جاباما
۷۵۰۰۸۴
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

۶۰ هزار میلیارد برای اشتغال در شرایط تحریم

وزیر کار گفت: بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در تبصره ۱۸ بودجه برای اشتغال اختصاص یافته است چرا که ممکن است در شرایط تحریم برخی بنگاه ها میزان اشتغالشان کاهش یابد.

خانه ملت: علی ربیعی وزیر کار با اشاره به نشست امروز کمیسیون اقتصادی با نمایندگان دولت در خصوص تقاضای تعدادی از نمایندگان برای طرح سوال از رئیس جمهور گفت: عملکرد دولت در حوزه اشتغال شایسته و بسیار مناسب بوده است اما حجم بیکاری با توجه به پنجره جمعیتی و پاسخ نگرفتن بیکاران در دهه ۸۰ برای اشتغال این تعداد از حجم نیروها به دهه ۹۰ انتقال یافته و نیروهای تحصیلکرده اکنون نیازمند مشاغل متناسب با تحصیل خود هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ دولت، ۷۹۱ هزار شغل ایجاد کرده است، افزود: اقتصادهای بزرگ دنیا نیز چنین میزان شغلی ظرف مدت یکسال نمی توانند ایجاد کنند اما با این وصف نتوانستیم بیکاری عقب مانده و پیش رو را پاسخ دهیم.

۶۰ هزار میلیارد برای اشتغال در شرایط تحریم

وزیر کار با بیان اینکه در شرایط کنونی هم بیکاری احساس می شود و هم دولت عملکرد خوبی داشته است، ادامه داد: احساس می کنم که نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور از توضیحات بنده در خصوص اشتغال به صورت نسبی قانع شدند.

ربیعی با اشاره به اینکه وزارت تعاون برای آینده 6 برنامه اشتغال دارد، یادآور شد: بیش از 60 هزار میلیارد تومان بودجه در تبصره 18 بودجه برای اشتغال اختصاص یافته است چرا که ممکن است در شرایط تحریم برخی بنگاه ها میزان اشتغالشان کاهش یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه وزارت تعاون سیاست تثبیت شغل را برای شرایط تحریمی در نظر گرفته است، تصریح کرد: این سیاست به معنای پرداخت بیمه بیکاری در داخل کارگاه است و در دوران تحریم ها هدف اقتصاد همان هدف گذشته بوده اما روش ها تغییر یافته است و برخی مشاغل در شرایط تحریم همانند پوشاک و پایین دستی پتروشیمی اشتغال بیشتری جذب می کنند و برخی بی تفاوت هستند که به نظر می رسد که با توضیحات بنده اقناع نسبی در حوزه اشتغال ایجاد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهران

      بشنو و باور نکن
      از این وعده ها خیلی شنیدیم

    • مهران

      بشنو و باور نکن
      از این وعده ها خیلی شنیدیم

    • بدون نام

      کم جک بگید!

    • بدون نام

      تاافغانیارواخراج نکنیداینهاهمش چرت وپرت بی فایدس به قول خودتون اگه اینهابرن بیشترمشکلات بیکاری حل میش خوب اگه نرن چی مابایددعاکنیم تابرن خودشمابفرستین برن وبه گفته نمایندگان یعنی چی که بیش از۳ملیون شغل افغانیا گرفتن اشغال کردن وبیکارفقط توکارساختمانی وچندبرابران توهمه شغلهاهستن واین شرم اوروروحانی گفته برای ایجاد۱ملیون شغل باید۷۰۰هزارمیلیاردتومان سرمایه گذاری بایدکردیعنی۱۰سال فروش نفت وگازوضربدر۱۰مذیون شغل افغانیاکنیدوفقط ازشغل۱۰۰سال بودجه صرفشون میش چراازکجاازجیب ملت پس حقمون بکشیم وهم بودجه ومنابع کم باارزش کشوربدیم هم شغلشون بااین بی ابی زیادفقروبیکاری نجومی وکم بودجگی تودکشیه

    • شهرام

      جوک جدید بود ؟ البته قشنگ بود چون خنده تمسخر آمیز مردم رو بهمراه داشت . این همه بودجه برای اشتغال اقوام .؟ کمی زیاد نیست .؟ چون تقریبا تمام دوستان و فامیل جنابتان مشغول هستن و بعید میدانم کسی از دور و اطرافیانتان بیکار باشد و اگر هم باشند تعدادشان خیلی خیلی کم است . بهتر است یک سوم این مبلغ را برای اشتغال آنان هزینه کنید و الباقی بماند جهت رانت و اختلاس .

    • بدون نام

      ملت امیدوار هست از این بوجه اختلاص نشود ووام های میلیاردی تحت عنوان اشتغال به افراد خاص وصاحب نفوذ اختصاص نیابد واقعا به درد تولید بخورد

    • بی نامبی نام

      بروباباااااا

    • بدون نام

      آقا مبنای شاغل بودن تو ایران دو ساعت در هفتس!!!!

    • بدون نام

      شغل کیلویی چند؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج