۷۴۸۷۳۶
۱۰ نظر
۵۰۰۳
۱۰ نظر
۵۰۰۳
پ

بازار اجاره مسکن به سوی آرامش می‌رود

دنیای اقتصاد: پس از سپری شدن چند هفته پرتلاطم در بازار آپارتمان‌های اجاری، گزارش‌ها حاکی از عقب‌نشینی گروهی از مالکان نسبت به بهای پیشنهادی رهن و اجاره اولیه است و به این ترتیب فایل‌های قیمت‌مناسب در بازار رهن و اجاره قدری بیشتر شده است.

دنیای اقتصاد: پس از سپری شدن چند هفته پرتلاطم در بازار آپارتمان‌های اجاری، گزارش‌ها حاکی از عقب‌نشینی گروهی از مالکان نسبت به بهای پیشنهادی رهن و اجاره اولیه است و به این ترتیب فایل‌های قیمت‌مناسب در بازار رهن و اجاره قدری بیشتر شده است.

اگرچه هنوز تعداد مالکانی که با تصور افزایش بعضا بیش از ۳۰ درصدی ارزش اجاری آپارتمان خود، قیمت‌های پیشنهادی پرتی مطرح کرده‌اند، کم نیست، اما بررسی‌های میدانی حاکی از این است که طی چند روز اخیر برخی از موجران قیمت‌های اولیه را تعدیل کرده و تغییر داده‌اند. به گفته واسطه‌ها، این موجران کسانی هستند که تقریبا در تمام ایام تیر در انتظار اجاره ملک خود بوده‌اند، اما به دلیل قیمت پیشنهادی بالا نتوانستند به مقصود خود برسند و در نتیجه طی چند روز گذشته حاضر به تعدیل اجاره‌بهای پیشنهادی شده‌اند.

یک ماه از فصل طلایی نقل و انتقالات مستاجران سپری شده و در نتیجه یک‌سوم از فرصت موجران برای اجاره ملک در کوتاه‌ترین زمان ممکن از دست رفته است. آنها با درک این موضوع که تعداد مستاجران در جست‌وجوی ملک اجاری در تابستان بسیار بیشتر از سایر فصول است، پس از چند هفته پافشاری بر رهن و اجاره پیشنهادی بالاتر از ارزش اجاری ملک، سرانجام حاضر شدند قدری از اجاره‌بها بکاهند تا طرف تقاضا نیز رغبتی به اجاره آپارتمان آنها نشان دهد.

بررسی آگهی روزنامه‌ها و نیز موتورهای جست‌وجوی ملکی نشان می‌دهد تعداد فایل‌های اجاری با نرخ پیشنهادی معقول در چند روز گذشته افزایش محسوسی داشته است و این خود یک نقطه روشن برای بازار اجاره محسوب می‌شود.

برخی از واسطه‌ها نیز که در ابتدای فصل با موجران همراهی کرده و این افزایش سرسام‌آور اجاره‌بهای پیشنهادی را با توجه به رشد قیمت مسکن منطقی توصیف می‌کردند، پس از تجربه هفته‌هایی که به لحاظ مراجعه متقاضیان املاک اجاری پررونق اما به لحاظ تعداد قرارهای منجر به اجاره کمتر از حد مورد انتظار بود، به این باور رسیده‌اند که نباید نقش توان اقتصادی مستاجران را در میزان رشد اجاره‌بها نادیده گرفت.

به این ترتیب به نظر می‌رسد بازار اجاره آپارتمان‌های مسکونی رو به سوی آرامش نسبی گذاشته و این امید وجود دارد که شمار فایل‌های قیمت‌مناسب افزایش یابد.

بازار اجاره مسکن به سوی آرامش می‌رود

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • irmotor

      خخخ این قیمتهای دروغیه

    • رفیعی

      اینا کجای تهران هست حالا شما مبگی ارامشیکی ۱میلیون میده از نظر شما ارامش یکی هم دررشت ۱۵۰هزار تومان اجاره میده یهو۲۵۰هزار تومان سر قرارداد بالا ببره شما میگی ارامش همه از بی نظارتی ادم برای کی متاسف باشه

    • سعید

      چرت پرت

    • رها

      هه.ارامش برید جمع کنید باباااااااااااا قیمتا سربه فلک میکشه ارامش کجا بود ما تو گیلان تو شهرستان نمیتونیم اجاره کنیم چه برسه شهرای بزرگتر ارااامشش ...ارامش کجا بود خدا لعنتتون کنه

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه بعضی صاحب خونه های بی انصاف انشاله پول دوا دکتر بدن همشو انشاله خیرشو نبینن خون مستاجر کردن تو شیشه

    • بدون نام

      با سلام اگر واقعا به فکر مردم و نظام هستید نظارت دولت بر نرخ مسکن جزو واجبات است تا هر جومرج از سقف آسمان بیاید سر جای اصلیش یادتان نرود این نظام سر پا بودنش را مدیون قشر پایین جامعه است تا به حد انفجار نریسیدن کاری کنید با تشکر

    • لیلا الیگودرز

      واقعا این قیمتا رو کم میدونید اخه ما که درامد ثابت نداریم ماهانه ۸۰۰ هزار واسه مون حکم صندوق طلارو داره والا ..خونه اجاره ای اینقد گرونه پس خرید چنده عایا ؟

    • بدون نام

      مستأجران از اجاره کردن املاک با قیمت نجومی بخصوص املاک نوساز که مالکان آنها برای فرار از ضرر بیشتر از عدم خرید آنها به اجاره دادن با قیمت نجومی آنها روی آورده اند، خودداری کنند. هر چند مستاجران پول اجاره کردن ملکها با قیمت نجومی را ندارند. قیمتها بشدت سقوط کرده و بیش از 3 برابر افت خواهد کرد!

    • کامبیز

      خدا به دادمون برسه هروقت بطرف آرامش می ره یا ارزون می شه یابازار تحت کنترل است روزگارمان سیاه می شه!؟

    • کامبیز

      خدا به دادمون برسه هروقت بطرف آرامش می ره یا ارزون می شه یابازار تحت کنترل است روزگارمان سیاه می شه!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج