعتی میکشی حالیت نیست بابا میره پراید میخره چون یه شغله بودن جواب این گرونی را نمیده بره اسنپ کار کنه همش تقصیر شما و امثال شما شمرها است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج